Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Køb af riffel.
#1
Hej !

Jeg mangler "brugervejledningen" til et riffelkøb, her i danmark.
Sælger og jeg bor langt fra hinanden, så vi vil forsøge at klare handlen med korrespondance og fragtmand.

Jeg går ud fra at jeg skal udfylde en "tilladelse til køb af våben", som så udløser en våbentilladelse.
Herefter kan jeg sende en kopi af denne, sammen med betalingen til sælger. Han kan så sende riflen med en fragtmand til mig.

Er der specielle regler for fragt af våben ?
Kan I anbefale et fragtfirma ?
Er der noget andet jeg skal være specielt opmærksom på ?

På forhånd tak !
Karsten

Close Window
Svar
#2
Der er lidt forskel fra politikreds til politikreds [V]. Min, ellers udmærkede, våbenmand vil have den gamle våbentilladelse før han vil lave en ny. Så kan sælger jo sende den til dig. Når du så har fået den nye våbentilladelse, kan du jo sende sælger en kopi for at vise at du har fået den. Med hensyn til fragten er det lidt mere tricky. Jeg har hørt at Post Danmark ikke vil transportere våben, men jeg har flere gange modtaget våben fra Korsholm via dem. Så kunne man jo ringe og spørge Korsholm, hvordan de gør det. Privat har jeg gjort det, at jeg har fået sendt våbnet i to pakker, så det ikke kunne falde skydeklart i forkerte hænder [xx(]. Du skal være opmærksom på at der kan være nogle problemer med forsikring, men du kan jo prøve at ringe til Post Danmark og andre fragtmænd.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)