Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtbeklædning i Afrika
#1
Hej

Om to måneder sidder jeg ved et bål i sydafrika og fortæller om dagens store jagtoplevelser[Smile][Smile]
Jeg ved af erfaring at der er koldt i afrika om aftenen/natten, men har kun været på alm safari tidligere og er lidt blank ift. hvad der egner sig til beklædning ved jagt i dagtimerne?[8D]

Erfaringer ønskes[Smile]
Svar
#2
et par gamle bløde læderbukser, t shirt, vest eller jakke. evt en lidt varmere jakke til om morgenen.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Læder????? i 30 graders varme
Svar
#4
du har ret, jeg vil hellere svede en smule end stikkes af div torne
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Og gaters/gamacher, det s****s græs stikker som en i h****** ...

Og husk et par bløde skindhandsker, der er nogle frø der ligner tegnestifter.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Læder????? i 30 graders varme



Læderbukser med ben eller gamascher er en god ide, men glem ikke en ordentlig skjorte/jakke med ærmer.

Hvis buskene er støvede grønne (i modsætning til løvgrønne), så har de torne. Jeg har bl.a. prøvet at få en 6 cm torn tværs gennem det bløde af underarmen. Ikke noget egentligt problem - man trækker den bare ud og så gror det sammen. Men mit tøj blev revet i stykker og jeg tror ikke at jeg har set stor og mandig ud på min vej gennem bush'en [Big Grin][:I]

Næste gang vil jeg have et robust sæt i lærred/sejldug.

osterwald
Svar
#7
Gaitors er en alletiders ide, så slipper du alle mulige frø og skidt i sko og strømper. Med Gaitors kan du også nøjes med kortskaftede støvler eller sko.

Jeg ved ikke hvor stærk du er i solen, men hvis du har et sæt bukser
med zip-off ben så er du fri for at fryse om morgenen og fri for at få solskoldede lår og knæer midt på dagen.

Husk at der er torne på alle buske.
Svar
#8
og så tykke bukser at slangerne ikke kan bide igennem[Big Grin]

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#9
Citat:quote:

og så tykke bukser at slangerne ikke kan bide igennem


Nok ikke nødvendigt, med lad aldrig dit vand ind i en busk, "bruserslanger" har det med at blive sure ...

Som PH'en udtrykte det: -Hvordan ville du ha' det hvis der stod en og p****** dig i hovedet[?]

Og husk en bredskygget hat, så du ikke bliver skoldet i nakken ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)