Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
375-7mm rem mag
#1
I mine drømme om en riffel der kan kaste lidt større kugler, kom jeg til at tænke på en simpel løsning. Da jeg har en Sauer 202 i 7mm rem mag i forvejen, tænkte jeg på om man kunne necke den op til .375 eller .416. Så kunne man bruge samme magasin og bundstykke. Så skulle der bare en pibe og et diesæt til. Det er vel nogle kalibrer der er prøvet før. Er der nogle der har hørt om dem, og er det noget der er værd at arbejde videre med?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Sakset fra nettet:
In 1965 Remington introduced the first true "short magnum" cartridge, the .350 Remington Magnum, based on a shortened and necked-up version of their 7mm Rem. Mag. case.

Måske en mulighed ...

Hvorfor så ikke vælge en 458'er, den er standard [?]

Piben må kunne laves, men forskæftet bliver nok for udfræst.

Måske man skal ha' to ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

I mine drømme om en riffel der kan kaste lidt større kugler, kom jeg til at tænke på en simpel løsning. Da jeg har en Sauer 202 i 7mm rem mag i forvejen, tænkte jeg på om man kunne necke den op til .375 eller .416. Så kunne man bruge samme magasin og bundstykke. Så skulle der bare en pibe og et diesæt til. Det er vel nogle kalibrer der er prøvet før. Er der nogle der har hørt om dem, og er det noget der er værd at arbejde videre med?Uffe
Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.


Er det ikke bare .416 Taylor du tænker på?????

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#4
Jo, det er det da vist. Jeg vidste bare ikke hvad jeg skulle lede efter. Jeg må lige have en forespørgsel ud på hvad sådan noget kan løbe op i. Det kunne jo være sjovt, men hvis jeg skal være ærlig over for mig selv, får jeg nok god tid til at træne med den, før den står på bøffel [V]. Den er selvfølgelig også et udmærket valg til elg, og det kan man jo komme i nærheden af for penge.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Jo, det er det da vist. Jeg vidste bare ikke hvad jeg skulle lede efter. Jeg må lige have en forespørgsel ud på hvad sådan noget kan løbe op i. Det kunne jo være sjovt, men hvis jeg skal være ærlig over for mig selv, får jeg nok god tid til at træne med den, før den står på bøffel [V]. Den er selvfølgelig også et udmærket valg til elg, og det kan man jo komme i nærheden af for penge.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.


416¿[?]¿

[Big Grin]Vis mig den elg der kan tåle en 7mm, med en velplaceret kugle [Wink][Big Grin]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Jo, det er det da vist. Jeg vidste bare ikke hvad jeg skulle lede efter. Jeg må lige have en forespørgsel ud på hvad sådan noget kan løbe op i. Det kunne jo være sjovt, men hvis jeg skal være ærlig over for mig selv, får jeg nok god tid til at træne med den, før den står på bøffel [V]. Den er selvfølgelig også et udmærket valg til elg, og det kan man jo komme i nærheden af for penge.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.


416¿[?]¿

[Big Grin]Vis mig den elg der kan tåle en 7mm, med en velplaceret kugle [Wink][Big Grin]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]



Nu er du ikke ved at ødelægge min argumentation for at købe en ekstra pibe vel [Wink]

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Hej Ujensen,hvis du ændre din 7mm til feks .416 T skal du lige være opmærksom på at din magasinkapacitet bliver "ændret".I min .416'er er der plads til 3 patroner.....

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Hej Ujensen,hvis du ændre din 7mm til feks .416 T skal du lige være opmærksom på at din magasinkapacitet bliver "ændret".I min .416'er er der plads til 3 patroner.....

Hilsen Ulrik



Det er da mærkeligt, når hylstret er det samme. Ikke at det er et problem, bare jeg kan benytte det samme magasin.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
Det er IKKE samme hylster,.416 Taylor er en .458 Win Mag der er necket ned til .416

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
Men målene er da utrolig tæt på hinanden.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
hvad er der galt med 375H&H???
Passer den ik magasin og bundstykke med 7mm rem og 300mag?

Så at Holland& Holland har kommet med et cal..cal 400H&H mag..
skulle vidst også være bygget over et 375 hylster.
Knap 7500j vo =0 400grains kulge og Kun eley Khynoch laver bønner til det..5 stk pakninger..
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

hvad er der galt med 375H&H???

Der er ikke noget galt, tværtimod, men det er en lang magnum.

Passer den ik magasin og bundstykke med 7mm rem og 300mag?

Bundstykke, jo - magasin, nej



K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#13
ALLE de her omtalte kalibre har deres oprindelse i ...jeps-- 375H&H hylstrets bunddimensioner!!!! The father of the belted magnum!!

7mm Mag, 300Winmag, 458Winmag, o.s.v. 458Lott....[8D]

Så det er ikke mærkeligt at "de er utroligt tæt på hinanden i mål"

kigger man på hylstermål så burde en 416"skrædder" kunne være i magasinet... så deeet....

Men æhhh, snak med Hatting, måske kan du låne en 416T bønne og teste magasinet?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#14
Findes der ikke 375 taylor dvs. en 458 win mag necked ned til 375?

Labrador
Svar
#15
nu har jeg det...smil
Du laver den om til en 9.3-64...den har vidst samme bund som 375 Ik?
Og levere faktisk 10% mere energi end 375eren..og kan være i dit magasin. og billige i amu..fx 20 stk 3oo grains TUG 399kr.
evt 358 norma mag..den fås med en 20,1 grams woodleigh den klare det meste.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

nu har jeg det...smil
Du laver den om til en 9.3-64...den har vidst samme bund som 375 Ik?
Og levere faktisk 10% mere energi end 375eren..og kan være i dit magasin. og billige i amu..fx 20 stk 3oo grains TUG 399kr.
evt 358 norma mag..den fås med en 20,1 grams woodleigh den klare det meste.



Den har en bunddiameter på ø 12,6mm og har 10-15 % mindre vol. end 375eren.
Lav den da med 8x68er moderhylster[8D][8D]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#17
@Sommerincest

Tjek dine kilder.

.375 er 13,51mm

9,3 X 64 er 12,6mm

8 X 68 er 13,0mm

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
man kan da bare fræse bundstykket en smule ud..burde kunne holde..
Ellers må manden købe sig en anden rifler hvis ik det kan lade sig gøre at ændre den til noget brugbart.
Svar
#19
Jeg ville dreje det ud !![B)]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)