Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aflejringer fra Barnes X
#1
Hej Forum.
Jeg har hørt at der er problemer med at Barnes-X kuglerne efterlader aflejringer i løbet på magnumrifler.
Nu skyder jeg selv med 9,3X62 og ville lige vide om nogen havde hørt om problemet også omfatter langsomme kalibre.
Jeg lader 286gr Barnes-X til samme træfpunkt på 100m som min alm. 16,7g RWS H-Mantel. Jeg har indtil nu kun skudt 6 skud med Barnes: 4 på skydebane, og 2 skud kostede 2 svin livet. Indtil vidre har jeg ikke kunne finde belægninger i mit løb, men X´erne er også blevet affyret ind imellem H´erne.
Svar
#2
Hej Bobo...Jeg har ikke had megen lykke med Barnes X kugler for
accuracy i .270,7mmSTW og.243....den Barnes Varminator .22 kalibre
kugler har skud stor i min .220 Swift ........very accurate og
explosive......Eric

[Image: 455nrsw.jpg]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#3
Min erfaring med Barnes-x er at aflejrings-problemet er størst i de mindre kalibre..
I 9,3 og .375 har jeg ikke set store problemer med aflejringer.

De nye TSX kugler fra Barnes er meget præcise i min 6,5 og laver måske lidt færre aflejringer i piben, men jeg har skudt for få skud med dem til at afgøre det.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Tak for svarene.

Sidste uge var jeg på skydebane hvor jeg skød 22 skud med Barnes, og kunne ikke konstatere nogen belægninger, der var heller ingen problemer med præcisionen(5 skud inden for 4cm på 100m).
Jeg købte Barnes-X fordi min alm. H-Mantel kan være lidt hård ved råvildtet.
Nu er jeg lige kommet hjem fra Tyskland hvor jeg har skudt 2 stykker råvildt og et svin med Barnes-X.
Det kunne konstateres at kuglerne gik lige igennem råvildtet uden de store ødelæggelser, så det er meget muligt at de bliver min nye standardkugle selv om jeg er meget tilfreds med H´erne til svin.
Svar
#5
De er "trælse" i kal 222.rem.....De sviner[V]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Du har så ret ULG... og i min .222 kunne de heller ikke ramme[xx(]

I min 6,5 skyder de "gamle" Barnes-x rimeligt, specielt 100 graineren som de ikke længere laver[Sad]
Men den nyere 120 TSX skyder rigtigt godt og sviner tilsyneladende meget mindre.

I min .376Steyr er 270 og 300 TSX på andenpladsen tæt efter Hornadys 270 RN !!!!!
Den "gamle" 250 Barnes-X er næsten lige så præcis 2-4 cm på 100 m

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)