Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De hurtigste salonpatroner?
#1
Hej allesammen.

Er helt ny herinde så håber ikke at det gør noget. Men jeg har fået den opfattelse at I ved rigtig meget om våben og ammunition herinde, så jeg ville høre om der er nogen der ved hvilken salonkugle der går hurtigst? Skidt med prisen, den skal bruges til at skyde krager og skade så langt ude som jeg kan ramme.

Mvh Jonas
Svar
#2
Velkommen J.Bille
Her er alle interesserede velkommen.

Taler vi om 22 LR eller 22 magnum.

Claus the Dane

Rigtige Riffelautister har mindst en Non-Barbie.
Svar
#3
Ups, det glemte jeg. Det er en ganske almindelig .22LR.
Svar
#4
Hej Jonas

Prøv følgende link

http://www3.sk.sympatico.ca/proszak/Rimf...stics.html

Rune
Svar
#5
Hej Jonas,

Troede du havde været ude og anskaffe dig CCI, Stinger HP [Wink]

Har du fået lavet lyddæmperen?

Knæk & bræk

Carsten
Svar
#6
Hej
Den hurtiste .22LR er cci stinger HP med 500 m/s, men kuglevægten er også "kun" 32 gr.
vh

Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Kim

Hej
Den hurtiste .22LR er cci stinger HP med 500 m/s, men kuglevægten er også "kun" 32 gr.
vh

Blaser R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56



Ifølge: http://www3.sk.sympatico.ca/proszak/Rimf...stics.html

Ser det ud til at Aguila Super Max den hurtigste.

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Mvh.

mp
Svar
#8
Mphansen,

Det har du ret i, men CCI Stinger kan du få i de fleste butikker der handler ammunition.
Har anvendet CCI stinger (Hollowpoint - HP) i mange år med godt resultat, vil aldrig skifte.. har prøvet Winchester, Eley, Remington.
Svar
#9
Hej Carsten,

Jeg har skam anskaffet mig nogle af dem, men det kunne jo godt ske at der var nogle som var hurtigere endnu. Grunden til at jeg spurgte var at jeg er blevet lidt lun på sådan en .17'er men jeg har ikk rigtig råd for tiden, så alternativet ville jo være en ekstrem hurtig salonkugle, men de fås vist ikke meget hurtigere end CCI. Så jeg må jo til at spare sammen [Big Grin]

Jeg har fundet materialer til den, men er gået lidt i stå igen, for jeg skal jo også følge lidt med i min skole, samtidig med at der skal være plads til jagt plus at jeg er igang med et større kragefælde projekt[Big Grin] Men jeg regner stærkt med at jeg får lidt tid så den kan blive færdig inden midten af December.

Og tak for alle de gode svar, nu har jeg i hvert tilfælde fundet ud af hvad der ryger hurtigst af sted [Smile]

Mvh Jonas
Svar
#10
hej nu blev jeg da nysgerig jeg skyder med 22mag hvad er hurtigst der
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by festus

hej nu blev jeg da nysgerig jeg skyder med 22mag hvad er hurtigst der



Se samme link.

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Mvh.

mp
Svar
#12
CCI har et godt ry, men de findes ikke altid hos alle jagtforretninger. Hvis du mangler et alternativ vil jeg anbefale Winchesters Lazer. Dem er der et absolut rimeligt pep i!

Venlig hilsen Umimmak

En frygt over for skydevåben er tegn på en underudviklet seksuel og følelsesmæssig udvikling.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundlægger
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Umimmak Torulleq

CCI har et godt ry, men de findes ikke altid hos alle jagtforretninger. Hvis du mangler et alternativ vil jeg anbefale Winchesters Lazer. Dem er der et absolut rimeligt pep i!

Venlig hilsen Umimmak

En frygt over for skydevåben er tegn på en underudviklet seksuel og følelsesmæssig udvikling.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundlægger



Da jeg skulle købe nogle winchester super X .22LR til råge reguleringen her i føråret, kunne jeg ikke få nogen, da der ikke var en importører der tog wincherster .22LR hjem fra USA mere[V] Kan det passe[?] De var ellers så billige, og gode.

Bla*** R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar
#14
Ja, det er i grunden nok muligt. Jeg plejer jo at bo på Grønland og deroppe var der ingen problemer med at få fat i dem, men det kan godt være anderledes her i Danmark?

Umimmak Torulleq

En frygt over for skydevåben er tegn på en underudviklet seksuel og følelsesmæssig udvikling.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundlægger
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#15
Hej Kim

Dem kan du stadigvæk købe hos Østjysk Våbenhandel i Hedensted

Knæk og Bræk
Henrik J
Svar
#16
Jeg har også kun godt at sige om CCI Stinger. De harmonerer dog ikke så godt med en lyddæmper, da de er supersoniske. Der findes subsonisk HP som er mere velegnet til leg med lyddæmper.

Mvh.

Steen S
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Henrik J

Hej Kim

Dem kan du stadigvæk købe hos Østjysk Våbenhandel i Hedensted

Knæk og Bræk
Henrik J



Ok tak[Smile]
Men det kunne jo godt være nogle de havde på lager, fra da der var en importør på dem, de har jo et imponerende lager af alt muligt.
Vh

Bla*** R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Steen S

Jeg har også kun godt at sige om CCI Stinger. De harmonerer dog ikke så godt med en lyddæmper, da de er supersoniske. Der findes subsonisk HP som er mere velegnet til leg med lyddæmper.

Mvh.

Steen S



Fx. RWS SUBSONIC, den har jeg rigtig gode erfaringer med, med lyddæmper, de siger mindre en et skud med et luftgevær[Wink]

Bla*** R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar
#19
Lyddæmper til salonriffel, hvor kan man skaffe sig sådan en [:p]. Det må da være toppen når man træner =ingen høreværn. Ændre de på ballistikken ? Hvad koster de. Kan man evt. selv fabrikere den ?
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Rune

Lyddæmper til salonriffel, hvor kan man skaffe sig sådan en [:p]. Det må da være toppen når man træner =ingen høreværn. Ændre de på ballistikken ? Hvad koster de. Kan man evt. selv fabrikere den ?


Jeg fik i sin tid (hvor det var lovligt)min monteret, der hvor jeg arbejder dvs. Kolding jagt og fiskeri, Søndergade 28, 6000 Kolding (hos vores bøssemager)

lyddæmperen + montering + forsendelse, kostede 1000 kr.

Det med ballistikken, så går kuglen noget under en alm. .22LR kugle, da man skal bruge en kugle, der går under lydens hastighed, for at lyddæmperen fungere, lavere fart = mere krum kugle bane .

Jeg tror det bliver svært, selv at lave en.

vh

Bla*** R 93 Professionel - .300 Win Mag - Zeiss Diavari VM 3-12X56
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)