Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kronvildtdebut i Danmark
#1
Lørdag d.6.1. kl. 13.05:
Gerningsstedet:[Image: DSC01065-1.jpg]
Efter at have pürschet lidt rundt og siddet lidt d.26.12. hvor jeg både så en 14-ender 2 hinder og en spidshjort, og siddet d.6. om morgenen hvor jeg også så en spidshjort, blev jeg placeret i en hochsitz. min gode ven og en hans kammerater som blot kan lide at være i skoven (er ikke jæger) trykkede stille igennem området hvor jeg begge gange havde set kronvildt, resultatet udeblev da heller ikke [Big Grin]havde siddet i små 20 min. da først en hind (førerhind stak snuden ud i det øverste højre hjørne af killing field" og stak i trav skråt over imod mig og den fyrkultur jeg sad i, der kom vel en 15-17 stykker i en pæn lige række, deriblandt en seksender og en stor hjort (nåede ikke at tælle ender) med helt mørke stænger og hvide sprosser i kronerne[:p][Big Grin], resten var hinder og kalve samt en enkelt spidshjort med megalange stænger som dog holdt sig 50 meter fra resten. I mit stille sind håbede jeg jo de ville stoppe og sikre lige inden de sprang ind i fyrkulturen; men det gjorde de selvfølgelig ikke, og jeg måtte belave mig på et skud til løbende vildt, som jo er afprøvet mange mange gange på banen; men dadadada har man jo heller ikke "feber"[}Smile]og det havde jeg nu, så op og stå på stigens trin og da den manglede 10-15 m. i at vejen og fyrrene fulgte jeg med og skuddet gik da den passerede vejen 60 m. borte.
Kalven fulgte resten ind i fyrrene; men kom ikke ud på den anden side sammen med dem, næh den kom nærmest tilbage i en baglæns kolbøtte udover vejen og ned i marken hvor den spjættede med bagløbene et halvt minuts tid før der var ro.. om jeg havde gelé i knæene[?][^]
[Image: DSC01068-1.jpg]
[Image: DSC01071.jpg]
vh
Jan

rigtige "autistfamilier"
holder lørdagshygge ved ladebordet.!
Svar
#2
tillykke Jan, du fik da set noget kronvildt!
pæn kugle. hvorfor er hårene væk omkring udgangshullet ?
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Hej Jan...og Tillykke alså...pæn job!!

no doubt about it...you really " put the hurt on that animal"

Mvh.... Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by STROM

tillykke Jan, du fik da set noget kronvildt!
pæn kugle. hvorfor er hårene væk omkring udgangshullet ?[Big Grin]resultatet af en 250 gr. speer grand slam der forlader lungerne.Det kunne nu nær være gået galt! indskuddet sidder faktisk i forløbet på højde med bunden af brystkassen[xx(],det der sker er at jeg fanger den i sigtet da den er omkring 10-15 m. fra vejen og skyder da den passérer denne; efterfølgende kan jeg se at vejen faktisk ligger 20-30 cm. højere end marken. kuglen ekspanderer da den rammer og fortsætter skråt opad igennem forløbet, brækker det 3 steder og fortsætter så ind i brystkassen og lungerne.
Vh Jan
mvh

Strom



rigtige "autistfamilier"
holder lørdagshygge ved ladebordet.!
Svar
#5
Hej Jan også et tillyke herfra.

Mvh Sneppen

Vi vil have [Image: images1_280406.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)