Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schultz & Larsen
#1
Hej...

Jeg har et spørgsmål til prisen på en S&L M97? Jeg har kigget en masse tråde omhandlende S&L, men jeg synes at prisen svinger lidt fra tråd til tråd.
Min fætter mener at have forhandlet sig frem til en pris på 9000,-, men han købte vist også en Zeiss Diavari dertil.
Til slut: Er 7999,- billigt for en S&L Classic + kikkert (der selvf. ikke er så skide dyr.
På forhånd tak.

Nielsen
Svar
#2
Der findes tilsyneladende noget forskellige handelspriser på S&L for tiden.
Jeg nægter dog at tro, at man kan få en M97 + Zeiss til 9.000 kr. så har ja i hvertfald meget at lære - men du mener jo vel at han gav 9.000 for S&L og så fuld skrald på kikkerten...[Wink]

Jeg mener, at vejledende er de alm modeller sådan.

S&L Classic 7.999
S&L M97 kr. 10.995 og kr. 11.995 med halvsvær pibe

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#3
Aarhh... Det jeg mener er, at han forhandlede sig ned i en pris der hed 9000,- eftersom han også skulle have en zeiss - til fuld pris....

Nielsen
Svar
#4
Da jeg købte min SL97DL med en ZEISS kikkert fik jeg også en god rabat - Var det mon på riflen eller kikkerten [?][Wink][?]

Jeg kunne i øvrigt have fået en stortset tilsvarende rabat, hvis det var blevet en SAUER riffel. Så virkeligheden er nok den, at hvis man er ude og handle til noget der har en listepris omkring de 20.000, så er det ikke det sværeste at få slået nogle 1000 kr. sedler af [^].

En våbenhandler annoncere i disse dage med 20 % på alle våben....

Mvh.
Jørgen
Svar
#5
Tak... Og hvor i landet ligger denne? - Medmindre du selvf. kan sige hvem det er?
Jeg har kikkert, så der røg et væsentlig handelselement..

Nielsen
Svar
#6
Hej A_A_Nielsen

Hunters universe i Næstved og Odense har annonceret med at de giver 20 % på alle våben fra på mandag om de har S&L skal jeg ikke kunne side....

Mvh.

Jørgen
Svar
#7
jo det har de....de har osse indtil flere nye og brugte b25er...så dr spare i let 20-30.000
ved de har en 300 mag links og en 358mag plus det løse i næstved..med pæne skæfter..
også har de landets billigest amu. pånær carl sebad.
herlig butik og flinke mennesker.
Svar
#8
Citat:quote:

de har osse indtil flere nye og brugte b25er...så dr spare i let 20-30.000


Forhåbentlig Euro, ellers gider jeg ikke bede butleren starte Rolls royce´n"[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Citat:quote:

--------------------------------------------------------------------------------
de har osse indtil flere nye og brugte b25er...så dr spare i let 20-30.000
--------------------------------------------------------------------------------

Forhåbentlig Euro, ellers gider jeg ikke bede butleren starte Rolls royce´n"

/Gammeltoft



Ikke Euro din kontinentalnisse !

Hollowhead handler kun i Pund Sterling, så start du bare Rolls´en [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Jeg skal heller ikke nyde noget....Jeg skal da ikke være til grin, over at møde op på jagt med så´n tilbudsbøsse.... pinligt..[xx(][xx(]

For øvrigt så har jeg haft en B20. Den rustede væk mellem fingrene på mig... billigt lort[xx(]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#11
Er der så nogle der har nogle ordentlige billeder af en S&L Classic? Jeg syntes at det er sparsomt med billeder af Classic'en på nettet - og den er slet ikke at finde på S&L's hjemmeside.

Nielsen
Svar
#12
Den B20 som jeg havde da jeg var yngre rustede også op til sidst, men den var også lavet i Gøteborg på Volvo, desværre holder de jo ikke evigt[Big Grin][}Smile][}Smile]

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#13
[Wink][Wink][8D][Big Grin]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#14
[Image: slclassic.jpg_kopi.jpg]

Se side 8. brug evt procentmuligheden for at gøre billedet større...
http://filestore.vianett.no/download/89b...5pen1..pdf

Der var sandelig en vejledning til en M97 - følger der egentlig en sådan med i DK[?] [8D]
Hmmm troede at det var Finsk stål som S&L var lavet af .....

http://www.classicvapen.com/PDF/Bruksanv...097-DL.pdf

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#15
Tja, en gang imellem overvejer jeg at sælge alle kanonerne og købe en ny S&L med vekselpiber....
Da jeg nu gerne vil have muligheden for let kalibeskifte er spørgsmålet lidt: Hvor let er det at skifte pibe?

Hvis man nu gerne vil have en lille kaliber - f.eks. 222/223 og en mellem kaliber - f.eks. 6,5*55/308 og så en lidt større kaliber f.eks. 9,3*62 eller evt. større... Kan det lade sig gøre? Eller er der for stor forskel i kaliberen? (Her tænker jeg på låsens længde...)

Kan det overhovedet lade sig gøre at sammensætte et S&L sæt med kalibre af den spredning - og i givet fald - hvilke?

Og så lige en ting til... hvor stor er forskellen på en alm. og en halvsvær pibe? (Vægt og længde - på f.eks. en 308´er)?

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#16
Hej Ran

Du kan se en oversigt her på piberne - vægten er dog ikke angivet.
Og spørgsmålet er om siden er opdateret [8D]
http://schultzlarsen.com/barrels.htm
Min S&L i 6,5-55 har en yderdiam på godt 18mm - men den er også fra før M97 begyndte at låse i piben.
Jeg hører til tosserne der hellere vil have en riffel/kikkert i hvert kaliber [Wink]

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#17
Det er da også sjovt at have mange kanoner, men det er en måde at få flere kalibre i en ensartet og høj kvalitet.

Jeg ville da gerne (hvis jeg var mere velbeslået end jeg er) have mange forskellige rifler med mange Zeiss-kikkerter, men har desværre ikke midler til et helt arsenal i top-kvalitet..[xx(]

Indtil videre er det nu også kun blevet ved overvejelsen - jeg har jo ikke reelt haft brug for en stor kaliber bøsse endnu, men når den engang skal købes kunne det måske være en idé at skifte ud...[Smile]

Jeg har nu 22lr (som beholdes under alle omstændigheder) 243 win og 308 win. De to sidste ligger lidt tæt... En passende spredning kunne være (hvis jeg kigger i den førnævnte tabel du linkede op til) 22-250, 308 og 9,3-62.... så er man vist dækket ind og så med en Zeiss "et-eller-andet" * 56 med lys [:p]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#18
Ja det er den evindelige diskussion...
Men skal man bytte pibe skal man jo vel også have eks. 2 kikkerter for at sikre sig backup. Jeg tør ikke tage på jagt i en hel ugen uden at have en reserve med[^]
Og så længe man køber kvalitetsrifler så går det vel ikke helt galt. Aftrækkene skal så stilles nogenlunde ens og sikringen skal man jo sørge for at sidder ens på riflerne - så man ikke laver fejl...

Inden for haglsprederområdet glemmer jeg ikke sidste år - hvor jeg absolut skulle prøve en gammel BRNO på gåsejagt om eftermiddagen hvor det havde været Berettaen om morgenen - hvad skete.. jo en gås kom lige ind over hovedet bagfra, og jeg skød sikringen frem .... der var sq ingen - idet den sidder forrest ved aftrækkerbøjlen - så gåsen fløj videre........

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#19
Tja... sur r*v med gåsens flugt....[xx(]
Men den var sikkert glad for dit våbenbytte [Wink]

Har selv prøvet i næsten 2 haglsæsoner ikke at kunne ramme med den nyindkøbte Beretta.[V] S/S skovbøssen var jeg vant til at ramme med...
Det har så senere hjuplet, da skæftet blev bøjet op og til siden...[:I]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#20
Pibeskifte på en S&L M97 er super let. Skæftet sidder med 2 skruer og det samme gør piben. Hvis man så samtidigt har en kikkert pr pibe så kan man skifte pibe og kikket på et par minutter og skyde videre uden at skulle skyde ind efter skiftene.

Jeg har en M97'er med 6,5x55, 308win og en 9,3x62 og har jævnligt flere piber med på skydebanen. Mine kikkertere er monteret i S&L montager hvilket også gør skiftet af kikkert super let. Så er det bare at skifte og så skyde videre - på den måde kan man hurtigt få testet de seneste ladninger fra kælderens dyb.

Hvis nogen sidder og tænker over hvorfor jeg har både en 6,5x55 og en 308win så er svaret at jeg på skydebanen kan købe ufattelig billig ammunition i 6,5x55. Til jagt foretrækker jeg 308win fremfor 6,5x55 hvorfor jeg i første omgang købte 308win. Men til at banke løs på den løbende elg gav det mening at købe en ekstra pibe.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)