Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arvet haglbøsse
#1
Jeg har arvet en gammel tysk haglbøsse, ikke noget særligt, blot med stor affektionsværdi. Imidlertid er der noget slør i bøssen. Den er meget hårdt boret, hvorfor jeg påtænker at få den boret ud i retning af 1/4 og 1/2. Endelig ser det jo også godt ud med en ny brunering (blånering?).Men kan det betale sig ? Hvad kan sådan en omgang gøres for ?

Alternativt må den "bo" i våbenskabet resten af sine dage.....

Jesper
Svar
#2
ej ville være synd at regulere den nu hvor den skyder helt perfekt med bismut eller noget andet...ss
evt 1/4 og 1/1 SÅ KAN du stadig ta de lange skud plus den er perfekt på kort hold. sådan er min bøsse.
Sløret kan laves for 1500kr-5000kr alt efter hvad det er for en skyder.
brunering ca 1000-1500.
kan ikke svarre sig rent penge messigt men er da sjovt at få liv i en gammel skyder igen.
Svar
#3
DEt var nu mest a.f.t stålhagl, at jeg overvejede at få den boret op. Så snakker vi vel 1/4 og 1/2, eller....?

Jesper
Svar
#4
Ja i ældre haglgeværer er det bedste at få den boret/honet op og omkring 1/4 samt 1/2 choke er et godt bud på hvor du vil få bedst udnyttelse af geværet.

Afhængig af alderen på geværet (og altså materialet), så er det lidt uvist hvad choke den kan bære.
Men hvis du er tilfreds med 1/4 og 1/2 choke, så skulle der intet være i vejen for det. Problemet kommer, hvis du gerne ville have lidt mere trang choke og gerne skyder med store hagl.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)