Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
33-årig jæger død efter vådeskud
#1
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4152902/

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#2
Fyfferpyffer.... man skal squ passe på derude!!![:0][xx(]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Føj - det lyder grimt - ja sikkerhed kan man aldrig få for meget af !!!!!!!!!!!!!!!!!!

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#4
Den unge mand er desværre afgået ved døden
Svar
#5
Jeg kan med dyb sorg meddele, at jeg kendte ham.

Det samme med den pige der afgav det skæbnesvangre skud ...

Det er så forfærdeligt, at den hobby vil alle holder så meget af, den kan være så fatal.

Mange triste, men venlige tanker til hans familie og efterladte. Men samtidig også til hende, og hendes familie.

En sorgens dag for os alle.

/Clax
K&B Claxel Wink




Svar
#6
det er rigtig træls, både for de implicerede og vi andre jægere.
vi skal være nærværende hele tiden så disse ulykker undgås.

heldigvis har vi ikke været så hårdt ramt som sidste år hvor der alene her på Djursland var 4 vådeskudsulykker vi kender til (jeg ved godt det ikke trøster dem der er berørt af ulykker i år)
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
For den kvindelige jæger må det være så stort et chok, at det kan være svært at komme videre i livet - hende har jeg næsten mest ondt af.

Der var også en tilsvarende sag hvor en dreng blev skudt under et due eller andetræk han rejste sig op hvorved han blev ramt

Jeg husker også en sag for nogle år siden hvor et barn på kælk blev skudt fordi jægeren troede at det var en ræv..

Ja det gælder altid om at skærpe sikkerheden af jagtlederen eller den enkelte, og man må nogen gange gøre op med om nogen skal være med på jagten eller ej.

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Jeg husker også en sag for nogle år siden hvor et barn på kælk blev skudt fordi jægeren troede at det var en ræv..



Ja, yderst tragisk sag, what a fuck up ham skytten[Sad!]..hvordan endte den sag igrunden[?]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by speedman

Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Jeg husker også en sag for nogle år siden hvor et barn på kælk blev skudt fordi jægeren troede at det var en ræv..



Ja, yderst tragisk sag, what a fuck up ham skytten[Sad!]..hvordan endte den sag igrunden[?]


Som jeg husker sagen fra medierne, afgav "jægeren" det dræbende skud fra en bil efter mørkets frembrud. Han befandt sig her med en makker ventende på ræv.
Forhåbentlig husker jeg fejl?!

Mange hilsner,
HCS
Mange hilsner,
HCS
Svar
#10
nej du husker rigtigt. det var en 22-250 sako kan jeg huske.
Men vi kan da glæde os over vi ikke lever i frankrig.
De havde 189 dødsulykker sidste år.
Sidste år var der en 4 siders artikel i jæger over jagtulykker i hele eruopa. prøv og læs dem.
Ja vi skal passe på hinaden men uheld kan ikke undgås når vi har med mennekser at gøre, så kan det uforudsigelig altid finde sted lige meget hvor meget man passer på.
Der er altid nogen dr er komplet ligeglade med andres ve og vel.
Var på jagt i år med en der brugte et gævær med defekt sikring,
og en anden med dyb gravrust i begge løb på samme jagt.
Og deres undskyldning var at de kom ik så tit på jagt så de gad ik bruge på en reparation.
Jeg fatter ikke folk kan være så pisse ligeglade og de burde ha frataget jagttegnet på stedet hvis jeg var havde noget at skulle ha sagt.
Det svare til at køre en bil uden bolte på hjulene.
var desværre gæst på omtalte jagt og dem dr havde jagten var selv mindre berusede. hvilket de syntes var helt ok, fordi så fulde var de jo heller ikke...mente de selv. Der var flere der var nervøse ved situatioen men når man er gæst så holder man munden lukket.
Hvilket nok er forkert.
dette fandt sted på lolland.
moralen er...så længe du er omgivet af idioter så er du i livsfare!
Svar
#11
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4152902/

Den pige som afgav det dræbende skud mod sin jagtkammerat har jeg været på jagt med flere gange. Hun er en rutineret skytte, og de gange jeg har siddet med hende i skjul, har jeg oplevet hende som både som en meget påpasselige og forsigtig skytte, som hellere ville lade være med at afgive et skud, end at skyde, hvis afstanden var for lang eller der kunne være den mindste tvivl om sikkerheden.

Havde I spurgt om før d. 23/12-06 om jeg kunne nævne en håndfuld skytter, som jeg ikke turde gå på jagt med, fordi de var "for hurtige på aftrækkeren" eller ikke var forsigtige nok omkring den jagtmæssige sikkerhed - så ville hun ALDRIG have stået på min liste.

Episoden har rystet mig inderligt. Om hun nogensinde kan tilgive sig selv, selv om politiet fuldstændig har frikendt hende for enhver skygge af skyld, og om hun nogensinde kommer på jagt igen tvivler jeg stærkt på.

Mine tanker går til hende, hendes mand og børn - og også den dræbtes familie.

Lad os alle lære noget af den tragiske episode.

I dyb medfølelse.

FRUEN
Mange hilsener

Fruen


Spænd lige emhætten ...
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)