Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mythbusters og en kaliber .50
#41
Citat:quote:

Originally posted by Sneppen
Det er lidt de samme når folk tror at dyr/mennesker der bliver skudt flyver flere meter p.g.a. kraften fra kuglen [xx(]


Nej, det er kun når de får et mexikansk bladskud at de letter lidt [Big Grin]

Anders

"Kan jeg se det, kan jeg ramme det!"
Svar
#42
Det der vist er problemet er ikke om man kan skyde gennem kikkerten, problemet er at ramme så præcist at kuglen ikke bliver afbøjet af de mange linser den skal igennem.

Jeg vil tro at med en gammeldags med fast forstørrrelse er det lettere, da der ikke er så mange linser.

Jeg har lige checket med kikkertleverandøren til Mysthbusters, og her er resulaterne fra ANDET forsøg, mod en Russisk PU kikkert med 3,5x20
http://www.kalinkaoptics.com/Mythbusters.aspx

Citat:quote:

E. Alan Normandy, Sergeant
Chief Firearms Instructor
CITY OF SOUTH SAN FRANCISCO
POLICE DEPARTMENT
33 Arroyo Drive, Suite "C"
South San Francisco, CA 94080

5th Shot: .30-06 USGI M2 AP (Redux)

This shot also shattered all the optic's glass and a possible bullet/trauma hole was located in the ballistic dummy's shooting eye.

The "autopsy" of the ballistic head conducted at the shop two days later revealed a projectile had passed through the eye and lodged itself 2.5 inches behind the eye socket.

As such, Adam and Jamie call this event PLAUSIBLE, pursuant to the definitions described by their show.

Altough I must INSIST the historical event was NOT a myth in the first place (it is a CONFIRMED fact documented in the annals of military history, by then-Staff Sergeant Hathcock and his Lance Corporal, John Burke, who was killed in action) -- PLAUSIBLE is a reasonable conclusion given the MythBusters' definition parameters.


Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#43
Bemærk at Mythbusters REVISIT blev optaget DAGEN FØR episode #67 gik i luften!

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)