Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mauser M98 8x57 JS
#1
Er der nogen i dette forum der vil dele ud af deres erfaringer med renovering af en gammel Mauser M98 (fra 1937) Jeg tænker på den debat der var i foråret med Claus. (Davs Claus !) Og hvordan det lykkedes at få en tilladelse til den -er det ikke nærmest danefæ ? Er det et problem med en lille smule gravrust indvendig i løbet, jeg har haft den affyret (med snoretræk og mig selv liggende bag en roekule -den holdt)

På forhånd tak

Rune
Svar
#2
Hej Rune!!

Hvis din riffel ellers er mekanisik iorden, vil en smule gravrust
ikke gøre den store vikning(måske præcision). Hvad er det for en Mauser? Hvis den ellers skyder ok er det vel bare at holde den vedlige
eller skal du "øve" dig lidt som bøssemager og have noget at syssle
med i vinterhalvåret?. Skal den stå som fabriksny?

one planet, one gun.
Svar
#3
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...Mauser,M98

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...Mauser,M98

Håber det er en lille hjælp [Wink] Ellers må du spørge videre og eventuelt poste et par billeder af kræet. Et er dog sikkert, Mauser behøver ikke affyres bag en roekule med et snoretræk [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#4
Med mit ringe kendskab til emnet ville jeg svare at det "bare" er en mauser M98 fra 1937, den er blevet heftigt exerceret (det ses på jernkappen på kolben der er temmelig slidt)og alle dele er stemplet med nummer og ørn ! Jeg var engang inde og chekke hvilken fabrik den kom fra og mener at det var en omkring Berlin (nr. S/243). Det var min tanke at renovere riflen til husbehov, herunder få monteret en kikkert, hvordan er det med montager til en sådan. Jeg prøvede at lægge et billede på her men det oversteg mine evner som programør ! Men jeg sender gerne et med e-mail hvis det er ok (kan det virkelig ikke komme på her [:o)])

Det der med tilladelsen til sådan en, hvordan fik du den kringlet Lars/GD ?
Rune
Svar
#5
Hej igen

Det lyder som om det er en DWM (Deutsche waffen und munition) Send et billede på nedenstående mailadresse, så skal jeg smide det på. Hvis det er en ikke registreret riffel du har, vil jeg foretrække at du venter med at fortælle yderligere til du har en tilladelse. Eventuelt kan jeg kontakte en der muligvis kan registrere den for dig, men det er intet problem at have en M98 til jagt. Jeg ved godt at der eksisterer diverse skrøner om statens ejendom, og det skal du bare bede våbenkontoret glemme alt om.

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#6
Så er den sendt
Svar
#7
Hej Rigby

Jeg vender tilbage til sagen når nogle "små" formaliteter er overstået [}Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)