Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zoli
#1
Hej
Er der nogen af jer der kender noget til Zoli?, jeg har en kammerat som overvejer en sådan i cal.3006.
mvh

Kim

Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by kima

Hej
Er der nogen af jer der kender noget til Zoli?, jeg har en kammerat som overvejer en sådan i cal.3006.
mvh

Kim

Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.



Joo da, jeg har sådan i cal. 7mm Rem. Et udemærket våben som har ihjelskudt mange små samt store uskyldige skabninger.
Det er en model 1900 repeterting.[^]
Jeg har lige købt en Viking uden bundstykke i cal. 30-06, her passer Zoli bundstykket, så den er ved at blive omdannet til .338W, sååå hvis du eller andre mangler en pibe i cal. 30-06 har jeg altså en liggende.[Wink]

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#3
Hej Mugge
tak for svar.
Hvad koster piben?
mvh

Kim

Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.
Svar
#4
Hej Kima

Sådan en pibe kan vel indbringe omkring en 500 kr.------tror jeg?[:o)]

MVH
Mugge

Rigtige autister har altid en pibe på lager[^]
MVH
Mugge

Svar
#5
Italienske Zoli er sikkert udemærket til hverdagsbrug, men hvis du alligevel vil have en model 1900, så er det en langt bedre idé at købe en original svensk Husqvarna som brugt. De holder ganske vist høje priser, men med god grund.

Onde tunger hævder således at pasta-riflerne ruster hurtigere end en gammel Fiat, modsat originale Husqvarna'er der er indbegrebet af svensk kvalitet. Riflernes Volvo - simpelthen!

Umimmak Torulleq

En frygt over for skydevåben er tegn på en underudviklet seksuel og følelsesmæssig udvikling.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundlægger
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#6
Det drejer sig også om en Viking arms riffel hvor jeg kunne bruge bundstykket fra min Zoli, omtalte pibe er stemplet viking arms sweden og derfor tror jeg også på at den er lavet i Sverige[Wink]
Viking og Zoli riflerne har en udløserknap så man kan åbne bundstykket i sikret tilstand, denne detalje mangler på den originale Husqvarna.[xx(] Om Zoli ruster mere en de svensk produserede ved jeg ikke, min egen har været med på elg/svin & bukkejagt i alt slags vejr i 13 år og den har ikke antydning af rust endnu selvom den aldrig er blevet skånet.[^]

MVH
Mugge

Rigtige autister tager ikke nationaliteter så højtideligt[Big Grin]
MVH
Mugge

Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Mugge

...og derfor tror jeg også på at den er lavet i Sverige[Wink]



Det er jo også blevet sæson for at tro på alt muligt....[Big Grin]

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Hej mugge.
Vedr vikingpiben kan det oplydes at den enten er lavet i italien, hvis det drejer sig om en viking standard, det kan du se hvis der er prøveskydningsstempel med bogstaverne PFS såvidt jeg husker. Ellers er der tale om en Østrigsk manlicherpibe, det er tilfældet hvis der er en Viking Lux, så er der savidt jeg husker ingen prøveskydningsmærker

jbn
Svar
#9
Jamen jeg bøjer mig da lynhurtigt for fagkundskaben, der er et PSP mærke samt AN i en firkant foruden nummer & caliberbetegnelse.[B)] Der står heller ikke lux nogen steder på gøbben.

MVH
Mugge [Image: violent-smiley-021.gif]
MVH
Mugge

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)