Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bevægelsesjagt Oxbøl
#1
5. januar 2007

Bevægelsesjagt med 50 deltagende jægere.
På paraden 11 hjorte, 18 hinder, 16 kalve og 12 rådyr.
Eftersøgningen var ikke afsluttet ved mørkefald.
[Image: Oxbl1.jpg]

Selv fik jeg i ydmyghed en smalrå:
[Image: Oxbl2.jpg]

Virkelig et godt arrangement med baneskydning dagen inden.

mvh Sune
Svar
#2
noget af en parade !!
var der nogle voksne hjorte iblandt ?
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Nej, 10 af 50 mand blev udtrukket til at skyde en ulige 12-ender eller større, dog uden held. Flere af de resterende 40 mand så kapitale hjorte op til 16-ender;-) 8 og 10-ender var fredet! Alle måtte skyde op til én 6-ender.Derudover 2 hinder/kalve. Fri ræv/rådyr.
Mvh Sune
Svar
#4
Tillykke med dyret.
Flot Flot parade. Jeg tror aldrig jeg har set en parade i Danmark med så meget klovbærende vildt.[Big Grin] Var der mange dyr der skulle eftersøges?? Det skulle da være det der gjorde dagen ufuldendt, hvis der var!!!

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#5
På linket ses nu det endelige resultat. Der var 4 schweisshunde til rådighed. 25 eftersøgninger/kontrolsøg fandt sted. Min nabopost skød til kronkalv der faldt og lå med benene i vejret. Efter jagten var den forsvundet med tydelig schweiss, som efter tapskud. Senere viste det sig at en post længere væk havde skudt den anskudte kalv, schweisshunden verificerede flugtretningen.

http://www.skovognatur.dk/Lokalt/Jylland...006-07.htm

Sandt nok den største parade jeg har set i Danmark, men husk at der skal afskydes 700 stykker kronvildt hver år i og udenfor kronvildtreservatet for at minimere skader på skov og markafgrøder.

Mvh Sune
Svar
#6
Meget interessant synes jeg. Det ser ud til at være meget krævende jagt forstået på den måde, at der må være temmelig kort tid til at overveje om der er go eller no go på alle systemer før man skyder.

Må man spørge hvad prisen er for at deltage, og går der en lodtrækning forud eller hvordan forgår udvælgelsen af deltagere?

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
man kan ansøge forsvaret, om at få lov til at jage i øvelsestærrener.

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#8
deriblandt oksbøl..

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#9
Udlejes på følgende dage: 9/11 og 23/11 2006.
Der forekommer hovedsagelig råvildt, hare og ræv. Antal deltagere pr. jagt max. 25. Pris pr. deltager 900 kr. pr. dag. Kun én hagljagt pr. person pr. sæson. Se nærmere herom i jagtfolderen og parolen.

Dagjagter med riffel inkl. skydebanearrangement:
Udlejes på følgende dage: 6-7/11, 13-14/11, 20-21/11, 27-28/11, 4-5/12, 11-12/12, 18-19/12 2006, 2-3/1 og 8-9/1 2007. Der må nedlægges kronvildt, råvildt og ræv. Der kræves bevis for aflagt riffelprøve.

For at opnå en mere naturlig køns- og aldersfordeling i kronvildtbestanden, må der af hjorte, kun skydes 10–endere og opefter. Antal deltagere pr. jagt max. 16. Pris pr. deltager 4.000 kr. I et forsøg på at fordele den store tilslutning bedre, sælges kun én riffeljagt pr. person pr. sæson. Ingen trofæafgifter. Prisen inkluderer et obligatorisk forarrangement, der afholdes eftermiddagen forud for jagten på Ulfborg Skyttecenter, omfattende jagtrelevant skydning (se nærmere her), snak om jagten, overnatning og forplejning. Jagterne afholdes om såkaldte stortryk - se nærmere her. Der afvikles et stortryk om formiddagen og et om eftermiddagen. Se nærmere herom i jagtfolderen og parolen.

I 2005 gennemførtes to kurser – disse gennemføres også i 2006:

16-17/11 2006 afholdes "Grundkursus i kronvildtjagt". Målgruppen er nyere riffeljægere, der gerne vil vide noget om jagt på vores største hjortevildt. Kurset er en kombination af teori, skydning og jagt (anstand). Pris: 3.500 kr.

30/10-1/11 2006 afholdes kurset "Forvaltning af og jagt på en kronvildtbestand ". Målgruppen er folk der "arbejder" med kronvildt som ejere eller administratorer af skovejendomme, jagtlejere eller lign.. Kurset omfatter teori, praktiske øvelser, jagtrelevant skydning og én dags trykjagt. Pris: 5.500 kr. For begge kurser: max. 16 deltagere.

Jagter og kurser sælges kun pr. telefon på 97 81 00 33 fra onsdag d. 10. maj 2006 kl. 8.00 . Der er intet salg ved personligt fremmøde, fax, mail eller alm. post. Henvendelse ses gerne fra såvel enkeltpersoner som selskaber.

Det er vores erfaring, at jagterne sælges hurtigt, derfor anbefales det at ringe fra det annoncerede starttidspunkt.

Jagterne afholdes kun på den del af det sammenlagte distrikt, der tidligere hed Ulborg Statsskovdistrikt, herunder bl.a. Hoverdal, Fejsø, Stråsø og Ølgryde plantager.

Publiceret 28-04-2006
af Karen Ifversen, Di60 Kl
Indtast søgeord:

Menu
» Styrelsen lokalt
» Nordlige Jylland
» Midtjylland
» Sydlige Jylland
» Fyn
» Sjælland og øerne
» Hovedstadsområdet
» Nyheder
» Om styrelsen
» Udgivelser
» Høringer
» Lovgivning
» Kontakt
Menu
Styrelsen lokalt

Vælg distrikt... Bornholms Skovdistrikt Buderupholm Statsskovdistrikt Falster Statsskovdistrikt Feldborg Statsskovdistrikt Frederiksborg Statsskovdistrikt Fussingø Statsskovdistrikt Fyns Statsskovdistrikt Gråsten Statsskovdistrikt Haderslev Statsskovdistrikt Jægersborg Statsskovdistrikt Klosterhedens Statsskovdistrikt Københavns Statsskovdistrikt Kronborg Statsskovdistrikt Lindet Statsskovdistrikt Nordjyllands Statsskovdistrikt Odsherred Statsskovdistrikt Oxbøl Statsskovdistrikt Randbøl Statsskovdistrikt Silkeborg Statsskovdistrikt Thy Statsskovdistrikt

Hvad er din mening om fremtidens natur?

Deltag i Naturdebatten
Svar
#10
Her er lidt guf at kigge på:

http://www.skovognatur.dk/Lokalt/Blaavan...072008.htm

Mvh Sune
Svar
#11
22.januar 2008

http://www.skovognatur.dk/Lokalt/Blaavan...072008.htm

Mvh Sune
Svar
#12
Først tillykke sune med din smalrå.

langebo det du har postet omkring klosterheden er out-datet. Jagterne sælges ikke længere per telefon men ved ansøgning grundet det store ansøgning tal. Prisen er nu for kronvildts jagt 4200kr. Klosterheden praktiserer også skydning dagen før jagten.

Hvordan de gør på oxbøl ved jeg ikke udover jeg ved de også sælger jagterne.

Jeg foretrækker selv klosterheden frem for oxbøl fordi der drives 2 drev hvor oxbøl kun driver et længere varende drev. Udover det er hjorte parolen heller ikke lige min kop the. Skal dog nævnes jeg aldrig har været på jagt i oxbøl og kun på klosterheden.

Ps. statsskovdistrikt er blevet omdøbt efter den 1 januar
Mvh
Christensen
Svar
#13
Hej Herr christensen

Du skal lige kigge hvornår jeg har lagt det indlæg på [Wink]

Mvh Bo[8D]
Svar
#14
Didn't notice [:I]
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)