Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L 97 tilbud
#1
hej jeg vil bare lige høre nogens mening om et tilbud på 8500kr for en ny S&L 97 riffel er en god pris elller kan de findes biligere
mvh niels
Svar
#2
Er den med mulighed for pibeskift eller er piben skruet i låsestolen?
Hvilket kaliber?

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
hvis det er med mulighed for kaliberskift, så er det en rigtig god pris!

Lab
Svar
#4
Hvis der er 3 skruer i underbeslaget, kan du ikke skifte pibe, men prisen er der ikke noget at sige til.

Hvis der er 2 skruer i underbeslaget er din lykke gjort.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
hej den er med mulighed for pibe skift og de har dem i 6,5x55 og 308w,og i morgen for jeg svar på om jeg kan få den i kaliber 270 til samme pris
for så er jeg nok på
mvh niels
Svar
#6
pibe skift var i følge ekspedienten,men tak for tippet med de to eller tre skruer
så kan jeg jo selv tjekke
mvh
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by 270

pibe skift var i følge ekspedienten,men tak for tippet med de to eller tre skruer
så kan jeg jo selv tjekke
mvh



hvor var det henne[?]

jbn
Svar
#8
DET SPØRGSMÅL SKAL DU IKKE SVARE PÅ FØR DU HAR KØBT DEN [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

DET SPØRGSMÅL SKAL DU IKKE SVARE PÅ FØR DU HAR KØBT DEN [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Jeg lover at jeg ikke vil misbruge informationen før han har købt (har ikke selv plads, selv til et så godt tilbud, i mit våbenskab[8D][8D][Wink]

jbn
Svar
#10
beklager lige en lille regne fejl jeg får den ikke til 8500 men 8800 det var lige det der med procentregning i hovedet,men stadigvæk en atraktiv pris,jeg har lige talt med dem,og de siger at på alle deres 97ere kan man skifte pibe de har den i 243 6,5 308 3006,og lige nu har jeg svært ved at vælge kaliber,men hælder dog mest til en 3006,og siden investere i en pibe med mindre kaliber
men er der nogen der har en ide om hvad et kaliber skift vil koste pibe magasin etc
mvh niels
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by 270

men er der nogen der har en ide om hvad et kaliber skift vil koste pibe magasin etc



243, 308, 6,5x55 og 30.06 er alle med samme bundstykke. Magasinet til 243 og 308 hhv 6,5x55 og 30.06 er det samme, hvis jeg husker rigtigt. En ny pibe koster fra 3.000-4.000,- afhængig af specifikationerne.
Der er sikkert andre fra dette forum, som har mere præcis information, hvis du behøver det.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#12
mit valg er ikke blevet lettere,da jeg ikke kan få en S&L i 270W eller 7X64
på tilbud ,så valget bliver mellem en 308W og 3006
men jeg tror det bliver en 308 og når der er sparet sammen, så en pibe i 243 til bukke jagten
med en 243 og en 308 går jeg ud fra at jeg er rimeligt dækket ind til nordiske forhold
tak for svar og tips
mvh niels
Svar
#13
Hvad vil du med 243´en???

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
jeg vil hellere spørge: hvad vil du med .308 når du kan få en større forskel fra 243´eren (bortset fra fordelen ved at kunne bruge samme hylstre [Big Grin])
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#15
243 er da værdiløs til meget og nogenlunde til andet.

Har éen selv og overvejer at sælge den da jeg ikke bruger den.

Det eneste den er brugbar til er vel når man specifikt jager råbuk her hjemme i foråret og alligevel ikke må skyde andre vildtarter.

308win er da væsentlig mere alsidig når det kommer dertil.

Hvorfor så ikke en 308 og en 9,3 eller 35wheelen??
308 med ganske simple 9,7g eller 10,7g kugler er da noget af det mest universelle til de yderst små vildtarter vi går og leger med her hjemme.

Hvis der skal leges lidt og skydes lidt langt så hellere en 22-250 eller lignende[Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#16
Så så Gammelnok
Nu skal du ikke være så fornuftig.
Nej en 243 er en fantastisk kaliber, der er helt specielt egnet til bukkejagt. Det giver nogle enestående muligheder for senere at supplere med:
22-250 til ræv
6,5x55 til træning
308 til Sika
30.06 til Dåvildt
9,3x62 til Drivjagt på hjort og gris
300Win Mag til Kronhinder og kalve
338 Win mag til kronhjorte
358 Norma Mag til Store brunsthjorte og Grisley
458 til Bøffel og pellefant

Så har man da en reel og sjov mulighed for at vælge lidt perfekt grej(og kun på 1 betalt våbentilladelse[^])

De stakkels producenter skal da også leve[Wink]

jbn
Svar
#17
Eller en 35 Whelen til det hele[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Hvad vil du med 243´en???

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!



jammen det er jo derfor jeg køber en 308
Svar
#19
Det er godt nok også et alsidigt kaliber[Wink]

Er selv grebet af kaliberautisme og det er nok desværre uhelbredeligt[:o)][:o)]

Mon ikke det er ret få herinde der kan sige sig fri for "begrebet".......[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
jeg ville altså til enhver tid vælge en 30-06'er frem for en 308'er. Den skyder bedre med 13 grams kugler og det kan man altså godt komme ud for at få brug for. Hvis man vil skyde med 10,7, får man til gengæld bare en fladere kuglebane end 308'eren leverer. 30-06 er og bliver det bedste allround kaliber, som findes.

Lab
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)