Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Høreværn/ørepropper ?
#1
Er der nogen der kan hjælpe mig med erfaringer om ørepropper til skydning/jagt?

Sagen er at jeg normalt bruger et aktivt/elektronisk Peltor høreværn, fordi jeg føler mig tættere på naturen under jagten og gerne vil kunne høre skydeleder og skyttekammerater på banen. Jeg kan også godt lide at de forstærker hørelsen.

De er bare så upraktiske og stiller krav til hovedbeklædningen.

Jeg begyndte derfor at overveje at droppe høreværnet på riffel-jagt (men ikke på bane) ligesom nogle jagtkammerater, indtil en behjertet person forklarede mig at der meget hurtigt kommer permanente skader på hørelsen.

Jeg leder derfor efter nogle passende aktive/elektroniske ørepropper og søger råd.

osterwald
Svar
#2
Jeg köbte et par Starkey aktive höreforstärkere i sommer. Da jeg har en hörenedsättelse og lider af tinitus og ikke vil have hörelsen yderligere nedsat syntes jeg det var det värd. Godt 8000 måtte jeg punge ud- men det er det bedste jeg har gjort i hele mit liv. Jeg kan nu höre alt som sker omkring mig i skoven- jeg kan eliminere vindbrus- jeg har bluetooth funktion til jagtradioen så jeg ikke behöver en ledning og en öresnäkke og den lukker af ved skud og höje lyde. De er overhovedet ikke i vejen- generer ikke det mindste ( de er formstöbt efetr mine örer ) og jeg går ikke og bliver varm om hovedet som når jeg går med hörevärn. det eneste jeg fortryder er at jeg ikke har köbt dem for länge siden[Smile]
Tättere på naturen? Det er en helt ny oplevelse, men min bil har fået en hel masse nye mislyde når jeg har dem på.
Svar
#3
Hej dansken

Er din bil en Volvo?[Big Grin]

Mvh Bo Rasmussen
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by langebo

Hej dansken

Er din bil en Volvo?[Big Grin]

Mvh Bo Rasmussen



Volvo er kvalitet... så jeg tror der er tale om en rød golf diesel ca 1986 på gule plader... se, det er noget skrammel der skramler...[Image: homer.gif]

[Image: jumping.gif]

(Så ka' du sgu' lære det, shorty...) [Image: asswipe.gif]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by dansken

Jeg köbte et par Starkey aktive höreforstärkere i sommer. Da jeg har en hörenedsättelse og lider af tinitus og ikke vil have hörelsen yderligere nedsat syntes jeg det var det värd. Godt 8000 måtte jeg punge ud- men det er det bedste jeg har gjort i hele mit liv. Jeg kan nu höre alt som sker omkring mig i skoven- jeg kan eliminere vindbrus- jeg har bluetooth funktion til jagtradioen så jeg ikke behöver en ledning og en öresnäkke og den lukker af ved skud og höje lyde. De er overhovedet ikke i vejen- generer ikke det mindste ( de er formstöbt efetr mine örer ) og jeg går ikke og bliver varm om hovedet som når jeg går med hörevärn. det eneste jeg fortryder er at jeg ikke har köbt dem for länge siden[Smile]
Tättere på naturen? Det er en helt ny oplevelse, men min bil har fået en hel masse nye mislyde når jeg har dem på.



Sådan nogle har jeg også og de fungerer udmærket, men bor du ikke i Sverige???? Hvorfor så ikke benytte jeres nye lov om lyddæmpning af jagtvåben?


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#6
Jeg har lige bestilt nogle høreværn fra et firma der hedder DOT Lige opkøbt at Fhonak.

Dem jeg har købt skulle lukke af for skrald (impulsstøj), men lade almindelig tale smutte igennem. De er formstøbte og koster 1272.50

De de dæmper jo nok også naturens lyde lidt men jeg har ikke lige 8 kg til dem der er nævnt ovenfor.

Det kunne være en ide hvis du vil prøve noget billigere

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#7
Jeg synes det ser grimt ut med sådan en thermokande på löbet.
Golf ja- dog noget nyere, men med 30% forstärkning lyder den forfärdeligt alligevel.
Svar
#8
min 20 år gamle diesel golf går så Blødt i motoren at man næsten ikke kan høre forskel på den og en øhh.... gammel traktor.....og øhh....
vibrations frit som......en ......etellerandet.....øh noget..

[Wink]

Mvh Bo
Svar
#9
Har i forresten hört om ham som siger til sin kamerat: De mislyde du klagede over i din bil- har du fået dem väk? Ja- ja svarer han- vi er blevet skilt nu.
Svar
#10
Med tak til dansken og Sneppen vil jeg staks undersøge sagen nærmere. Tak.

Osterwald
Svar
#11
Hej

Jeg har sådan set sæt starkey (Soundscope), dvs. de har nu været til reparation i 3 uger [V] efter jeg havde brugt dem i 3-4 uger. (En defekt batteriholder). De koster 3500 i dk for tiden.

De er fine under jagt, men jeg jo ikke meget glæde af dem når de er til reparation. Om jeg blot har være uheldig eller produktet er lidt for følsomt til brug under jagt skal jeg endnu ikke kunne sige.

/Jørgen
Svar
#12
Hej Osterwald

Her er et linkt til de høreværn jeg har bestilt.

De sender gerne mere info hvis du kontakter dem

Klik her

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by jsc

Hej

Jeg har sådan set sæt starkey (Soundscope), dvs. de har nu været til reparation i 3 uger [V] efter jeg havde brugt dem i 3-4 uger. (En defekt batteriholder). De koster 3500 i dk for tiden.

De er fine under jagt, men jeg jo ikke meget glæde af dem når de er til reparation. Om jeg blot har være uheldig eller produktet er lidt for følsomt til brug under jagt skal jeg endnu ikke kunne sige.

/Jørgen



Jeg har haft mine starkey i fem måneder og har brugt dem meget, også på arbejde i dårligt vejr. Du har nok bare været uheldig

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#14
halløj Clax
hvor er de købt ? pris ?
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by STROM
hvor er de købt ? pris ?
mvh

Strom



Kig her :http://www.soundscope.dk/

Jeg har lige fået mine, og brugte dem på jagt for første gang i dag.
Jeg tror de lige skal justeres i elektronikken, men ellers er de ret behagelige at have på

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]
Mvh


Svar
#16
mange tak,
Jeg har dem fra Dot/Phonak og har skudt med den i et par år,men kunne godt tænke mig en højere lyd.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#17
Jeg kan lige se at jeg skulle have köbt dem i Danmark- der er de meget billigere.
Svar
#18
Hej Strom

Jeg er lidt nysgerrig, dæmber dot høreværnene meget.

Hvor tæt på skal ænder/gæs være på dig, før du kan høre dem??

Ingen sejrherre tror på tilfældigheder
Freidrich Nietzsche

Mvh Lars Nielsen
Mvh
Sneppen
Svar
#19
halløj Lars
du kan høre næsten alt: sidst jeg var på gåsetræk i Sverige hørtes de fint på et par hundrede meter afstand. de var også nemme at høre når de fløj over de 24 lokkere i 60 metes højde[V].
det er på drivjagt jeg godt kunne tænke mig en højere lyd
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#20
Soundscopen er på lydhøjde med mine Peltor

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)