Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Til alle.
#1
Jeg har fået en skør ide.
1. Ville det kunne lade sig gøre at montere en einhack på en s/s halgbøsse. en AYA jaguar speciel.
Grunden til en s/s så er der lidt stil over det
gider ik en halv auto i plastick

2. hvis borringen bliver regulert til 1/4 i begge piper kan den så ik skyde med brenneke kugler eller slugs?

3. dette er i stedet for en dobbelt riffel til mange penge skal bruges i sverige polen osv.

4 kan man skyde bjørne lovligt med brenkke?

5. må man opbevare brennek kugler lovligt her hjemme. eller skal man bare opbevare dem?hehe
Svar
#2
Jeg formoder det ikke er en god ide med en s/s til slugs. De er sjældent præcist sammenskydende.

Så selv om du fik sigtemiddel på, så ville det kun være den ene pibe der kan skydes præcist med.

I Sverige må man kun anvende slugs med enkeltpipede våben.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Holloway: Hvorfor ikke købe en pæn og civiliseret pump eller halvauto og en riflet Hastingspibe og sætte et hulsigte på skyderen ? Så har du et lovligt og velskydende våben til jagt med slugs i Sverige, Tyrkiet, Tunesien og hvor du ellers har lyst til at skyde gris. (Du må naturligvis selv finde ud af lovligheden i de forskellige lande, men i Sverige er det OK. Pudsigt nok må du ikke skyde råvildt med slugs i Sverige, hvilket forbitrer nogle svenske jægere. På den anden side er et slug jo en stor klump bly at sætte i så lille et dyr).
Svar
#4
jo men det ser sku ik særligt smart med en pump. en flot s/s med sidelås en fx aya for at holde prisen nede var mit udgangspunkt. også kunne man samtidig skyde en pipfugl hvis dr kom noget forbi.
Hvad med om de begyndte at fremstille piber dr var beregnet til dette evt justerebare??? så er vi mange dr bliver glade!!
ang træfpunkt...hvis vi antager den skyder ca ens hvergang med begge løb må man kunne sjusse sig frem men holder man sig under 50 meter 75 måske går det vel ik helt galt eller hvad?
eneste ulempe er prisen på bønner 5 stk 250kr svkr øvøv
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

jo men det ser sku ik særligt smart med en pump. en flot s/s med sidelås en fx aya for at holde prisen nede var mit udgangspunkt. også kunne man samtidig skyde en pipfugl hvis dr kom noget forbi.
Hvad med om de begyndte at fremstille piber dr var beregnet til dette evt justerebare??? så er vi mange dr bliver glade!!
ang træfpunkt...hvis vi antager den skyder ca ens hvergang med begge løb må man kunne sjusse sig frem men holder man sig under 50 meter 75 måske går det vel ik helt galt eller hvad?
eneste ulempe er prisen på bønner 5 stk 250kr svkr øvøv



Brenneke kan købes i Tyskien til ca. 1€ stk - lidt dyrere for mag.
Jeg har flere gange, oplevet min jagtkammersjuk Dieter, tynde alvorligt ud i en rotte svin, med sin pumpe fyldt med brenneke. Selv på smalle skovspor er han en ren ekvilibrist med den kanon.

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#6
Hej Holloway,du kan få tilladelse til brennekekugler ved politiet,hvis du kan bevise at du skal bruge dem i udlandet.´Men selvom du har en tilladelse kan du ikke forvente at alle våbenhandlere har dem på lager.Ang.precision,så har jeg skudt lidt med de store blykugler i min 1/2 auto,ammunitionen var fra Rottweil,og vi skød på halve gasbetonblokke på 50 m.afstand.Kugler ramte hver gang,og der var ikke meget tilbage af sådan en blok efter mødet med blyet[:0]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
nej det kunne jeg forstille mig. jeg prøvede engang et skud på et bøgetræ. ca30cm tykkelse på ca 30 meter os skød lige igennem.
Så whinchester lavede nogle dr kun faldt 10cm på 100yards
Det jo ik så ringe.
Svar
#8
mht sammenskydning kunne man jo lade NP eller anden bøssemager regulere løbene for den valgte slug.
til drivjagt ville jeg nok ikke kunne få mig til at bruge et så stort foranhold som 400 til 450 m/s fordrer.
jeg tror det vil være for svært for de fleste der er vant til 750 til 1000 m/s.
en af mine venner har 2 cal med på post: 300 win og 45-70 og han
ændrer bevidst sit foranhold fra riffel til riffel
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
Praktiske tester har gang på gang vist, at slugs fra glatlæbede våben spreder over en ladeport. Skudafstande ud over 25-30 meter er betænkelige på små mål som råvildt. >Det dutter ikke!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Jeg havde en drilling med på drivjagt i Tyskland sidste år.
Ladet med en riffelkugle og to brennecke-kugler.

Spurgte de tyske folk om jeg måtte skyde kron/då/rå osv med brennecke,og da var svaret ja.Dagen efter var jeg på et andet revir,og der fik jeg at vide at det kun var tilladt at skyde svin med brennecke.

Kender nogle herinde reglerne for brugen af brennecke i tyskland [?]

Jeg har efterhånden nedlagt en del vildsvin med brennecke,og de er sgu effektive hvis afstanden er rimelig.
Ingen tvivl om at de fælder en hjort hvis man gør sit...[Big Grin]

MVH
Kasper

En rigtig mand skyder med 16/70ér.......
En rigtig mand skyder med 16/70ér.......
Svar
#11
Citat:quote:

glatlæbede våben


Jeg syntes nu glatte læber fungere fint....[Big Grin][Big Grin][:o)][:I][:I]
(Sorry,jæ kudde la'vær)

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#12
Jeg monterede for sjov en weaver type skinne på min S/S og monterede en aimpoint look alike. I har ret - de to løb er bestemt IKKE samskydende. jeg prøvede den også på flugtskydningsbanen - men med det sigte kunne jeg ikke ramme. Jeg sigtede mere end skød instinktivt. Men den står stadig i skabet ......:-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)