Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
God litteratur søges
#1
Er der nogen der kan anbefale noget god litteratur om riffel/våben teknik. Jeg tænker især på metalurgi, eksplosionsteori, kammer og løbsdimensionering. Bare til lidt adspredelse i den mørke tid [Wink]
Svar
#2
så er det bare om at finde læsebrillerne frem...[Big Grin]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...litteratur

Disneyhumanister...
er det et nyt ord for vegetarer?

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Prøv Christer Holmgrens Våbnet og jagten. Den er rimeligt dybtgående og kan endnu fndes rimeligt let. For lidt ældre litt. kan jeg især anbefale Arvid Borge Pedersens I våbenkammeret. Held og lykke med adspredelserne...

Venlig hilsen Umimmak Torulleq
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#4
Hej Rune!!.

Læs WW.Greener"The Gun at it`s development", den har alt!!.
Den er en af mine favoritter!!. Den har med explosiver, skæftetilpassing, håndvåben, metallugi, våbenhistorie,haglbøsser, rifler, dobbelrifler,militærvåben, percussion,lidt kanoner,projektiler osv, osv,osv.

one planet, one gun.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by rigbymauser

Hej Rune!!.

Læs WW.Greener"The Gun at it`s development", den har alt!!.
Den er en af mine favoritter!!. Den har med explosiver, skæftetilpassing, håndvåben, metallugi, våbenhistorie,haglbøsser, rifler, dobbelrifler,militærvåben, percussion,lidt kanoner,projektiler osv, osv,osv.

one planet, one gun.



Du godeste..jeg troede jeg var den eneste der var "nørdet" nok til at have den bog stående [Wink]

Mvh.

Steen S
Svar
#6
Hej Steen.

Du er ikke den eneste nørd her i verden, jeg kender et par
stykker i omegnen!!.
Jeg må indrømme at jeg er en lige så stor "Bogsamler" som våbensamler, og bøger giver masser af god underholdning i de dårlige
sure vinterdage. Jeg har bla. lige fået en amerikansk første udgave
af J.H Patterson "Maneaters of tsavo"(1907) den er lidt af en perle til samlingen. En anden bog der er ret interesant er en bog jeg fandt i danmark for ca 4 år siden der er skrevet af en englænder
der hedder F.C Aflalo. Bogen hedder " The sportsman book for india"
der er fra 1903(første udgave) der om handler tigerjagt, elefantjagt, polo, golf, bjergjagt og meget andet,m anbefalinger om våben osv, jo bøger er lige så spændende som det de skriver om.

one planet, one gun.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)