Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tigr Rifler
#1
Er der nogen som har erfaring med Tigr rifler.
Jeg er specielt interesseret i 9,3X64´ern.
Jeg kunne i det hele taget godt tænke mig at høre fra folk som har erfaringer med dette kaliber.

http://www.izhmash.ru/eng/product/tigr.shtml
Svar
#2
En halvautomat til bøffeljagt..... 9,3x64 er et udmærket storvildtskaliber specielt udviklet til Afrika. Denne riffel kommer du dog aldrig på jagt med i de traditionelle afrikanske jagtlande. Men måske ville det være en udmærket drivjagtsriffel til vildsvin - hvis man kan leve med, at den ser så udpræget militæt og russisk ud, som den gør... (jeg ku' ikke)

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
ja det er nærmest som 375 H&H bare 15% karftigere...og med samme kugle på 300 grains ca. Hmm det vist tysk og rws fremstiller bønner.
også kommer det gode....de koster kun 399kr for skrald mod ca 1000kr for 375 dr laver det samme.
Den har 6500 joule ved mudningen. Det som en 416 med en let kugle.
Tror NP nielsen har en Winchetser m70 i dette cal.
Den skyder du nævner dur ik til jagt kun jo i irak...hehe
Svar
#4
Tak for oplysningerne!
Her for 3 uger siden var jeg inviteret til Rusland på drivjagt.
Foruden mig deltog 5 russere, og de 3 af dem skød med sådan en stor halvautomat. De 2 sidste skød med alm. repeterrifler men de var alle i kaliber 9,3X64, og de sagde at kalibret er blevet meget populær i Rusland.
Når jeg sammenligner patronerne med mine egne 9,3X62, er det tydeligt at der er stor forskel.
Umiddelbart syntes jeg ikke at det er et kaliber man støder på i Danmark, men det kan jo hænge sammen med at det er rigeligt stort til dansk jagt.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)