Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sidste jagt i år
#1
Kl. 10.45 telefonen ringer.....
Du har 15 min til at komme i tøjet, hvis du vil med på jagt.
Svaret er selvfølgelig ja. 20 min senere mødes vi. Et lækkert område masser af brak og skrub lige noget for min ft spaniel. Mærkelig nok er der ingen fasaner, men vi ser gæs og også et enkelt dyr. Senere i en anden såt bliver jeg sat som stopper lang et gærde hvor der går en veksel.
Efter ca 15 min ser jeg to dyr løbe over en vej ca 100 meter ude. de løberned i skoven på min side, og følger tilsyneladende en veksel ud af skoven. Ligepludselig drejer begge dyr af og løber op mod mig via den veksel jeg står ved. Ind mellem to træer med mig og så vente. Jeg regne med at der vil gå ca. 15 sekunder til dyrene passere. Nu er jeg ikke verdens mest tålmodige mand, så efter de 15 sekunder kigger jeg frem, med det resultat at jeg stirrer lige ind i hovedet på to dyr, ca. 6 meter fra mig. Nemmere bliver det vel ikke og jeg skyder begge dyr. (Lidt dumt, men det gik stærkt. Jeg burde måske kun have skudt et). Det var mine første dyr med hagl og de blev begge leveret[^]. Jeg har tidligere haft en grim oplevelse, med anskydning, hvor der blev tikaldt hund, dog uden resultet[V][V].
Dyrene blev skydt med 16er, hvad ellers og hjemmelavede patroner 22,5 gram 4ere model Anders(sønnike).

HSH
Knæk og bræk i det nye år.
Svar
#2
Citat:quote:

Du har 15 min til at komme i tøjet, hvis du vil med på jagt.
Svaret er selvfølgelig ja. 20 min senere mødes vi


Det er da ikke pænt at komme for sent når man er inviteret [Smile]

Men tillykke med resultatet, det var jo en fin afslutning på året.

Har selv været lidt lunken angående rådyr og haglgevær, men når man ser det rigtigt gjort er der ingen grund til tvivl. Bare en skam at man så tit ser det forkert gjort.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
halløj Lasse
du har da grund til at være lunken på kombinationen hagl/rådyr.
1. det er ikke alle der kan holde fingeren i ro når forholdene ikke er i orden ( jeg erkender at det også gælder jagt med kugle ).

2. en selectiv udvælgelse er ikke så almindelig: der skydes på det nærmeste dyr når man får chancen[V]
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)