Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Winchester 9422 .22 magnum
#1
Hejsa!!!!
Jeg har en 9422 lever action i .22 magnum som jeg er meget glad for(=sjov at skyde med [Big Grin][Big Grin], en rigtig frådser), men jeg synes ikke at præcisionen er overvældende. 5-skudsgrupper i bænk/sandsæk ligger typisk på 30-40mm på 50m afstand, jeg skyder med enten CCI MaxiMag+V eller RWS Teilmantel hulspids. Er det "standard" spredning for .22 Magnum eller hvad??
Vil jeg få noget ud af at fritligge piben (hvis det er muligt)??? Der er 100% kontakt til forskæftet hele vejen....
Andre bud på forbedringer?? (Fejl 40 er selvfølgelig indiskutabel [Wink])
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#2
Du kan ikke vurdere din riffel på kun 2 ammunitionstyper.

Der er tit meget forskel især i .22'ere.

94'ere kan tit præstere ret pæne grupper selvom piben ikke er fritliggende, så start med ammunitionen.
Svar
#3
Da jeg hade sådan en fungerede den godt med Winchester ammo.
Men rifler er jo så forskellige, så prøv dig frem.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#4
Ok, det er taget til efterretning, men i .22 Magnum er der sjældent det store udvalg [Sad] - indtil for nylig har det været umuligt at opdrive såvel Winchester (jeg fik at vide at man ikke pt vidste hvem der havde agenturet i DK) samt CCI (i restlager i laaaang tid).
Fandt i øvrigt på en amerikansk hjemmeside (hvor ellers???) en gut, Chuck Hawks, som påstår at den mest præcise .22 Magnum han har testet har skudt 1.5"=38mm på 100yards=91m (Nørder: jeg er klar over at tallene ikk er 100% eksakt omregnet!!! [Big Grin]), så måske skyder min riffel på det jævne???
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#5
Hvilke sigtemidler bruger du ? Det var måske tiden værd at prøve hulsigte eller kikkert, hvis du i dag kun bruger de, der sad på riflen, da du købte den.
Svar
#6
Jeg må desværre indrømme at du nok har ret i at 22mag ikke lever op til samme precision som 22lr.
Jeg har stadig en 9422 i 22lr som er forsynet med kiggert og den skyder rigeligt fint til det den skal anvendes til (småvildt) med hulspids kuler på under 50 meter.
Til anden morskab og små grupper har jeg andet og andre patroner.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by U96
indtil for nylig har det været umuligt at opdrive såvel Winchester (jeg fik at vide at man ikke pt vidste hvem der havde agenturet i DK)



Prøv med Mercia outdoor [Wink]

JPL
JPL
Svar
#8
Hmm - har faktisk overvejet om optikken kan være en del af problemet. Anvender pt en 2-7x32 uden parallelakse-justering, endvidere har den et rimeligt kraftigt trådkors. Jeg tror godt at der kan hentes 10mm?? med en x10 kikkert med fint trådkors og parallelaks-justering... Det er jo et positivt problem der kan løses rimeligt nemt[Smile], og det er jo kun jul een gang om året [Wink]... Tror jeg må en tur til Langå's omegn.
Mht Mercia har jeg fundet hjemmesiden, den er lidt tynd at kigge på, men tak for tippet, det er skrevet bag øret...
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#9
Øhh "The Shootist", du skrev "Til anden morskab og små grupper har jeg andet og andre patroner.", fortæl fortæl....
Jeg kan stadig ikke blive enig med mig selv om .223 rem eller .22-250 skal være min næste investering..... En ræve-/bukke-/krageriffel MÅ jeg simpelthen have...
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)