Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Godt tilbud???
#1
Hej alle - og godt nytår!!!!

Her i juleferien er der sket en glædelig familieforøgelse - en Howa 1500 i kaliber .223 rem. Riflen er pt uden optik, og skal bruges til ræv/krage/buk på afstande op til ca. +200m.....

Hvad kan I anbefale at montere den med???? Umiddelbart bud: 3-12 (for lidt??) eller 4-16 eller ??? 40 eller 56mm???? Mht pris kigger jeg i lejet omkring 3000 +/-.

Er der lige pt nogle gode tilbud i det danske land på ny kikkert?? Eller har en eller anden noget til at ligge, der trænger til at blive støvet af og komme tilbage i aktiv tjeneste??
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#2
Jeg ville nok vælge en Leupold. Du kan få en VX I eller Rifleman i 4-12X40 for 2495,- hos Rex. Så har du noget der holder, og er fint til jagt fra solopgang til solnedgang. Jeg mener at 12 gange forstørrrelse er tilstrækkeligt, og indenfor dit prisleje, ville jeg hellere "nøjes" med det, og så få en kikkert, hvor man ikke er i tvivl om den kan holde til at blive brugt.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Og det gjorde han så (næsten [Wink]) - efter et besøg hos Rex er man nu "korrekt udstyret" [Big Grin][Big Grin].
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#4
Hvad blev det så?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Uuuh - I'm a bad boy....[B)][V][V]
Da jeg ville have noget (for mig) nyt og spændende med hjem valgte jeg en Bushnell 6-18x50, som jeg fik til en yderst favorabel pris.
Jeg har en S&B 3-12x50 på min 6,5'er, så nu må vi se hvordan Bushnell'en klarer sig, ellers kan den jo altid udskiftes til noget i en bedre kvalitet.
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#6
Det var kedeligt du har købt sådan en rifel.
Har for en påledelig kilde hørt at den riffel skulle være den rifel med de fleste reklamationer på. som pågældende forretning har i deres sortiment. skyder nogenlunde men et aftræk fyldt med fejl.
og problemmer med låsen generalt.
Håber ikke du får problemmer med din.
men ville da sige tillykke afligevel...smil
for sammen penge kunnu du måske ha fået en fin gammel sako en whinchester.
Men jo 1.6.42 er en dejlig kikkert.og dit valg af mærke er ganske fint.

så er er en s&B til salg på netnatur til 2500kr. i 1-6-42
Svar
#7
Citat:quote:

så er er en s&B til salg på netnatur til 2500kr. i 1-6-42


Nope, den er solgt!

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Citat:quote:

Det var kedeligt du har købt sådan en rifel.
Har for en påledelig kilde hørt at den riffel skulle være den rifel med de fleste reklamationer på. som pågældende forretning har i deres sortiment. skyder nogenlunde men et aftræk fyldt med fejl.
og problemmer med låsen generalt.
Håber ikke du får problemmer med din.
men ville da sige tillykke afligevel...smil
for sammen penge kunnu du måske ha fået en fin gammel sako en whinchester.
Men jo 1.6.42 er en dejlig kikkert.og dit valg af mærke er ganske fint.


@Sommerinvest
Undskyld mig , men hvad er det for noget[Image: a1434.gif] at lukke ud[Sad!]
Du bør i det mindste fortælle hvem din pålidelige kilde er, når du nu vælger at nedgøre mandens nye skyder med andenhåndsviden[xx(].
Det kan jo være at han er udmærket tilfreds med det han har købt, det er jo ikke alle der er anglofile[Wink]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#9
De eneste jeg egenhændigt har prøvet var model 1500 i hhv 243win og 6,5x55.
De skød og fungerede i al almindelighed upåklageligt og gør det stadig. Ejerne har ihvertfald ikke udtalt andet.

Stadigvæk et noget utilstrækkeligt statistisk grundlag.

Just my FC....

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Mht Holloways udmelding - jeg kan tåle det, men det kunne måske have været skrevet lidt mere diplomatisk. Jeg deltager også i et andet jagtrelateret forum hvor tonen til tider har været MEGET værre, så det her mener jeg er acceptabelt (ihvertfald mht min person, om andre kunne blive stødt, tjah???)

Har lige dd hylet 12 skud igennem HOWA'en med SAKO fabriksammo 55 grain, og det var både positivt og negativt. Spredning på 100m (støtte en sandsæk) var 30mm, det synes jeg er OK indtil videre.... Riflen er ikke bedded og piben er ikke 100% fritlagt, så der burde være mulighed for forbedringer.
Og så var der lige aftrækket [}Smile]. Det er stillet meget let, men en gang imellem er der af uforklarlige??? grunde et slæb på 2mm??? inden skuddet kommer, godtnok med den korrekte aftræksvægt.

Alt i alt med den beskedne erfaring er jeg indtil videre godt tilfreds, sættet har trods alt kun kostet mig ca. 4500 penge alt incl [Big Grin], og det fungerer godtnok til jagtbrug indtil videre. Efter jagtsæsonen håber jeg der er en barmhjertig person (fra Midt-/Nordjylland???), der for ussel mammon vil være behjælpelig med at lave den til en "rigtig" Varminter
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)