Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mythbusters og en kaliber .50
#21
jeg er selv i 1/1 eller niels kjeldsen eskadronen om du vil[Big Grin]

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#22
og min gamle eskadron er nedlagt, æv æv
følg snigersporet og du vinder......

mvh
dragon 95

the one and only, 1A5....
mvh
dragon 95

the one and only, 1A5....
Svar
#23
det er sørgeligt med alle de eskdroner der er lukket. der er jo ikke engang kampvogne i oksbøl mere, og opklaring er jo også fortid..[xx(][xx(]

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#24
se effekten af en .50 cal, og tænk så lige på hvordan en kronhjort må se ud......

http://www.youtube.com/watch?v=LRgBgm-KMYU

har i oksbøl overværet at der ved natteskydning med kampvogn leo 1a5, blev skud med en klynge kron vildt med et pileskud, fra kanonen, klyngen af hjorte lå meget spredt bagefter....

mvh
dragon 95

the one and only, 1A5....
mvh
dragon 95

the one and only, 1A5....
Svar
#25
Hej dit link virker desværre ikke

Mvh Sneppen

Vi vil have [Image: images1_280406.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar
#26
den skrøne med de rådyr, og en leo1 har jeg også hørt. tror ikke rigtig på det..

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#27
det er ikke nogen skrøne det var 2'er vognen i 2.deling 1./II, i 1995, og det var ved en natskydning, og der var 2 obs vogne, der var sikker på at det var en af de opvarmede skiver.
jeg vender lige tilbage med et link til den cal 50 der virker

mvh
dragon 95

the one and only, 1A5....
mvh
dragon 95

the one and only, 1A5....
Svar
#28
http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=192953

mvh
dragon 95

the one and only, 1A5....
mvh
dragon 95

the one and only, 1A5....
Svar
#29
de gange jeg har set råvildt i termisk i oksbøl eller holstebro. har det overhovedet intet tilfælle med dyr. hvis det passer er det nok en skytte der har syntes det var sejt...

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#30
jeg tror ikke det var derfor, de stod i en klynge, og det var let diset vejr, de 2 obsvogne, der holdte i andre vinkler var også sikker, og SKIN verificerede at der var rejst en skive. og for at andre ikke skal gøre det samme for at få trofæer, blev det hele kørt på forbrændingen. jeg ved hvem skytten og kommandøren er????

mvh
dragon 95

the one and only, 1A5....
mvh
dragon 95

the one and only, 1A5....
Svar
#31
jeg ved hvem skytten og kommandøren er.....
jeg selv var hjælper på df.vognen 3.deling

mvh
dragon 95

the one and only, 1A5....
mvh
dragon 95

the one and only, 1A5....
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by dragon 95

http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=192953

mvh
dragon 95

the one and only, 1A5....



Sjovt nok stammer klippet fra en Amerikansk varmintside, hvor de samme film viser jagt på mindre skadedyr med hurtige småkalibre.

Men da en fjer kan blive til 5 høns, har videoen udviklet sig til at det er Amerikanske snipers der skyder Talibanere.

Hvis man scalerer de døde kroppe op til menneskestørrelse, så tror jeg ikke at cal.50 er tilstrækkeligt kraftig til at slynge torsoen et 10tal meter op i luften - eller hva[?][?][?][?][?]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#33
Gud fri mig vel - ikke den film igen..........DET ER PRÆRIEHUNDE DER SKYDES OG KLIPPET ER FRA EN AF DE FILM SOM M@X OMTALER! Dog Be Gone

Der er vel ikke nogen der seriøst tror at en cal. .50 kan slynge en mand 20 meter op i luften?
Og så lad os tage den med det samme - en cal. .50 kan ikke rive en arm af ved at passere en meter fra kroppen.

Når nu det er så interessant, så er dette hvad der sker med en cal. .50 BMG - billedet er ikke for sarte sjæle [xx(]
Shot by cal. .50 BMG


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#34
Citat:quote:

Og så lad os tage den med det samme - en cal. .50 kan ikke rive en arm af ved at passere en meter fra kroppen.


Hehe,dén historie prøvede de totalt våbenUkyndige sergenter vi havde inde ved milli også at bilde os ind[:0][:0] Lære de virkelig sådan noget p.. på sergentskolen[?]

Og lidt mere fra samme "lærebog".I min kones instition havde de fornyligt besøg af en politimand.Han skulle fortælle børnene lidt om hvad en politimand laver.Knægtene spurgte naturligvis til hans pistol.Han kunne fortælle at bare man blev ramt i armen besvimede man-mindst.....[B)][B)] Det er godt nok kraftig kost det "action 3" ammo ordensmagten bruger.....[Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by ID

Gud fri mig vel - ikke den film igen..........DET ER PRÆRIEHUNDE DER SKYDES OG KLIPPET ER FRA EN AF DE FILM SOM M@X OMTALER! Dog Be Gone

Der er vel ikke nogen der seriøst tror at en cal. .50 kan slynge en mand 20 meter op i luften?
Og så lad os tage den med det samme - en cal. .50 kan ikke rive en arm af ved at passere en meter fra kroppen.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]



TAK ID.

Du opfordres til at ansøge om at komme med til et "Dralf Mythbuster Seminar"

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#36
Tak, det vil jeg gerne - jeg vil gerne være med til at tilbagevise Mythbuster's påstand om at man ikke kan skyde igennem en riffelkikkert (vedr. Charles Haddoch i Vietnam).

Mythbuster's påstand


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#37
Her er flere "talibanere"

[xx(]Splat[xx(]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#38
Det afsnit af "Mythbuster's" har jeg ikke set,men jeg må indrømme at jeg ikke tror på at en sigtekikkert skulle være "skudsikker". Jeg ved ikke hvad der er årsagen til at de-tilsyneladende-ikke kan skyde igennem den.Men det er da noget der skal prøves en dag,hvor jeg har en skrot-kikkert.Jeg vil vædde rimeligt meget på at en .308'er smutter ret igennem.....

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Det afsnit af "Mythbuster's" har jeg ikke set,men jeg må indrømme at jeg ikke tror på at en sigtekikkert skulle være "skudsikker". Jeg ved ikke hvad der er årsagen til at de-tilsyneladende-ikke kan skyde igennem den.Men det er da noget der skal prøves en dag,hvor jeg har en skrot-kikkert.Jeg vil vædde rimeligt meget på at en .308'er smutter ret igennem.....


Det tror jeg også! (nu er det altså en .3006 de skyder med, men alligevel)


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by ID

Der er vel ikke nogen der seriøst tror at en cal. .50 kan slynge en mand 20 meter op i luften?
Og så lad os tage den med det samme - en cal. .50 kan ikke rive en arm af ved at passere en meter fra kroppen.



Nej jeg har også hørt historien, folk stoler lidt for meget på hvad de ser i film.

Det er lidt de samme når folk tror at dyr/mennesker der bliver skudt flyver flere meter p.g.a. kraften fra kuglen [xx(]

Mvh Sneppen

Vi vil have [Image: images1_280406.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)