Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Skåneriflen" klar med første prototype!
#1
[center]Skåneriflen M06 Mark I[/center]

Prototypen ligger endelig klar og som de første i hele verden får brugerne her på VTF chancen for et smugkig på denne banebrydende konstruktion.

I et tæt samarbejde mellem vore markedsførings- og udviklingsafdelinger, er det lykkedes os at udvikle konceptriflen ”Skåneriflen M06 Mark I” med det overliggende tema ”fair chase” som væsentligste inspirationskilde.

Baggrund: Jægerne vil have spændingen tilbage i jagten, resultatet må ikke være givet på forhånd og samtidigt er ønsket om at opleve en vis farlighed i forbindelse med jagtudøvelsen – også på traditionelt mindre farlige arter som kaniner og bekkasiner – voksende. Nogle få hidtil ledende producenter har haft stor succes med at indføre et reelt spændingsmoment i forbindelse med selve skudafgivelsen, men vi følte at tiden var inde til at tage skridtet fuldt ud og skabe så tilstrækkeligt stor usikkerhed om selve træfpunktet, at vildtet reelt kan siges at have en chance.

[center]Verdensnyhed - verdensnyhed - verdensnyhed - verdensnyhed - verdensnyhed[/center]

[center][Image: Canon 20D 001.jpg]

[Image: Canon 20D 002.jpg][/center]

Vi er mildt sagt stolte over resultatet, der med en række unikke tekniske løsninger til fulde lever op til ”fair chase” målsætningen:

[Big Grin] Enkeltskud (eller måske slet intet).

[Big Grin] Patenteret kiplaufsystem med underlukke. Kan adskilles uden brug af værktøj (skal blot rystes håndfast)

[Big Grin] Manuel udtrækker (svækket for at øge spændingen på jagtrejser til fjerne destinationer). Udtrækkeren kan med et enkelt håndslag omstilles til ejektor.

[Big Grin] Som den første riffel i våbnets udviklingshistorie er ”Skåneriflen M06 Mark I” helt fri for riffelgang. I stedet er den udstyret med tilfældigt dybnobret løb til sikring af tilstrækkelig spredning. Effektiv rækkevidde ligger omkring 1,2 meter (regnet fra skyttens skulder).

[Big Grin] Kaliberet er tilstrækkeligt stort til at forhåndenværende materialer kan anvendes som projektiler med samme chance for succes som dyre kappeklædte jagtprojektiler. Det kunne f.eks. være (men er ikke begrænset til): frosne æblebidder, dele der er raslet ud af en Landrover eller glasøjne. Den kan sågar genbruge afskudte bundstykker fra andre våben.

[Big Grin] Anvendes ”Skåneriflen M06 Mark I” som slagvåben, dæmper det indbyggede slør slaget tilstrækkeligt til, at de fleste større rovpattedyr slipper fra det uden væsentlige mén.

I den kosmetiske afdeling skal vore trendsættende designere have stor ros for våbnets elegante linier og den gennemførte finish. Vi er særligt stolte over vores økologiske patsvedsbrunering TM og for den smukke håndgravering forestillende et serienummer udført af vores egen gravør på fri hånd med en kørner.

Bemærk at dette er en håndfremstillet prototype. På den endelige produktionsmodel kan visse detaljer være ændrede. Jeg kan således allerede nu afsløre, at gravøren formentlig går over til automatkørner.

Prisen for standardudgaven kommer under introduktionskampagnen til at ligge i omegnen af 20.000,- DKK. Forhåndsbestillinger modtages. Dog max. 1 (et stk) pr. kunde!!!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Det ser spændende ud...[:X]

Kan den leveres med bajonetfatning og telescopeskæfte?[^]

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#3
Banebrydende design[Wink]
Men hvis du vil have virklig gang i salget blandt mauserentutiasterne, er det nok nødvendigt at reducere de industrielle tiltag, i har planlagt (automatkørner, flækøkse og lignende)
Samtidigt, er det nok absolut nødvendigt at hæve prisen til det tredobbelte, for den samme kvalitet. Dette er for at opnå kvalitetsry, og kultstatus blandt vores medlemmer med custominsigt[8D]

jbn
Svar
#4
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Jeg vil hermed gerne afgive min bestilling på det første produktions eksemplar, men der må ikke ændres en ting, den er bare perfekt, jeg har altid ønsket mig noget helt unikt og det er jeg overbevist om at jeg vil få her.

Groft Nytår[8D]
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#6
os linksmongoler må insistere på en variant med linksunderlukker.
med denne lille ændring vil jeg mene at mit arsenal vil være rede til udfasning til fordel for denne unikke Skåneriffel a`la Moses.
godt nytår til formænnerne

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Kan den eventuelt leveres med gevind til lyddæmper ?!!??

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Ja hvis den findes i links, så er det den jeg altid har manglet.
Svar
#9
Fås den i blå?
Svar
#10
Slår en Bl***** til en hver tid!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#11
Jeps banebrydende design

Ville virkelig komme til sin fulde ret ved nedenstående jagt. Jeg ville ved samme lejlighed foreslå at vidunderet indpakkes i nogle underhylere, dem kunne der godt blive brug for.

http://www.metacafe.com/watch/117944/dont_miss/

Linket er lånt fra en anden tråd, fra et andet fora.

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#12
Det er så forbandet at den stakkels "dåse" løve ikke er bare lidt hurtigere, bare lidt!

Høgh

Den er bare en "must".

Har du en finansiering løsning til det vidunder?
Jeg vil gerne afdrage over 144 mdr. og selvfølgelig afdrags og rentefrit de første 6 mdr. eller til garantien udløber.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#13
Øhhhh, nu kan det da godt være det er et for dybdegående spørgsmål, men alligevel....

Hånden på hjertet Høgh, er det ikke bare en videreudvikling af mauser 98???

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Nej Gammeltoft

- Mauser 98 kan ikke forbedres eller vidre udvikles -

Godt Nytår Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#15
Årh hold op....

enhver kan da se at det er en videreudvikling af "raslebøssen"....[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#16
Hvis man nu monterede et par Harris Bipods og klippede fjedrene over på disse ville man få lidt af den gode gamle skramle fornemmelse.
Desuden kunne selv skud fra støtteben blive lidt chancebetonet.

Bare et forslag til udvikling

VH Søren

livet er for kort til tynde piber
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#17
Det er det smukkeste skyder "jeg" har set...[Big Grin]
Er det muligt ved køb at gi´en Blaser med i handlen, mod selvfølgelig et klækkelig restbeløb [Big Grin][Big Grin]
Var det muligt at få GRAVERET andre våbentyper ved gravøren..
Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#18
Dete er en moderniserde udgave af en Blaser!!![:p][Big Grin][Big Grin]Man kan tydelig se de moderne og velfungerende træk [8D]

F.K
Hilsen Lille

Svar
#19
Er det en nummereret udgave : 1 af 100, så vil jeg gerne forhåndsreservere nr. 06 som tribute til modelnavnet [:p]

I dyb ærbødighed [:I]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#20
Vi takker for den positive modtagelse. Propagandaafdelingen har netop finpudset vort slogan:

[center]"Skåneriflen - it might work!"[/center]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)