Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nosler
#1
[Image: Nosler.jpg]

Nosler expands its Accubond line of bullets with four new additions: 6.5mm/.264" 130 grain, .270/.277" 130 grain, .35/.358" 225 grain and 9.3/.366" 250 grain Accubond bullets.
Nosler also expands the cartridge brass line offered by NoslerCustom. The line now includes the .260 Remington, .280 Ackley Improved, .300 H&H Magnum and .300 Short Action Ultra Magnum cartridge brass. Each cartridge bears the Nosler headstamp and is hand-inspected and packaged in boxes of 50.

Other NoslerCustom cartridges include .204 Ruger, .22-250 Remington, .243 Winchester, 6.5-.284 Norma, .270 Winchester, .280 Remington, 7mm Remington, .308 Winchester, .30-06 Springfield, 300 Winchester Magnum, 300 Remington Ultra Magnum and 300 Weatherby Magnum.

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Jeg har nyligt ladet 50 stk. Nosler Accubond 140 grains i kaliber 6,5 x 55, til mit sidste riffelkøb en S & L model 84. Iflg. QuickLoad havner man på 785 m/sek. Jeg havde tænkt at min søn skulle bruge denne riffel til efteråret, hvor vi skal på dåhjorte og hundyrjagt (far betaler). Jeg har aldrig prøvet dette projektil før, men den er meget rost og ser spændende ud.
Giver den gennemskud i en dåhjort? Det bliver næppe tale om meget lange skudafstande.

FN
FN
Svar
#3
Det kommer jo an på skudvinkel og hvad den lige rammer, men som udgangspunkt vil jeg tro der er rigtig god chance for gennemskud, så snup du bare den med[8D]

johansen
Svar
#4
Vi prøver. Nogle dage efter ladede jeg til mit næstsidste riffelkøb en S & L model 60 i kaliber .375 H&H, nok den smukkeste riffel jeg ejer, nr 1 af et par, også med Nosler Accubond, men 260 grains. Jeg har aldrig prøvet riflen på jagt, for få bøfler her på egnen, men jeg har nu sat mig i hovedet at jeg vil prøve den på en fuldskuffel dåhjort til oktober. Mon ikke den giver gennemskud??

FN
FN
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Doktor

Jeg har nyligt ladet 50 stk. Nosler Accubond 140 grains i kaliber 6,5 x 55, til mit sidste riffelkøb en S & L model 84. Iflg. QuickLoad havner man på 785 m/sek. Jeg havde tænkt at min søn skulle bruge denne riffel til efteråret, hvor vi skal på dåhjorte og hundyrjagt (far betaler). Jeg har aldrig prøvet dette projektil før, men den er meget rost og ser spændende ud.
Giver den gennemskud i en dåhjort? Det bliver næppe tale om meget lange skudafstande.

FN



Hvis det er i DK du skal på jagt skal den have noget mere fart på for at være lovlig til det store hjortevildt. Men det plejer heller ikke at være et problem at lade den så den holder kravet, men det kommer jo an på så mange ting. Jeg skriver dette blot som en information.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
Jeg kom hjem sidste søndag fra en fin, lidt hurtig arrangeret bukkejagt i Polen. Jeg skød 4 bukke, de 2 med Nosler Accubond 140 grains i 6,5 x 55. Det virkede ganske fint. Et ganske beskedent udgangshul på ca 2 cm.

FN
FN
Svar
#7
Nosler now offers factory-loaded .280 Ackley Improved ammo as well as unfired brass through its NoslerCustom line. The unprimed cases are weight-sorted and fully
prepped for loading.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#8
Nosler nyheder for 2012:

http://www.nosler.com/New-Products.aspx

Personligt finder jeg deres 140 Gr. Balistic Tip i kal .264 spændende [:p]

Christian
Svar
#9
Nosler Reloading Guide 7 - Digital

http://shootersproshop.com/index.php?rou...ct_id=1043

Christian
Svar
#10
Nyt bonded projektil i .224 cal:

http://www.outdoorhub.com/news/nosler-in...llet-line/

64gr bonded solid bas - protected point, for dem der ikke gider læse artiklen...

J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)