Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Håndkikkert
#1
Hej med jer.

Jeg går og overvejer at anskaffe mig en ordentlig håndikkert, formodentlig noget i nabolaget af; (7/12)x(44/50).

Prismæssig vil jeg være lidt ked af at bevæge mig over 5k.

Jeg har kigget lidt på "Leupold Olympic 10x50 " og "Zeiss Conquest 12x45".

Jeg ville være meget glad for alle indput og forslag, både vedr. mærke og størrelse... - Hvad bruger du selv?

Venligst Michael

[Image: smokinggun_md_wht.gif]
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#2
Hej Michael.
Jeg har en Bausch og Lomb Discoverer i 7*42. Den er jeg vældig glad for. Den er god, når man skal gå rundt. Hvis man sidder på hochsitz, så kan man nok anbefale en lidt større forstørrelse. Her har man noget større mulighed for at få støtte, så billedet bliver roligt. Prisen ligger et sted mellem 4000 og 5000 kroner. Jeg ved ikke hvad den kan fås for i USA.

mvh. Johannes
Svar
#3
Prøv at kigge på noget Leica.
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#4
Jeg tror begge kikkerter er rigtig gode kikkerter. Leopold'en kan dog købes for den beskedne pris af USD359,- (under det halve af listeprisen på Zeiss'en).
Om du får dobbelt så meget for pengene, det tør jeg ikke svare på.

www.binoculars.com

En anden mulighed er at kigge efter noget med zoom i. Jeg har selv en Bushnell 8-15x30. Det giver en større fleksibilitet. En Leica ville jeg også foretrække, hvis jeg var millionær[:p]
Et godt kvalitets alternativ er Minox som også laver knaldgo' optik til mere spiselige priser end Zeiss, Leica og Swarovski.

Hvis du så også gerne vil forevige 12-enderen inden du skyder den i de evige jagtmarker så kunne du jo købe en kikkert med indbygget digital kamera![Big Grin][Big Grin]

Mvh Bjarke
Mvh Bjarke
Svar
#5
Hej Michael

Tænk dig god om inden du køber optik med fast forstørrelse over 10x. Jo ældre vi bliver desto mere ryster vi jo også. Og køber du kvalitet skulle den jo gerne holde hele livet.
Og hvis der er mulig så prøv kiggerten i felten. Har selv 10x og det er faktik perfekt syntes jeg.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
Mange tak for alle tilbagemeldingerne.

Det er nok rigtigt, at man skal passe på ikke at få en med for kraftig forstørrelse, men den skal selvfølgelig heller ikke være for lille [Smile]. Jeg må ud og se lidt på de forskellige mærker, og måske prøve at luske en med ud i tusmørket.

Conquesten kan hentes hjem til ca. 4.300,- mens Loupolden ligger lidt over de 3.000,-.

Hvis der er nogle, som falder over et eller andet tilbud på en god kvalitetskikkert, så vil jeg sætte stor pris på at få det hvisket i øret [:p].

Venligst Michael

[Image: smokinggun_md_wht.gif]
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
#7
Min far og jeg har köbt hhv Leica og Zeiss Victory begge 8 x 40 til meget rimelige priser brugt. De blev fundet på tyske jägerhjemmesider med rubrikannoncer. Jeg synes, at 7-8 x er perfekt til blandet anstand og pürsch. Vägten er også rimelig på de to nävnte modeller.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Jeg overvejer selv at købe en Nikon Monarch ATB 10x42. Jeg har afprøvet en, og mener den er ret god til prisen.

Kan købes her: http://www.theopticzone.com/
for 269$

ell. her:

http://www.midwaydanmark.com/danmark/epr...mID=816084
for Kr. 4030.-

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Mvh.

mp
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)