Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Buck
#1
[Image: BuckTract.jpg]
Buck
X-Tract

Buck Knives’ Model 730 X-Tract is a multi-tool designed for one-hand operation. The X-Tract includes spring-loaded needle-nose pliers; #2 Phillips screwdriver and a 3/16" slotted screwdriver; a can/bottle opener; integrated wire-cutters and a 3" partially serrated drop-point blade made of 420HC stainless steel. The X-Tract is available in blue, black or platinum, and weighs less than 6 ounces.

Buck’s Model 756 Transport is a compact keychain knife with a bottle opener and lanyard/keyring hole. At 2-7/8" closed, it has a 1-1/4" drop-point blade with a thumb hole for one-hand opening. The Transport is available in red, blue, smoke and pearl.

The Model 860 Buck/Hartsook Neck Knife is a compact, lightweight fixed blade. It has a 1-7/8" talon blade, with an overall length of 4-1/4" and weighs 1/2-ounce.

Two models of the frame-lock Parallex knives have been introduced. Model 316 has a 2-1/4" blade; Model 318 is 2-3/4" and partially serrated. The handles feature lightening holes and are available in electroplated blue and platinum or full-black glossy titanium coating on the handle and blade.

Four camo models have been added to the Alpha Hunter series. The fixed blades come in two sizes: Model 693CM, with a 3-3/4" drop-point blade; and Model 196CM Mini Alpha Hunter, with a 2-1/2" modified wide drop-point blade. The two folders are the full-size Model 278CM with a 3-1/2" drop-point blade and gutting/skinning blade, and the compact Model 271CM Alpha Dorado with a 2-1/2" spear-point blade.

The Mossy Oak Break-Up camo pattern is now available on three of Buck’s lightweight Bantam lockbacks.

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
Buck Knives
[Image: Buck.jpg]
Parallex
Buck introduces two models of the frame-lock Parallex knives. The Model 316 has a 2-1#8260;4" long blade; the Model 318’s blade is 2-2#8260;3" long and is partially serrated. The handles feature lightening holes and are available in electroplated blue and platinum or full-black glossy titanium coating on the handle and blade.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#3
Hej alle!
Fine værktøjer, desværre ulovlige!
Enhåndsbetjente knive sidestilles
her i landet med springknive [xx(]
MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#4
Som jeg læser det KAN der udstedes et forbud mod enhåndsbetjente knive.
Hvad så når kniven bliver slidt og kan åbnes med en hånd?
lad os få eksperterne på banen[Wink]

§ 4. På offentligt tilgængelige steder, uddannelsessteder, i ungdomsklubber, fritidsordninger og lignende er det forbudt at bære kniv eller dolk, medmindre det sker som led i erhvervsudøvelse, til brug ved jagt, lystfiskeri eller sportsudøvelse eller har et andet lignende anerkendelsesværdigt formål. Forbuddet omfatter dog ikke foldeknive med en klinge på højst 7 cm, der ikke kan fastlåses i udfoldet position.

Stk. 2. Det er forbudt uden tilladelse fra justitsministeren eller den, ministeren bemyndiger dertil, at erhverve, besidde, bære eller anvende slag- eller stødvåben, herunder knojern, totenschlægere, gummiknipler og lignende.

Stk. 3. Justitsministeren kan udstede regler om forbud mod at indføre, ved overdragelse at erhverve, at besidde, bære eller anvende, at overdrage eller at overlade andre besiddelsen af:

1) Skarpe eller spidse våben, hvis klinge overstiger 12 cm, knive med tværstillet greb beregnet til stød, springknive, springstiletter, faldknive, faldstiletter, enhåndsbetjente foldeknive, der er konstrueret således, at de i normal stand kan foldes ud ved brug af én hånd, foldeknive med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af én hånd, knive, der er konstrueret til at hænge om hals eller skulder, og som fra denne placering kan trækkes ved brug af én hånd, kastestjerner, kasteknive samt kårdestokke og andre tilsvarende våben, der fremtræder som en anden genstand.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#5
Hej Kima
Læs bekendtgørelse no. 66 af 26. jan 2000
§ 14 stk1-3
De nævne buck universalværktøjer er
VERBOTEN, de vil udløse en bøde,
og da dette er efter våbenloven kan
det have konsekvenser for div.
jagttegn og våbentilladelser.
MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#6
Ok,men de fleste jagtknive kan vel åbnes med en hånd og de fleste af dem er med lås, hvad så?
Selvfølgelig kan lov ikke diskuteres, men mon ikke der vil blive tale om en vurdering i de fleste tilfælde?

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#7
på Djursland blev en fin Buck ( den med motivet i silhuet ) sendt på postordre fra USA konfiskeret og en bruger her på forummet var i risiko for ulovlig våbenbesiddelse[Sad]
så det er en reel advarsel 300 Win kommer med

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
Citat:quote:

så det er en reel advarsel 300 Win kommer med

Det er jeg ikke i tvivl om, men som nævnt kan flere knive åbnes med en hånd efter lang tids flittig brug og i min grænseløse naivitet håber og tror jeg at en fornuftig betjent kigger lidt på om det er en 17årig med orange hår, piercinger og bzhue eller en midaldrende[:I] mand i grønt tøj der går med den?

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#9
Jeps, men den afgørende forskel er at
buck´s værktøjer er indrettettil
at åbnes med en hånd.Slid er ikke ulovligt
MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by 300win

Jeps, men den afgørende forskel er at
buck´s værktøjer er indrettettil
at åbnes med en hånd.Slid er ikke ulovligt
MVH Anders



Hej

Jeg tror ikke den holder..
Vil mene at det er knivens egenskab der tæller, uanset om det så skyldes slid eller en bevidst konstruktion.

Jimmy

Hellere død end rød
Svar
#11
Citat:quote:

på Djursland blev en fin Buck ( den med motivet i silhuet ) sendt på postordre fra USA konfiskeret
mvh
Strom


Den er da ikke beregnet til at kunne åbnes med en hånd, hvis det er den jeg tror, hvordan endte det[?]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#12
Gode Jimmy!
Her i uddrag:det er forbudt.....
enhåndsbetjente foldeknive(hurtigtræksknive)
og foldeknive med todelt skæfte (butterfly)
der nævnes ikke en alm. letgående lommekniv.
Altså er den lovlig!
Lorteidiotlov!!!!
MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#13
Den er da ikke beregnet til at kunne åbnes med en hånd, hvis det er den jeg tror, hvordan endte det

kniven er konfiskeret, punktum.
Grenå politi lod med nød og næppe den fæle forbryder slippe med sine våbentilladelser i behold
det var toldvæsnet der startede balladen

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#14
Endnu et godt eksempel på at jo flere love af den slags, desto mere holder myndighederne op med at anvende "almindelig sund fornuft" når de skal behandle sager om alle de "FARLIGE" våben folk køber-

En Stanley-kniv fra byggemarkedet er konstrueret til at åbne med 1 hånd------ [xx(] Sååå Den er ULOVLIG!!!!!

Mit Gerber-tool har lås på bladene og skruetrækkerne, så den må jeg kun gå med når jeg er på arbejde!!! (Eller på jagt)

Den slags tåbelig lovgivning kan man kun bekæmpe ved at ignorere den og løbe risikoen for at man kommer i kløerne på en "embedsmand i funktion" der ikke kender til begrebet "almindelig sund fornuft"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Nej Dravis, en stanleykniv er et værktøj,
derfor lovlig! Men du må ikke tage den med
på værtshus! Medmindre du er håndværker og skal
arbejde der.[Big Grin] l*rtelov,formynderi,skrankepaveri
lad os så være i fred!!!

MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#16
Jeg var i aftes på samme skib som en politimand(kommisær)
Vi talte lidt sammen og jeg spurgte ham om knivbekendtgørelsen.
Han sagde :
Knive med klingelængde over 7 cm og foldeknive MED låsbar klinge er LOVLIGE når de bæres på job og under udøvelse af hobby,men går man f.eks. ind og køber smøger undervejs SKAL kniven efterlades i bilen.
Knive som kan åbnes med et "kast/vrid" i håndleddet er ULOVLIGE, knive som kan åbnes med en hånd(ved hjælp af fingre)er LOVLIGE kniven må dog ikke være designet til det, men det kan skyldes slitage eller et buet skæfte hvor der stikker så meget af klingen frem at det er muligt(se f. eks. Buck Ranger)

Jeg spurgte osse omkring import og svaret var at hvis kniven var beregnet til jagt og importtilladelsen var i hus burde der ikke være et problem.

Han nævnte osse at pga. de seneste knivstikkerier overvejer justitsministeren en skærpelse af bekendtgørelsen[xx(]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Endnu et godt eksempel på at jo flere love af den slags, desto mere holder myndighederne op med at anvende "almindelig sund fornuft" når de skal behandle sager om alle de "FARLIGE" våben folk køber-

En Stanley-kniv fra byggemarkedet er konstrueret til at åbne med 1 hånd------ [xx(] Sååå Den er ULOVLIG!!!!!

Mit Gerber-tool har lås på bladene og skruetrækkerne, så den må jeg kun gå med når jeg er på arbejde!!! (Eller på jagt)

Den slags tåbelig lovgivning kan man kun bekæmpe ved at ignorere den og løbe risikoen for at man kommer i kløerne på en "embedsmand i funktion" der ikke kender til begrebet "almindelig sund fornuft"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr


Svar
#18
[Image: 0495BKG-B_1?scl=1}]
Ergonomic design, improving hunting performance.
The ErgoHunter™ series of knives have a new, innovative design exclusive to comfort and control for hunters needing a reliable skinning knife.
The handle design is based on the primary gripping positions during use, to reduce hand fatigue and increase hunting performance. This version has new Alcryn® rubber which aids with grip. The skinner style blade has a generous belly design that is perfect for skinning applications. This version comes with a guthook to aid with skinning.
Blade Length: 4 3/4" (12 cm)
Blade Material: Satin Finish 420HC Stainless Steel
Fixed Blade: Yes
Handle Material: Alcryn® Rubber, black
Weight: 8.2 oz. (232.5 g)

[Image: 0490BKS-B_1?scl=1}]
Ergonomic design, improving hunting performance.
The ErgoHunter Small Game™ series of knives have a new, innovative design exclusive to comfort and control for hunters needing a reliable small game knife. This smaller knife design is based on the primary gripping positions during use, to reduce hand fatigue and increase hunting performance.
The small Wharncliffe blade is designed with a dull backbone that allows the blade to be held with a finger for maximum control.
Blade Length: 2 1/2" (6.4 cm)
Blade Material: Satin Finish 420HC Stainless Steel
Fixed Blade: Yes
Handle Material: Alcryn® Rubber, black
Weight: 3 oz. (85.4 g)

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)