Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En på opleveren!
#1
jeg tog afsted med riflen i morges, for at se om det ikke kunne blive til sæsonens sidste jagtoplevelse!

Ankom 15 min før skydetid og listede hen mod hochsitzen. Lige foran hochsitzen gik 2 råer som jeg heldigvis fik øje på i god tid!

jeg fik listet mig i dækning bag en brændestak og kunne se at dyrene gik i hver sin retning. klokken var 10 min i skydetid så jeg fik kigget godt på dyrene og valgte det dyr som gik langs bækken.

Da det blev skydetid fik jeg hold på råen som nu var ca 35 meter væk.

Jeg afgav et skud ,og så dyret blive ramt og derefter springe væk fra stedet - uheldigvis også i en retning så jeg ikke kunne se hvor det blev af!

Jeg ventede 5 min og gik derefter langsomt frem til anskudsstedet!

Der var intet dyr i sigte - jeg var 99 % sikker på at jeg havde ramt dyret og begyndte at lede i buskadset langs bækken!

Efter 20 minutters leden bestemte jeg mig for at gå ned langs bækken og krydse den ved broen! Dyret kunne jo være sprunget over bækken!

Da jeg kom ned broen så jeg at der lå et dyr i vandet - i klemme ved broen!

Jeg fik bjerget dyret og dagen var reddet!

Dyret må være væltet ned i bækken og derefter drevet ca. 100 meter inden det sad fast i broen.

Det var en god afslutning på denne jagtsæson!

//Gabba
Svar
#2
Tillykke.
Jeg kender situationen.Det er en utrolig god fornemmelse, når man efter nogen tids leden finder dyret.[Smile]
Mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)