Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Knuder som følge af organiske fremmedlegemer
#1
Min labrador skal på operationsbordet mandag [xx(] og have fjernet en knude på størrelse med en femkrone og føles en cm tyk... Den taber håret på knuden, som har en rød irriteret hudoverflade. Den har et par andre små knuder på ryggen også...[V]

Var ved dyrlæge med hunden. Der blev taget et par biopsier, som efter mikroskopi viste bakteriel infektion - men ingen tegn på hagl.
(Hunden har nu heller ikke tegnet i skudsituationer [:o)])
Dyrlægen mente at der kunne være tale om organisk fremmedlegeme som havde udviklet sig til en knude ved inflammation. De skal selvfølgelig fjernes. Jeg synes nu det lyder lidt utroligt at den sådan stikker sig flere steder på kroppen (den har 3 knuder på forskellige steder - 2 på den ene side og 1 på den anden side - de 2 dog noget mindre end den store)...

Har nogen af Jer oplevet at Jeres hund har fået knude/knuder pga. fremmedlegemer, der er kommet ind under huden (ikke hagl)?

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Ja og nej...

Hunde kan få kræft, og det var hvad jeg oplevede med min labbe for et par år siden [V] Knuder over hele kroppen, og til sidst i halsen. Hunden var frisk til det sidste, men dagen før han blev aflivet begyndte det at bløde fra hans hals og han kastede blodigt slim op. Hvor gammel er din 'vuf'?

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#3
Han er kun lige blevet 3 år....

HAn har dog hostet lidt den seneste tid - mest når han lige har drukket... han volddrikker og så kommer der brækfornemmelser....

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Rolig nu. Hvis dyrlægen ikke snakker om kræft, så er det nok ikke det, der er tale om!

Det lyder da meget rimeligt med teorien om torne og lignende der fremkalder infektion under huden. Alle mine hunde har haft knuder - dog først i ældre alder (når de er begyndt at blive gamle og stive, vil jeg helst ikke vide, hvad de evt. fejler - vi har dem kun sålænge vi har dem)

Men nu er den jo blevet opereret, så nu kender du svaret....?

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Kræft er sjældent hos så gamle hunde, så den med tornene lyder mere sansynligt.
Blev knuderne sendt til histologi (udvidet mikroskopi)?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Beskrivelsen lyder som ringorm?
Mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#7
Knuderne blev fjernet.
Der var "visse strukturer" i, som gør, at dyrlægen gerne vil sende dem til yderligere analyse...[xx(]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)