Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.17 Hornady
#1
Hej igen igen igen...

Jeg ved godt at jeg har gang i mange tråde, men nu er jeg altså også blevet ramt af våbensyge [Big Grin].

Jeg er faldet over en kaliber .17 hornady til knap 3000kr. Men hvor hurtigt skyder sådan en lille barbie? Og hvor meget koster patronerne til den? For jeg skal lige finde ud af om den skal stå øverst på min ønskeseddel her til jul[Wink]

Jonas
Svar
#2
Davs Bille..[Wink]

Jeg fik min .17 horny i går, samt lidt ammunition som kan hverves til en stk. pris af 2,30 kr ved køb af 500. Det er en Marlin 17 v, og samme model har jeg tidligere kronograferet til 765-775 ms.

Og så lidt læsestof ... http://www.varmintal.com/17hmr.htm

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#3
Davs Lars.

Det lyder som om jeg godt ved hvad der skal skrives på aller øverst på min ønskeseddel nu [Big Grin] Jeg regner så bare ikke med at få den[V]Men så har jeg da noget fornuftigt at bruge mine penge på [Big Grin]

Har du skudt med din? Og kan den godt forvandle en krage til fjer sådan en lille .17 horny?

Jonas
Svar
#4
Hej Bille,
du mener vel våbenhavesyge?

Jeg synes at 17. hornady er en meget spændende kaliber. Men Hornady har ikke være gode nok til at få nogen priser på ammo, som er gode nok. Det fordyrer naturligvis ved at kuglen er med mantel. Men det burde kunne gøre noget billiger end kr. 2,30. Hvis jeg kender GD godt nok, så er det sikkert også en god pris han har fået dem til.

mvh. Johannes
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Hej Bille,
du mener vel våbenhavesyge?...
..
mvh. Johannes



Selvfølgelig gør jeg det [Big Grin] Undskyld fejlen [:I]

Prisen på patronerne ka jeg nok leve med, hvis jeg får abstinenser kan jeg jo altid fyre 50-100 skud af med salonen [Wink]

Jonas
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by J_Bille

Citat:quote:

Originally posted by JTK

Hej Bille,
du mener vel våbenhavesyge?...
..
mvh. Johannes



Selvfølgelig gør jeg det [Big Grin] Undskyld fejlen [:I]

Prisen på patronerne ka jeg nok leve med, hvis jeg får abstinenser kan jeg jo altid fyre 50-100 skud af med salonen [Wink]

Jonas



Så i to gænghætter, jeg mener bestemt at den korrekte betegnelse på sygdommen er 'Armas Numeralis' [Wink]

Mht til priser på ammunitionen, kan jeg oplyse at det er hvad den danske importør (Sten Yde) sælger den til hos forhandlerne. Om så man vil købe 10.000 patroner vil de ski...dig et stykke- samme pris [xx(] Til Sten Yde kan jeg oplyse at i kan rende og hoppe, jeg importerer bare selv [Big Grin] Bille lad mig lige vide hvis du køber den, så kan vi lave et fælleskøb af ammunition. Præcisionen vil nok forskrække dig, men det kan du jo selv teste [Wink]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#7
Ja Ja GD,
man kan jo ikke vide om det er en lægmand, man talte til, så kan man jo ikke tillade sig at exellere på latin.

Beklager, at jeg sænkede standarden.[:o)]

mvh. Johannes
Svar
#8
Bille

Du skal lige være opmærksom på rensesæt, de fleste ville nok prøve et til et luftgevær, men rensestokkene kan være for tykke og ikke gå i. Jeg har lavet en rensestok selv af en ø4mm rustfri stålstang, hvor jeg i spidsen har drejet den lettere konisk så den virker mere 'blød' og ikke skramler på gængerne. I spidsen af rensestokken har jeg boret et 2,4mm hul, til montering af en afklippet vatpind. På med vatpinden og ned i røret. Jeg har kun lige prøveskudt kræet her til eftermiddag klokken 16,30, hvor det var buldermørkt. Afstanden var 30 meter, og der kunne hullerne i skiven røre hinanden. Aftrækket er elendigt og skal derfor lige poleres, men alt taget i betragtning- den er for sjov.

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Davs Bille..[Wink]

Jeg fik min .17 horny i går, samt lidt ammunition som kan hverves til en stk. pris af 2,30 kr ved køb af 500. Det er en Marlin 17 v, og samme model har jeg tidligere kronograferet til 765-775 ms.

Og så lidt læsestof ... http://www.varmintal.com/17hmr.htm

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com



GD> Kan du fortælle om der er andre muligheder end Normark (og 3000.-)hvis man ikke kender en Pusher på den nordlige del af Djævleøen, der er villig til at gå glip af fortjeneste.

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Mvh.

mp
Svar
#10
Mp....Jeg er helt blank der [8)] Prøv eventuelt Østjysk våbenhandel, og spørg efter Henrik Rasmussen (Den røde baron) Han tager sig af bestillinger vedrørende rifler.

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#11
Hejsa Lars,

Du skal nok få besked når den er købt, men nu skal jeg lige have SU'en for næste måned og så skal der også spares godt og grundigt, men jeg regner med at den kommer i hus til februar eller marts [Big Grin]

Bestilte du din igennem normark?

Jonas

PS. Jeg undskylder dybt for mit fejlagtige ordbrug omkring sygdommen, 'Armas Numeralis', det skal aldrig ske igen [:p]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Mp....Jeg er helt blank der [8)] Prøv eventuelt Østjysk våbenhandel, og spørg efter Henrik Rasmussen (Den røde baron) Han tager sig af bestillinger vedrørende rifler.

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com



Så er èt stk. Marlin bestilt gennem den lokale (2800.-) til lev. næste uge.

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Mvh.

mp
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Bille

Du skal lige være opmærksom på rensesæt, de fleste ville nok prøve et til et luftgevær, men rensestokkene kan være for tykke og ikke gå i. Jeg har lavet en rensestok selv af en ø4mm rustfri stålstang, hvor jeg i spidsen har drejet den lettere konisk så den virker mere 'blød' og ikke skramler på gængerne. I spidsen af rensestokken har jeg boret et 2,4mm hul, til montering af en afklippet vatpind. På med vatpinden og ned i røret. Jeg har kun lige prøveskudt kræet her til eftermiddag klokken 16,30, hvor det var buldermørkt. Afstanden var 30 meter, og der kunne hullerne i skiven røre hinanden. Aftrækket er elendigt og skal derfor lige poleres, men alt taget i betragtning- den er for sjov.

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com



Hej GD

Hvilken kikkert har du sat på det lille kræ?

Jeg leder efter en prisbillig kikkert der ikke bliver for voldsom til riflen. En Busnell Elite 3200, 5-15x40 ell. Nikon Buckmaster 4.5-14x40 kunne måske være et par bud.

Jeg har i forvejen en Marlin 22LR. og der vil det se skørt ud med for stort et rør.

Modsat, vil jeg gerne have noget med noget forstørrelse, når riflen er effektiv ud til 200 m.

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Mvh.

mp
Svar
#14
Kikkert [:I][:I]

Jeg har endnu ikke sat den rigtige på, da jeg ligger lidt under for økonomien (har lige købt en riffel og kikkert i denne måned)

Men jeg har valgt en Millet montage, fantastisk stærk og prisbillig montage i stål, og kan erhverves gennem Rex. Den nuværende kikkert er en 4x32 etellerandetukendtsomligevarioverskud [:I]Og den rækker simpelthen ikke til mere end 100 meter. I januar regner jeg med at bestille en billig Leopold 4-12 i forstørrelse, og selvfølgelig bliver Rex leverandør [Smile] Og mon ikke der også lige skal et par støttefusser på.

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)