Benelli et også Italiensk - det er absolut creme dé la creme indenfor halvautos.
Har selv en Benelli og den kører FLÅÅT med alt op til 12/89.
Beretta (efter en kort søgning) laves kun med 76mm kammer, så der skulle ikke være noget problem der.
Kender desværre ikke så meget til Beretta, ud over deres ældre modeller som A301 og A303, samt A390ST og sådan.
Prøv, efter du opdager problemet igen, at aflade våbnet - tjekke og dobbelttjekke at våbnet er afladt - og så prøve at stoppe DET TOMME HYLSTER i kammeret !!!
Lukke bundstykket på det nogle gange og se hvordan det går med at ejecte det.
Tjek om hylsteret er deformt på nogen måde, om det er flækket eller viser andre tegn på eks overtryk eller uren forbrænding (kan være patronerne!)
Tjek ejektoren, tjek at bundstykket går glat og jævnt hele vejen fra lukket position til fuldt åben, håndtér våbnet i det hele taget og se om der er nogle punkter eller steder hvor den går trægt.
Har den været skilt ad fornylig - og kom problemet måske efter det.?
Er den ny/gammel, skidt eller ujævnheder i kammeret der kan gribe fat i plastic'en af patronen. Er der tegn på udvendige rivninger eller slidmærker på patronen.?
Er det kun den type patron der bruges nu der er problemet?
Har den kappe??(der laves patroner i ren plastic, uden kappe - det er noget skidt i halvautomater).
Hvordan går fødningen fra magasinet til kammeret og opladningen af magasinet i det hele taget.? (slå sikring til og hav godt fast i bundstykket!!!)
Kan der sidde skidt bag den pal der frigiver patronen fra magasinet - og hvis den har været skilt ad, kan den sidde forkert og hindre patronens vej fra magasin til kammer.?
Det er nemmere at se sig ud af, når man håndterer våbnet for i en halvautomat er der mange steder hvor der kan være noget galt - og der behøver ikke være så MEGET galt.
Bare lidt skidt bag et eller andet, så er den gal.
Polarbears walk a lonely path..
But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)