Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norge : "Skød" rekordstor Torsk
#1
Det kan vel kaldes en slags jagt
Juletorsk

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Er selv forhærdet jæger.. så kan da sige, at efter en fejlslagen jagt.. hele dagen var simpelthen forløbet uden vi så nogen form for dyr ud over hundene og et par solsorte.

Så sidste såt, stod jeg ved en bæk lige ved hjørnet af skoven.
Igen - ingen dyr af nogen art, end ikke hundene gøede.

Jagten blev blæst af og lige inden jeg afladede våbnet for at gå op til bilerne som var sidste samlingsplads og planlagt som vildtparade-plads.. hørte jeg et PLASK fra bækken og kiggede derover.

Der var en lille fisk på ca 20cm længde, lige i vandoverfladen af den ikke særligt dybe bæk - man kunne vade over i korte jagtstøvler.

Der var ikke langt fra tanke til gerning og fisken fik et skud Federal 2 3/4" Classic Magnum, hagl 2. (vist 32 eller 36 gram - husker det ikke!)

Pludselig vågnede alle de andre jægere og man råbte "DYR I SKOVEN !!!!!" og " FIK DU DEN !!!"

" JA " råbte jeg tilbage - "JEG HAR DEN."

Folk prøvede på afstand at se hvad der hang i hønsegalgen på min vej til bilerne..

"Han skød vist en sneppe", "Gu er det ej en fugl.." og andre udtalelser.

Må nok indrømme at fisken var lidt medtaget og man mente ikke at der skulle holdes vildtparade... for en fisk.

Nu havde jeg heller ikke fisketegn, men jagttegn.. men jeg syntes alligevel at der skulle skydes ÉT eller andet, nu vi havde været oppe siden kl 05.00 og var ved at afslutte jagten kl 1500 uden at have set det mindste.

Det endte med at én af hundene hapsede fisken med stor fornøjelse.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)