Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagthund med fører tilbydes/ønskes
#1
Under denne lidt kryptiske overskrift vil jeg foreslå, at hundeførere med dygtige hunde kan tilbyde sig som fører med drivende hund, fuglehund, apportør, "ræveudsmider" eller lignende. Ligeledes kan jægere, jagtherrer med flere efterlyse hundefolk til forestående jagter.
Ved således at formidle kontakter mellem jægere og hundefolk, kan jægeren uden hund slå pjalterne sammen med hundefolk uden jagt. Hvorvidt hundeføreren skal medbringe våben, kan aftales individuelt.
Selvom jagtsæsonen går på hæld, kan der være behov for en gravhund til lidt rævejagt eller en apportør til kragetrækket.

I må meget gerne komme med kommentarer eller ideer til konceptet.

Knæk og bræk
Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Hej Lars,beklager den sene respons.Jeg syntes at dit forslag lyder rigtigt fornuftigt.
Hvis der er en der mangler et par stabile labradors når vi nærmer os sæsonen,er i velkomne til at kontakte mig.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Ja, jeg kan jo lige gøre lidt reklame for min egen hund. Jeg var til dummie-test i Retrievernes Jagthundeklub i Haderslev idag. Sidst på dagen blev det endeligt vores tur i åben klasse. Hunden gjorde det egentligt OK, men jeg lavede et par fejl i forbindelse med dirigeringsarbejdet, så det blev til 3. pris. Efter omstændighederne er jeg godt tilfreds. Vi træner dog ufortrødent videre og jeg har allerede tilmeldt mig en ny test ultimo maj.
Målet er, at hunden får præmie på markprøve (A-prøve) i løbet af efteråret samt apporteringsjobs på nogle større eller mindre jagter.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
HAVES: Jagtlabrador, der er kvalificeret til vinderklasse i RJK-regi. God og lydig apportør med erfaring fra både små og store jagter.

ØNSKES: Apporteringsopgaver på alt fra store fasanklapjagter til små ande- eller duetræk.

Jeg bor i Silkeborg-området og kommer gerne både med og uden gevær. Jeg har også mulighed for at komme på hverdage, hvis vi planlægger i god tid.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)