Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
s/s 12/76?
#1
Hej forun. Jeg har en kammerat der er på jagt efter en ny/brugt s/s i cal. 12/76.Jeg ved at beretta laver dem, men det SKAL være med dobbelttrig? Er der nogen som har en anelse om det overhovedet kan fås?[Big Grin]Han vil nemlig gerne kunne skyde med de nye 28 grams jaguar!
Svar
#2
En af mine kammerater har en AYA i magnum, det er en gammel sag, men de findes ...

Kan ikke huske modellen, mener det er en shooting star. Den har fået "sæk" i begge løb ved trangboringen, men fungerer stadig fint.

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
hvad skal han med en s/s i 12-76 når han kun ville skyde med små ladninger...? men ellers Gebyder merkel laver dem
tror du ikke han kan nøjes med en 12-70..? den kan da fås 36grams til..det klare det meste ligefra gråspurv til vildsluppen Herrefordtyr.
Svar
#4
Citat:quote:

hvad skal han med en s/s i 12-76 når han kun ville skyde med små ladninger...?

Super høj hastighed[Wink]
Svar
#5
De 28 grams ladninger er formentlig jaguars. Det er 12/76 28 gr. med 500 m/s. De virker. Kanon til edderfugle og gæs i selv str. 4.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Ulske

De 28 grams ladninger er formentlig jaguars. Det er 12/76 28 gr. med 500 m/s. De virker. Kanon til edderfugle og gæs i selv str. 4.



Det er rigtigt.
De kan også købes i andre butikker end Jaguargruppens. Så hedder de Kent Fasteel magnum men det er samme patronopbygning. [Wink]

JPL
JPL
Svar
#7
Nogle singletrigger geværer (O/U samt S/S) har en rekylpåvirket omstilling mellem primær/sekundær løb.

Denne funktion er en lille kraftig metal-arm der skifter stilling fra udløser-armen på det primære løb, til udløser-armen på det sekundære løb.

Hvis der ikke er rekyl nok - eller der er en for "vattet" skytte som ikke yder megen modstand med skulderen ved skuddet, så skifter den ikke om.

Har nu aldrig haft problemer med Jaguar's 28 grams "Kraftigt ladet" patroner. De er ganske gode og leverer ordentligt smæk for skillingerne, det var gerne dem jeg brugte i min Winchester 1500 XTR halvautomat - idet den krævede et rimeligt tryk for at genlade.
Her kunne alm 24 grams liiiiiiiiiiiige nøjagtig ikke gøre det.
Men Jaguar's 28grams var skæppeskønne og virker fint til rigtige duer også.

Men det var muligt han ville bruge jagtpatroner i 12/76 til almindelig jagt - men vi tager jo også på banen og bruger svagere TRAP/Skeet 12/67.5-70 patroner - og her har nogle geværer nu et lille problem.

Nyder selv at bruge s/s, har en dejlig J.P.Sauer&Sohn cal 12/70 fra starten af 80'erne, som dog er MEGET trangboret.
Den har mellem 3/4 og full i det ene løb, og lidt kraftigere end Full i det andet.

Men for pokker, den piller fugle ned... hehe.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Det klart. Kent fassteel og jaguar er begge fra Gamebore fabrikken. Den ene, jaguar, bare med deres logo. Dejlige patroner begge to. Også deres "alm" jagtpatroner. Har stort set aldrig skudt med andet. De vinder også test på test hver gang.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Ulske

Det klart. Kent fassteel og jaguar er begge fra Gamebore fabrikken. Den ene, jaguar, bare med deres logo. Dejlige patroner begge to. Også deres "alm" jagtpatroner. Har stort set aldrig skudt med andet. De vinder også test på test hver gang.


Hørt!!!! Så sandt som det er sagt - de rykker fugle ned, også så det gør en ting
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#10
det da underligt de bruger et 76 hylster til 28 gram.
men det måske for at plads til krudtet...ss
Hvor meget tryk tror ider er i disse?
Svar
#11
Større hylster med samme ladning=højere hastighed med samme tryk.
Sådan er det også med rifler
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

det da underligt de bruger et 76 hylster til 28 gram.
men det måske for at plads til krudtet...ss
Hvor meget tryk tror ider er i disse?



http://www.jaegerforbundet.dk/0/2805

Se her:

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#13
de fleste våbenpushere har en del brugte side bøsser til at stå også med 2 aftrækkere, det skulle være muligt at få en i 12*76, mange af dem er ikke trykprøvet til højt tryk, men det kan man få gjort hos våbensmeden, hvis det ikke er muligt at finde et godt brugt 12*76 der er tryktestet.

med hensyn til de hurtige patroner vil det være et plus hvis det var muligt at finde en med chokes, så det er muligt at tilpasse skudbilledet til de hurtige patroner. min erfaring er at det er en god patron, men i min silver pigeon S skulle der "ported IM trulock chokes" til før det blev rigtigt godt, indtil da var det kun godt.

har hørt i min øresnegl at det også skulle være muligt at få patronen i 2 hagl, har selv kun prøvet 4 haglene, og dem kan kragerne ikke li´
Svar
#14
Hubertushuset har dem i hvertfald i 2´ere.

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#15
Der har Østjysk også

Mvh Sneppen

Vi vil have [Image: images1_280406.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar
#16
Hej Ultra Light
Har selv lige købt en AyA No. 112 12/76,2
Fik den trykprøvet til 1200bar i sidste uge.
Den skyder fint med jaguars 12/76 i 28 gr, og det endde med IC/IC.
Nu skal den bare restaureres, det kommer resten af vinteren nok til at gå med.
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by ak jensen

Hej Ultra Light
Har selv lige købt en AyA No. 112 12/76,2
Fik den trykprøvet til 1200bar i sidste uge.
Den skyder fint med jaguars 12/76 i 28 gr, og det endde med IC/IC.
Nu skal den bare restaureres, det kommer resten af vinteren nok til at gå med.



Jeg glæder mig til at se billeder [^]

JPL
JPL
Svar
#18
Er allerede godt igang, og vil gerne vise frem.
man hvordan indsætter jeg billeder?
mvh
Akj
Svar
#19
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...Terms=inds

Dette skulle være lige til at gå til (jeg fatter det ikke men jeg er også pc spasser)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)