Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Værktøj til adskillelse af lås og pibe
#1
Drenge...Har i lige et lille indput hertil ?

Jeg har i årevis klaret mig fint med et sæt faconfræste kæber til et maskinskruestik, hvor piben kunne opspændes. Låsen har jeg så drejet rundt med en speciel nøgle fremstillet til formålet. Fra min læretid husker jeg et ordentligt monstrom der stod fastboltet i gulvet, piben blev stukket ind og en nøgle blev brugt på låsen/rammen. Jeg ønsker noget tilsvarende, og som er mere universalt (flere pibedimensioner og låsestolstyper) Er der nogen der kender et sted de kan købes til meneskepenge, eller eventuelt færdige tegninger til en universal model.

Og Mugge...Ikke et ord om et gammelt blikkenslager-rørskruestik, og så en 18 inch svensknøgle med påmonteret 2 meter vandrør [^]

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#2
Hej Great Dane!!.

Du burde tage en tur over til NP. han har lavet en hydra-pres med værktøj til de forskellige låsesystemer.Det tager ham mindre end 15sek at skille hvilken som helst pibe fra lås, jeg har set det mange gange, og der er ingen spændemærker overhovdet!.Worth the while!!.

one planet, one gun.
Svar
#3
Citat:quote:


Og Mugge...Ikke et ord om et gammelt blikkenslager-rørskruestik, og så en 18 inch svensknøgle med påmonteret 2 meter vandrør [^]

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com



Det er ikke nødvendigt, da du selv har nævnt det[Big Grin]

MVH
Mugge

Rigtige maskinarbejdere kan også bruge vvs ting[:p]
MVH
Mugge

Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by rigbymauser

Hej Great Dane!!.

Du burde tage en tur over til NP. han har lavet en hydra-pres med værktøj til de forskellige låsesystemer.Det tager ham mindre end 15sek at skille hvilken som helst pibe fra lås, jeg har set det mange gange, og der er ingen spændemærker overhovdet!.Worth the while!!.

one planet, one gun.



Lige netop NP måtte give op over for min Varberger, så jeg gav ham lov til at bruge G.D. metoden med rørskruestikken og svensknøglen. STORE MÆRKER på piben, men den skulle jo alligevel skiftes.
Jeg har lavet mig et værktøj bestående af 2 bakker til at lægge om piben og så spænder jeg en firkantet stang på låsestolen over gevindet. Piben lægger jeg ind i bakkerne og holder dem i en hydraulisk presse. Vupti - kun 14 sekunder.

--
mvh M@X
When guns are outlawed,
only outlaws will have guns!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
prøv at tjekke Brownell's...

jeg mener at have set sådan en frækkert der...
det er et par år siden at jeg har haft kataloget... det er blevet lånt ud og det må have været et godt et, for jeg har aldrig fået det igen...[}Smile]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

prøv at tjekke Brownell's...

jeg mener at have set sådan en frækkert der...
det er et par år siden at jeg har haft kataloget... det er blevet lånt ud og det må have været et godt et, for jeg har aldrig fået det igen...[}Smile]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove



Jeps - jeg har lige købt en Brownell's til min AR - jeg har forøvrigt lige fået af vide hvem du er - davs igen [Big Grin] - small world!
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)