Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nossler Ballistic tip- 9,3x62
#1
Hej Genladere....
Er der nogen her på sitet der ved noget om hvordan Nossler Ballistic Tip den opfører sig i en 9,3x62. Jeg er helt ny i 9,3, har dog skudt en enkelt kasse RWS KS, men syntes den er voldsom, idet jeg i én dåhjort ramte knoglen i forbenet, med et værre griseri til følge. Jeg fandt i dyret 11g bly og kobber. I en anden hjort,ramt højt lige bag bladet, et stort udgangshul og helt vildt megen blodudtrækninger og også i dette dyr var der en frygtelig masse blystumper,men i begge tilfælde lå dyrene på stedet.
Jeg er også åben overfor andre foreslag hvad kugle angår.Der må være en eller nogen der ved noget.
Jeg skyder S&L 97 6,5-og vekselpibe i 9,3.
Venligst petoni
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#2
Jeg har set SAKO skyde vildsvin med den for 3 uger siden, den gør sgi et flot stykke arbejde ! Men han vrøvlede vist et eller andet om den er udgået i 9,3mm til hans store ægrelse.

Hilsen Steen
Svar
#3
halløj
jeg har også brugt KS og gået over til 250 gr BT men mest for at få en kort flugtafstand på drivjagt.
med data fra den norske med 60 gr N 140 holder den sig indenfor tommen.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Som Just Shot skriver bruger jeg også BT i min 9,3er med godt resultat og nogle rigtig fine skudgrupper, og ikke den helt store kødødelæggelse... MEN den er udgået af produktion og kan ikke opdrives mere ÆV ÆV. Nosler har dog lige lavet deres Accubond til 9,3 også i en 250 grains kugle, den minder meget om BT men er bondet og sikkert også en del dyere. Jeg tror ikke den er kommet til DK endnu men er nok på trapperne. Er der nogle der ved hvor der ligger et lager af BT 250 grain til ,366 hører jeg det gerne[Smile]

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#5
Tak for hjælpen, jer tænkte nok det var her jeg skulle kunne få et kvallifiseret svar
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#6
Angående Ballistic Tip i 250gr, prøv at kigge på Østjydsk Våbenhandels hjemmeside under genladning, de skulle have dem.
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#7
De er da på Noslers hjemmeside, så de burde kunne skaffes...
http://www.nosler.com/charthunt.html

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#8
Hej Blackbird,

jeg tror det er et link til deres gamle hjemmeside.

På deres nye http://www.nosler.com/index.php?p=11&b=5&s=5

findes den kun t.o.m. 8mm.

De forskellige online shop´s inkl Midway har dem ikke længere på sortimentet.
For nogen tid siden inden den forsvandt fra Midways hjemmeside havde den status "udgået"....[Sad][Sad]

Jeg brugte den også i min 9,3x62 med stor success....[^]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Gammeltoft:
Det kunne godt tyde på at du har ret. Når man ser på den som vi nu kalder "den gamle", så er der heller ikke nogen 250gr. i accubond. Den skriver de jo på den "nye" at den er ny i ´07.

Jeg har lige spurgt Nosler om det kunne passe, og hvis, om de så ikke skulle "standse betalingen" til den gamle site.. [Wink]

Vi må se hvad de svarer..[8D]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#10
Her er så svaret fra Nosler:
The Ballistic Tip in .366/9.3 has been discontinued. We have replaced it with the AccuBond. The old site has been shut down. Do you have that page saved?
Regards,
Nosler, Inc.

Den gamle er lukket ned ??? http://www.nosler.com/charthunt.html

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#11
jA det bliver da ikke bedre at skifte til BT...den er mindst lige så blød måske blødere..end KS
Det er jo en variment kugle beregnet til jordergen og andet små vildt.
Prøv en tug 19 grams. den er super solid kan skyde en bøffel hvis det skulle være men samtidig fin til rådyr og mindre vildt.
Også den billig. Kør til huntersunvivers i næstved fx de gir yderligere 20% så koster en pakke kun 320kr det jo næsten lige som 222.
En 338mag fx eller 375 der gør det samme koster jo ca 700-1000kr pr 20 skud. 93.64 kan fås for det samme.
Svar
#12
ellers er der de dyre TXP kugler...eller tropey bondede.
men kan ik se hvad en RWS tug ikke kan gære lige så godt som noget der koster 4 gang så meget.Norma oryx er os et godt valg.
Syntes bare de er lidt underladede i fabriksudgaven.
Svar
#13
Citat:quote:

jA det bliver da ikke bedre at skifte til BT..


JO!!

Har skud ret mange vildsvin med denne kugle og har altid fået ros for at der er meget lidt ødelagt kød.
Folk har ihvertfald gode erfaringer med kuglen generelt.
Jeg har en del kunder der har fået ladet patroner med Ballistic Tip.

Fordelen ved kuglen er at den ekspanderer kontrolleret da kappen f.o.m kaliber 323 er i dobbelt tykkelse[Wink]

Alt ialt er det godt nok en skam vi ikke kan få den kugle mere[Sad]

Så må vi jo prøve med Accubond[8)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
@Holloway

Nosler Ballistic tip fåes både i en varmint udgave og en hunting udgave... Den der kunne fåes i 9,3mm var en hunting. Og jeg har også figtig gode erfaringer med den på vildt. En skam den er gået ud[Sad!]

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#15
Ahhh. Tør øjnene og brug accubond. Lur mig om det ikke er den samme kugle, ud over at blyet er bonded til resten. Det kan da ikke være så slemt, og merprisen er da til at overse.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)