Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Enfield riffel
#1
Kan det lade sig gøre at udskifte løbet på sådan en gammel engelsk millitærriffel i kal .303?
[Image: enfield.jpg]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Mon ikke[Wink]

Det er vel snart tid til et nyt projekt[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Ja da, du kan få en 45 halvpervers pibe på den låsestol, og lur mig om ikke kammerrivalen er til leje for en 50'er [Wink]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#4
Jamen det var jo rart at høre,at der kan gøres "noget" ved sådan en.Det må blive næste projekt,måske man kunne lave en sjov 45/70'er-eller noget andet "sjovt"

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Er det ikke lidt tidliggt med et morfar kaliber??[Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
HVAD HAR DU GANG I ??????? Altså ULG det der gør du simpelthen ikke [:0] Visse ting i livet gør man altså ikke - heriblant at lave noget som helst om på en Enfield..

Siden hvornår har du fået fingrene i sådan en ?????

Synes istedet ikke, at det var en meget bedre ide at den kom til Langtved [Wink]

Mvh

Takle.....

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#7
Ja,jeg har faktisk også tænkt lidt nærmere over det.Jeg tror også den skal holdes original,det er vel næsten en skam at lave den om.

Citat:quote:

Siden hvornår har du fået fingrene i sådan en ?????


Den har min far haft siden 60'erne engang.Men den kan desværre ikke skyde som den er nu,derfor skal den ompibes.

Citat:quote:

Er det ikke lidt tidliggt med et morfar kaliber??




He he,ja når den bemærkning ikke er blevet besvaret af f.eks GD eller andre 45/70 propagandister kan vi vist konkludere at de sover.....[Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Ja,jeg har faktisk også tænkt lidt nærmere over det.Jeg tror også den skal holdes original,det er vel næsten en skam at lave den om.

Citat:quote:

Siden hvornår har du fået fingrene i sådan en ?????


Den har min far haft siden 60'erne engang.Men den kan desværre ikke skyde som den er nu,derfor skal den ompibes.

Citat:quote:

Er det ikke lidt tidliggt med et morfar kaliber??




He he,ja når den bemærkning ikke er blevet besvaret af f.eks GD eller andre 45/70 propagandister kan vi vist konkludere at de sover.....[Big Grin]

Hilsen Ulrik



Hallo mester, jeg var faktisk vågen og oppe klokken 07.00 - Men så besluttede jeg mig for at tage en morfar [|)]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#9
Citat:quote:

Hallo mester, jeg var faktisk vågen og oppe klokken 07.00 - Men så besluttede jeg mig for at tage en morfar

Dét var fornuftigt![^][^]

Jeg vil nu ha' sådan en 45/70'er en dag-men den høre nu bedst hjemme i en lever action riffel[:p][:p][:p] Men det er altså et dejligt groft og "brovtende" kaliber[8D][8D]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
Ja og så er der stadig lidt vej OP til en 35 Wrælen rent ballistisk......[Big Grin][Big Grin]

Men det var måske en idé med en "semimorfar" og så få en 35 Wrælen pibe på i stedet??
Den fylder da også en lille bid af tomrummet mellem 308win og 416 Taylor[Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Det fine ved Enfielden er vel, at det er en af få cylinderlåsrifler, der er født til randpatroner....

Jeg synes .45-70 lyder som en fremragende ide - sådanne blev tidligere solgt i rå mængder i Canada (ofte matforniklede) - hed de "Summit" (?).

Alternativt kunne du jo satse på en .35x57R ULG eller .35/.30 R Blaser ULG hvis du absolut vil ligge i tomrummet... du kunne jo kalde den .358 ulRik (SÅ vil jeg også ha' en!!!!)

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#12
Eller hvad med det utrært autistiske kaliber 8mm Lebel.

Så skulle der være mulighed for at nørde lidt mere ved ladebordet....[B)]

Øøøøhhhh ULG, står det for "Ultra Low Gravity".....[Big Grin][Big Grin]

Citat:quote:

du kunne jo kalde den .358 ulRik (SÅ vil jeg også ha' en!!!!)


Skulle den så ikke hedde .358 Moses??[B)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#13
Der er sgudette meget "low gravity" over ham - husker jeg ham ret, er han da en af dem der selv påvirker tidevandet. [Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#14
[:0][:0][:0][:0]

Hvad sat** ULG, skal du ikke forsvare dig mod disse "skånske" angreb.......

Måske Høgh´en mener at "The Skåne Will Rise Again"????

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#15
Jeg kan desværre ikke på nuværende tidspunkt svare på indlæggene-jeg er på vej i KIRKE....[Wink]
Men det kunne da være sjovt med et "privat" kaliber[Smile][Smile][Smile]

"påvirker tidevandet" tsk tsk tsk,sådan en sylfide som mig,nej jeg tror du forveksler mig med en anden..[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik-og go' jul[Smile]
Hilsen Ulrik
Svar
#16
fed riffel,

leopard2a5
EAGLE1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)