Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ludwig Schiwy, klassisk tysk håndværk
#1
Ludwig Schiwy

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
virkelige verdensklasse våben helt sikert
det eneste minus er de har savet i kindpuden..det halvere lige brugtprisen. bare synd der ikke er flere der værdsætter gammelt bøssemagerhåndværk og kun vil skyde med nyt...for det er da som at samligene en fiat punto med en mercedes.
Find venligst mere af denne slags dette er meget underholdende at læse om. især hvis der gode billeder.
Svar
#3
mauser lås igen igen igen..

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#4
UNDSKYLD HOLLOWAY, MEN DER ER ALTSÅ INGEN DER "HAR SAVET" I KINDPUDEN. DEN ER HELT ORIGINAL OG ÆNDRER = SÆNKER PÅ INGENMÅDE VÆRDIEN PÅ DETTE PRAGTSTYKKE!!! SNARERE OMVENDT[:0]
MVH
LEIF R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
Citat:quote:

bare synd der ikke er flere der værdsætter gammelt bøssemagerhåndværk og kun vil skyde med nyt...for det er da som at samligene en fiat punto med en mercedes.



Man kan vel godt værdsætte det, uden at at eje det.
Der kan jo være flere grunde til at man har nyere kram, nogle af grundene til at jeg f.eks. ikke har fine gamle engelske våben er at jeg egentlig synes at engelsk skæfte er grimt, vi har jo alle forskellige meninger, derudover kan jeg ikke bruge et skæfte uden pistolgreb pga. manglende aftrækkerfinger[xx(] og endelig er jeg en af dem som er nødt til at arbejde for føden og hvis ungerne skal have mad hver dag og jeg skal have råd til ammu, så må jeg nøjes[:o)], derudover bliver jeg vel ikke lykkeligere eller en bedre skytte af at have et våben til samme pris som en mellemklasse bil, det er snobberi af værste klasse[xx(][Wink]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

virkelige verdensklasse våben helt sikert
det eneste minus er de har savet i kindpuden..det halvere lige brugtprisen. bare synd der ikke er flere der værdsætter gammelt bøssemagerhåndværk og kun vil skyde med nyt...for det er da som at samligene en fiat punto med en mercedes.
Find venligst mere af denne slags dette er meget underholdende at læse om. især hvis der gode billeder.



Savet i kindpuden....har du drukket af potten?

Jeg deler absolut din begejstring for fint bøssemagerhåndværk, men dine bombastiske udtalelser om, at det kun er våben i prisklasser der kan sammenlignes med mellemstore landbrugsejendomme, der duer, virker lidt svagt funderede (når jeg nu skal udtrykke mig diplomatisk)

Når vi taler om brugsvåben, forholder det sig sådan, at du kan udrette det samme (oftest mere) med den billigste Tikkariffel eller TechniMec-haglspreder, som du kan med det dyreste grej fra de "fine" engelske bøssemagere. For de fleste af os herinde tæller brugsværdien mere end blæreværdien.

Dertil mener jeg iøvrigt at netop markedet for de dyreste våben i den grad er farvet af mode og uvidenhed. Hvori ligger rimeligheden f.eks. i, at en importeret Mauser 98 mrk. "Holland & Holland" skal være 50 gange så meget værd som en svenskbygget i et mere anvendeligt kaliber???? Snobberi - der holdes kørende af de mange velhavende amerikanere, araber, russere osv. for hvem netop "blæreværdien" er altafgørende. Derfor er det også de færreste våben i denne prisklasse, der bliver brugt regelmæssigt - de ser godt ud i skabet.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by kima

[quote]derudover bliver jeg vel ikke lykkeligere eller en bedre skytte af at have et våben til samme pris som en mellemklasse bil, det er snobberi af værste klasse[xx(][Wink]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.



Lige mine ord [^]

Mvh Sneppen

Vi vil have [Image: images1_280406.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by kima

Citat:quote:

bare synd der ikke er flere der værdsætter gammelt bøssemagerhåndværk og kun vil skyde med nyt...for det er da som at samligene en fiat punto med en mercedes.



Man kan vel godt værdsætte det, uden at at eje det.
Der kan jo være flere grunde til at man har nyere kram, nogle af grundene til at jeg f.eks. ikke har fine gamle engelske våben er at jeg egentlig synes at engelsk skæfte er grimt, vi har jo alle forskellige meninger, derudover kan jeg ikke bruge et skæfte uden pistolgreb pga. manglende aftrækkerfinger[xx(] og endelig er jeg en af dem som er nødt til at arbejde for føden og hvis ungerne skal have mad hver dag og jeg skal have råd til ammu, så må jeg nøjes[:o)], derudover bliver jeg vel ikke lykkeligere eller en bedre skytte af at have et våben til samme pris som en mellemklasse bil, det er snobberi af værste klasse[xx(][Wink]
Mvh
Kim



Absolut dejlige våben[Smile]

Det med snobberi kan jeg tale med om. Da jeg startede med at skyde lerduer havde jeg ikke andet end en Mossberg 500...det var meget tydeligt at se, at det var ikke fint og særligt vel set blandt jagtklubbens medlemmer. Så købte jeg en H&H Royal senere...så var der heller ikke godt nok?? Snobberi findes findes i middelklassen..de rakker ned på dem der ikke ikke er som lige dem selv.[Wink]

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#9
Du har ret i at snobberi som oftest findes blandt dem, der gerne vil være "finere" end de egentlig er. I mine øjne er snobberi, når alt andet end det, som de "fine" har vedaget er "fint", ikke duer. Og det hvadenten folk så har det forkerte efternavn, det forkerte job, den forkerte adresse eller det forkerte jagtgevær.

Men når nogen hakker på dig, fordi du stiller med en H&H på skydebanen, så er det ikke snobberi men jantelov.

Begge dele er forbeholdt sølle stakler, der blot magter at bræge den samme melodi som flertallet af de andre får i flokken....

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
ja mange jægere har sgu også rynket på næsen af min gamle militær 98er uden kikkert..og jeg er pisse ligeglad, jeg rammer sgu lige så godt. som alle de andre..ok jeg har da godt nok lige købt mig en sauer 90. kan ikke rigtig nænne at bruge den gamle så meget mere..

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#11
Mellemklassebil??? Kontra et dejligt våben!! Jahh - danskernes nationalsport nr. et er og bliver misundelse.[Sad][Sad][Sad]
Hvorfor ikke bare glæde sig på vegne af de som har midlerne til enten at købe mange våben [:0] eller på vegne af de som har midlerne til at købe de klassevåben som vi vel alle synes er smukke.????

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by mauser98k

ja mange jægere har sgu også rynket på næsen af min gamle militær 98er uden kikkert..og jeg er pisse ligeglad, jeg rammer sgu lige så godt. som alle de andre..ok jeg har da godt nok lige købt mig en sauer 90. kan ikke rigtig nænne at bruge den gamle så meget mere..

leopard2a5



ja..det glemte jeg...jeg har altid haft en forkærlighed til bøjlespændere....hvilket ikke passe ind i en fin dresseret tysk jagtkultur. Hvor er der MANGE gange jeg er blevet mødt med nedladenhed bare fordi jeg mødte op med en gammel winchester på skydebanen. Det blev betragtet som "legetøj" og ikke seriøst nok.
Der er våben som er mere sjove end andre..bare man selv er glad for det man har, der er jo det det drejer sig om i den sidste ende.[Smile]

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#13
Citat:quote:

Mellemklassebil??? Kontra et dejligt våben!! Jahh - danskernes nationalsport nr. et er og bliver misundelse


Tja, men bilen er nødvendig, ihvertfald når man bor i den vestlige del af landet, hvor offentlig transport er ikke eksisterend[Wink]

Citat:quote:

Hvorfor ikke bare glæde sig på vegne af de som har midlerne til enten at købe mange våben eller på vegne af de som har midlerne til at købe de klassevåben som vi vel alle synes er smukke.


Det kan jeg osse godt, jeg gider bare ikke høre deres påstande om at det er det eneste der dur[}Smile]

Citat:quote:

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!


Det vil jeg give dig ret i, vi skal leve mens vi gør det, der er bare nogen der er nødt til at prioritere og en Baikal slår ligeså godt ihjel som en Purdey[^]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by kima

Citat:quote:

Mellemklassebil??? Kontra et dejligt våben!! Jahh - danskernes nationalsport nr. et er og bliver misundelse


Tja, men bilen er nødvendig, ihvertfald når man bor i den vestlige del af landet, hvor offentlig transport er ikke eksisterend[Wink]

Citat:quote:

Hvorfor ikke bare glæde sig på vegne af de som har midlerne til enten at købe mange våben eller på vegne af de som har midlerne til at købe de klassevåben som vi vel alle synes er smukke.


Det kan jeg osse godt, jeg gider bare ikke høre deres påstande om at det er det eneste der dur[}Smile]

Citat:quote:

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!


Det vil jeg give dig ret i, vi skal leve mens vi gør det, der er bare nogen der er nødt til at prioritere og en Baikal slår ligeså godt ihjel som en Purdey[^]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.



Vi er jo enige. Som skrevet er jeg bare ved at brække mig over den evindelige nid og misundelse på stort set alle niveau. Jeg mener heller ikke at et våben skyder bedre med graveringer eller at en hund er dårligere fordi den ingen stamtavle har. Min poiente er, hvis man ønsker sig noget bedre - så må man arbejde for det i stedet for at hælde lort ud over hovedet på dem som har arbejdet for sagen eller er født med en guldklump i røven og en rejemad i hver hånd.

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#15
Citat:quote:

Vi er jo enige. Som skrevet er jeg bare ved at brække mig over den evindelige nid og misundelse på stort set alle niveau. Jeg mener heller ikke at et våben skyder bedre med graveringer eller at en hund er dårligere fordi den ingen stamtavle har. Min poiente er, hvis man ønsker sig noget bedre - så må man arbejde for det i stedet for at hælde lort ud over hovedet på dem som har arbejdet for sagen eller er født med en guldklump i røven og en rejemad i hver hånd


Undskyld, jeg må have misforstået dit forrige indlæg[:I]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)