Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Login
#1
Hej
Var det en ide at man skal logge ind for at læse hvad vi skriver, det har vist været oppe før, men så kunne vi måske undgå det her :
http://www.avancez.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=2416

Begynder de først at køre hetz kan det måske ende med noget skidt, da der er en del ikkejægere/skytter som debaterer derovre.
Ikke fordi man skal tillægge dem for stor betydning, men de har måske lidt ret,den er rimelig barsk/ærlig, problemet er vel at mange mennesker tror at deres kød vokser i en køledisk og at vi som jægere bliver betragtet som lystmordere.
mvh

Kim

Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.
Svar
#2
Som jeg ser det er dette her primært en debat om ord -uheldige ord, for et er slang udtrykt blandt venner i jagthytten eller på skydebanen men vi må ikke glemme at dette er et offentligt site. Jeg håber ikke dette skal føre til en krig mellem NN og VTF da dette kun vil være til skade for alle parter. Så moderer jeres udtalelser men fortsæt debatten.
Svar
#3
Når jeg læser indlæget på Netnatur, er jeg ikke i tvivl om, at dagsordenen alene drejer sig om mudderkastning imod VTF. Mon ikke det bunder i en eller anden form for mindreværdskompleks i relation til netop vort forum???

Jeg vil da give den anonyme gæst på NetNatur ret i, at ordvalget i det pågældende indlæg ikke egner sig til offentliggørelse og jeg vil gerne bruge lejligheden til at opfordre sitets brugere til at tænke over, hvordan man formulerer sig i den retning. Der er altid en TEORETISK mulighed for, at jagtfjendske personer (såsom den anonyme forfatter på NetNatur) læser indlægene og bruger dem imod jagten, jægerne, riffelautisterne og vort forum. Ærgeligt, men sådan er det - også selv om intentionerne er gode nok.

Imidlertid mener jeg ikke, at løsningen er at begrænse adgangen til at læse indlægene. Enhver vil alligevel kunne melde sig til og læse, hvad hun gider. Jeg mener heller ikke, at vi vinder noget som helst ved at indføre en streng censur - tværtimod - vi er nørder og taler med engagement og begejstring om våbenteknik, og det kan uanset, hvor meget vi lægger bånd på os selv, let virke anstødeligt på ikke-autister....

Slutteligt vil jeg endnu engang sige, at det, at vi kun tillader tilmeldte brugere at skrive i forumet, igen og igen viser sig at være vejen frem. Således undgår vi latterlige, hadske og useriøse angreb som dette, der altid sker under dække af fuldstændig anonymitet.

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Var det ikke Simon Spies der engang sagde at dårlig reklame er bedre end ingen reklame ??[^]

Efter aftale med Jens Ulrik, bliver log-filen kigget efter og IP-adressen sporet. I princippet synes vi at det er fint at folk udefra kan kigge med og eventuelt referere til vores side. I dette tilfælde tror vi ikke det er en antijæger, men derimod en der har set sig sur på Jens Ulrik eller undertegnede. Derfor vil det være rart at vide hvem det er, og eventuelt tage foranstaltninger derefter. Skulle det mod forventning være et forummedlem fra VTF, kender jeg kun en vej for den slags [Sad!]

[}Smile][}Smile][}Smile][Wink]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#5
Hej Jens Høgh.

Jeg tror hvis man skal nævne noget i forbindelse med at regulere katte, og bruge et mere politisk ordvalg kunne man bare skrive at
katten "besvimede" eller "punkteret" og ikke fordampet, explumderet,
eller andet. En af mine rigtige gode venner har altid nævnt katte som
"Basser" det lyder bedre blandt uinviteret/uvidne i den daglige snak,
hvis der skulle snakkes om "Basser" og regulering her af.
Så det gælder bare om at sige det samme, bare med andre ord!!

one planet, one gun.
Svar
#6
I jylland bruger de et vidtfavnende begreb der hedder

"Dyttelytter" [?]

Claus the Dane

Rigtige Riffelautister har mindst en Non-Barbie.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Claus the Dane

I jylland bruger de et vidtfavnende begreb der hedder

"Dyttelytter" [?]

Claus the Dane

Rigtige Riffelautister har mindst en Non-Barbie.



i har sgu' humor derovre...[Big Grin]
nu er jeg færdig med at grine og kan skrive lidt igen...

"Dyttelytter"

åhh, nej... det danske sprog er godt nok skummelt...

så har jeg hørt det med... og lært et nyt ord...[Big Grin]

guns... love'em all...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Nitro Express

Citat:quote:

Originally posted by Claus the Dane

I jylland bruger de et vidtfavnende begreb der hedder

"Dyttelytter" [?]

Claus the Dane

Rigtige Riffelautister har mindst en Non-Barbie.



Nu er jeg indfødt jyde og jeg har sågu aldrig hørt om en "dyttelyt", men Claus er det ikke noget med du er fynbo ? Det ku' jo være det var en lokal dialekt som du bare ikke forstod. Jeg har oplevet at være til gravprøve (med hunden) i det nordjyske og den dialekt jeg oplevede der mindede også om dyttelytter eller en grov talefejl [Big Grin].

Dyttelytter nej, men derimod ses der ofte mårhunde [Big Grin] [Wink]

"Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd - OTTO VON BISMARCK"



Ja, nu er jeg jo Langelænder bosiddende på Fyn og jeg har nu heller aldrig hørt om "dyttelytter".
Nu er det godt nok ca. 30 år siden jeg flyttede fra øen, og der kommer jo nye ord til, sååå hvem ved......

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Mvh.

mp
Svar
#9
Øeeeh haaaaløøøj!

Jow ser do...

"Dyttelytter" er IKKE en fællesbetegnelse for landlevende dyr, men derimod alle de små vadefugle af forskellig art der ræser hen over andeskjulet og siger sjove "dyttelyde"

Der høres ofte et lavmælt men indædt: De'jo bar dyttelytter, så ned mæ bøssen do!

Angående debatten, så ER jagt jo underholdning, uanset hvad NOGEN skriver for eller imod... Der ER jo ingen af os der SKAL leve af jagten....???
Jeg er enig i at man skal forsøge at moderere sit ordvalg, men jeg mener ikke at vi skal ligge under for en form for "politisk korrekthed" så vi ender med ikke at kunne kalde en død kat for "En død kat"

Så jeg fortsætter med at bruge sproget som jeg har lyst, der er nemlig stadig ytringsfrihed i Danmark (endnu[Sad!])

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Der er vel ikke noget odiøst i at vi i et forum som dette benytter os af "slangudtryk" og synonymer samt en mere eller mindre bevidst
udnyttelse af hinandens forforståelse. Det kan være overordentligt
svært for ikke at sige umuligt, præcist at beskrive f.eks et projektils virkning i en vildtkrop med pæne, positive,ikkestødene
ord. Når jeg i en bestemt kontekst læser ordet "flydene" indikerer
dette for mig et hurtigt, effektivt og dermed humant drab som ingen
ved sine fulde fem burde kunne rynke på næsen af! Der vil dog altid
i en befolkning være en promille af "Disneyhumanister" der hverken
kan eller vil erkende tingenes sammenhæng men aligevel med ren
samvittighed snupper den frosne Danpo med hjem fordi der ikke står
et ord på deklarationen om drab, blod eller indvolde. Nå tilbage til
sproget, alle grupperinger der dannes i et samfund udvikler med tiden deres eget "sprog" for at kunne opkvalificere debatten, præcisere begivenheder, kommunikere let og ubesværet i forhold til
indviklede detaljer osv. osv. og det er vel naturligt at det også
sker på VTF hvor omgangstonen i øvrigt er særdeles sober og tilpas nørded[Big Grin]

Mvh.
O.Smith
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Så jeg fortsætter med at bruge sproget som jeg har lyst, der er nemlig stadig ytringsfrihed i Danmark (endnu[Sad!])

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"



Dravis...Kig lige på den mail jeg sendte dig...Ytringsfrihed er lig med frihed under ansvar, og alle brugere her på dette offentlige site har pligt til at sørge for at det skrevne kan tåle dagslys i alle sammenhænge. Derfor opfordrer vi alle til lige at tænke sig om, især omkring beskrivelser hvordan man bøffer en dyttelyt (læs basse)

[Wink]

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#12
Hej GD!

Diskussionen er jo ret interessant, da der jo kunne forekomme helt andre ting der "ikke kan tåle dagslys i alle sammenhænge"

F.eks. diverse beskrivelser af forsøg udført med diverse skydevåben!

Den slags kunne jo let "omkonstrueres" i en debat i andre "fora" til at de der "riffel-autister som de kalder sig, de går jo og laver alt muligt ulovligt, bare for at afprøve/vise andre hvor kloge de er"

Skal den "politiske korrekthed" også udvides til sådanne ting??
Så kunne vi få ret travlt med at slette og redigere, for slet ikke at tale om diverse "sexistiske" halvnøgenbilleder af overvægtige kvinder o.m.a???

Det er IKKE for at forsvare mit ordvalg m.h.t. aflivning af "felis domesticus, men kun for at lægge op til en debat om hvor "politisk korrekte" vi skal være på dette forum, specielt under pres "udefra"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#13
Som tidligere skrevet, mener jeg heller ikke, at hverken censur eller "politisk korrekthed" er vejen frem og vi skal slet ikke rode os ud i at forsøge at definere fælles normsæt for hverken holdninger eller formuleringer. Dette er jo en debat, der bl.a. gerne skulle afspejle forskellige personligheders forskellige synspunkter og når alt kommer til alt, er det jo også kun den enkelte indlægsskribent, der står til ansvar for inhold og ordlyd i sine indlæg.

Når det er sagt, mener jeg nu også - som ligeledes tidligere nævnt - at ordlyden i det pågældende indlæg, er uheldig. Men jeg har på ingen måde tænkt mig at "gribe ind" eller redigere - jeg vil blot opfordre til, at man altid tænker på, at mange øjne hviler på denne debat. Derefter er det så helt og holdent ens personlige vurdering, hvad og hvordan man vil skrive.

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#14
Dr. Stangelove

Jeg bliver nok nød til at undskylde, at jeg pressede på for at få omtalt de fantastiske egenskaber en cal.17 er i besiddelse af.[Wink]

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Mvh.

mp
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)