Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Den Gule plet
#1
Har været på jagt de sidste par dage og observerede flere syge Skovduer ( den gule plet ) en svampe art i halsen. Duerne var meget sløve, fløj dårligt og lå døde eller spist af ræve eller rovfugle.
Er der andre som har observeret det i andre steder i dk.
Lige et billede af dagens slyngeljagt taget med mob.tlf [:I]
Mvh. Steen
[Image: CID__IGR16FQ7W7_.jpg]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#2
JA! Jeg har også observeret "sløve" ringduer/skovduer. Har fundet et par stykker på jorden, som jeg har måtte aflive. Flere steder har der ligget fjer, efter et lille festmåltid til Mikkel eller rovfugle. Jeg har dog ikke bemærket de gule pletter, men det må give anledning til nærmere eftersyn. Mit revir ligger i området mellem Ringsted, Næstved og Sorø på Sjælland.

/RAW
Svar
#3
Hej Raw.
Jeg så´ ikke selv de omtalte gule pletter. De skulle også lugte fælt [xx(] ud af halsen.
Men de opførte sig ikke normalt dem som jeg så. Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#4
Har også set flere duer som virkede sløve, har dog ikke fundet nogle døde.Mit revir ligger vest for Haderslev

Leif
Leif

Mauser 98 8x57 JS
Svar
#5
Hej Fisker,jeg kender ikke noget til problemet,men vil da bare lige sige at der er nogle fornuftige slyngeljagter i har hos jer.....[:p]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Var ude og løbe en tur i skoven idag. Der så jeg desværre både to døde duer, en der sad unaturligt stille på skovbunden, og flere steder resterne af duer, hvor mikkel havde mæsket sig. Der er noget der tyder på at det er noget der har bredt sig ret meget. Jeg begyndte ikke at opducere, da jeg helst ikke vil beskyldes for krypskytteri på Valløs jord [V]. Det kan være at jeg ringer til skytten i morgen, men han er nok opmærksom på problemet.
Måske kommer bestanden til at trænge til septemberfredningen [xx(].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
jeg aflivede også 2 stk i weekenden nær Ryomgård, men om de havde gule pletter så jeg ikke. jeg kørte dem over på en skovvej.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)