Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Etiopien?
#1
Halløj.

Er der nogen som har erfaringer med jagt i Etiopien?
Den bjergrige topografi er jo voldsomt spændende hvis man er til den slags (hvilket jeg er[:p]).. og der er masser af spændende arter, incl Nubisk Ibex, hvilken man dog nok ikke lige for lov til at skyde på.
Jeg kan ikke finde Outfittere i landet, men har en bekendt bosat der og hun vil sikket kunne hjælpe med tilladelser, hvis hun/jeg altså bare ved hvem/hvor/hvad man skal kontakte...

Ved nogen noget?
Svar
#2
Etiopien ???

Er de ikke i krig med Eritrea ?? og nu også snart med Somalia..[xx(]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#3
Tjoo... Sådan da.. Forholdet til Eritrea er fastfrosset bortset fra lidt ballade i grænselandet og konflikten mod Somalia sker på Somalisk jord, så der er ingen ballade i selve Etiopien.
En egentlig krig ville sikker gøre indrejse-papirarbejdet med riflen nemmere...[B)]

Rune
Svar
#4
@ Cola, ser du aldrig nyheder eller læser avis??
Personligt tror jeg det varer mange år inden du kan opnå indrejse tilladelse til netop den region,med jagtligt øjemed, med mindre du har tænkt dig at melde dig som frivillig dernede.
Forøvrigt stor jeg at de indfødte har skudt eller på anden måde aflivet alt spiseligt i området, og det ville være en hån mod dem og vildtet at yderligere udsætte det for jagt tryk, husk de samme regler gælder der, nemlig at man kun høster overskudet.

Godt Nytår
Leif R.

The Shootist
PS. jeg kunne godt tænke mig at vide om du virkelig mener hvad du skriver eller bare ønsker at skabe debat om en meget sørgelig situation[?][?][?]
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
Etiopien...en god plads til ende op død....Jeg vordende optage overflod af ammunition.....and a Apache attack helikopter..

Mvh...Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#6
Hej igen.
Tak for jeres svar.
Etiopien er et stort land så jeg skal da ikke udelukke at der i områder er det kaos som i beskriver.
Jeg har dog som nævnt, bekendte boende i landet og de levet et storbysliv i Addis, helt som jeg i København, med morgenkaffe fra 7eleven, bytur i weekenden, fra tid til anden en romantisk middag på den Italienske restaurant og en tur i motionscenter eller biograf.. Men andre ord er der ganske fredeligt omkring hovedstaden og det er i bjergene nord for, at jeg påtænker at jage. Mine venner løbetræner og kører mountainbike i området.

Rune
Svar
#7
Hej igen.

Jeg har nu fået de informationer jeg ønskede.
Hvis nogen skulle være interesserede:

Trofæafgifter: http://www.hunt-africa.com/ethiopia_pricing.htm

Billeder: http://www.hunt-africa.com/ethiopia_photo_gallery.htm

Som det fremgår, er der tale om HELT unik jagt..

K&B
Rune
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)