Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så strammer vi ballerne
#1
Igennem den seneste tid er der adskillige af jer der har skrevet til mig eller ringet, og uværgeligt er samtalen drejet ind på en tilsydenladende dalende kvalitet af det skrevne på forummet. Jeg selv har da været opmærksom på dette, men ene mand forsøge at hæve niveauet kan være lidt hårdt. Jeg har noteret mig at det ofte er de samme få personer der skriver nogle svar, så det mest af alt ser ud som om at det blot gælder om at stige i rang. Disse personager har udvist en tendens til lige at skulle markere ethvert indlæg, de måske har et mikro-kendskab til. Ofte medfører det lige et par mails i min postkasse, da en del af jer naturligvis ikke ønsker den slags. Noget kan jeg så rette op på, og andet..Nå ja [xx(] Derfor vil jeg bede alle om lige at tænke over hvad der skrives og hvorfor, og starter man noget nyt, så vær venlig og svar tilbage- ikke bare trække sig lydløst. Trækker man sig på grund af uvidenhed er det jo ærligt at melde rent ud, og alle vil forstå og respektere dette. [Wink] Denne side er kun blevet til, af brugerne af siden, så det er også jeres opgave at hæve og holde standarden. Jeg er meget glad for dem der lige sender en mail, for at gøre opmærksom på tingenes gang eller andet vedrørende vores forum...Fortsæt med det. Så kan jeg fortælle om en enkeltstående sag af lidt mere uheldig karakter, vedrørende en dobbeltprofil- altså en person og to profiler. Jeg var egentligt tilfreds med begge 'medlemmer' til jeg opdagede det var en og samme mand der gemte sig bag. Den ene profil virkede til tider lidt for strid. men det er ok med lidt kritik en gang i mellem. Jeg har da valgt at lukke for den 'stride' profil, og så må han klare sig med den profil vi syntes bedst om ( Læs: Jens Ulrik og undertegnede) Den anden profil får lov at stå i låst tilstand, da der ellers ville ryge et par tråde og poster. Hvem vedkommende er, er sagen underordnet og ikke mere snak om det.

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#2
Tjaaa GD, det kan vel være et lidt hårdt forlangende for de af os med lidt halvslappe baller.
Ikke også M@x[?][^][^][^]

MVH
Mugge [Image: violent-smiley-043.gif]
MVH
Mugge

Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Mugge

Tjaaa GD, det kan vel være et lidt hårdt forlangende for de af os med lidt halvslappe baller.
Ikke også M@x[?][^][^][^]

MVH
Mugge [Image: violent-smiley-043.gif]



Ja Mugge....Jeg og en del andre vil ikke vide, hvorfor at du ved at M@X har slappe baller [xx(]

Men det er fint med et input og flere er velkomne [Wink]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Men det er fint med et input og flere er velkomne [Wink]



I de stramme baller????????????? Nu går du sgu' over stregen Lars [Image: Ok_man.png]
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#5
Hej GD

Jeg har læst dit indlæg, med meget skeptiske briller på.

Jeg ved ikke hvor jeg selv ligger på "ranglisten" mht. våbenvidenskab, men den korte tid jeg har været herinde, har jeg lært meget og hygget mig. Jeg synes det er et dejligt forum, som jeg har savnet meget.

Jeg ville være meget ked af, at dette forum kun drejer sig om de personer, der virkeligt har check på det riffeltekniske univers. Er det tilfældet, vil jeg trække mig uden bøvl.

Men jeg ser rødt, når nogle, der "har sit på det tørre", hævder at standarten er for lav.

Her tænker jeg på den store skare af nybegyndere og unge jægere, der virkelig får noget ud af at se debatterne og ikke mindst blande sig, da de ikke her skal tænke meget på at de er nybegyndere, da de som bekendt er tildels anonyme.

Jeg tror det er en kæmpegave til netop disse....og jeg selv.

Disse vil givetvis komme med svar og spørgsmål, der for mange ville være selvfølgeligheder. Men er det kun for disse "mange" forumet er oprettet?

Den fri tale er unik, men hvis udsagnene er desiderede ublu og usaglige, mener jeg også at de skal væk, men pas på med censuren, jeg synes jeg har set så mange eksempler på, at man kan komme så grueligt galt afsted.

Jeg håber vi får en god og sober afslutning på denne debat.

Med venlig hilsen

Jenslp
Svar
#6
Hej Jenslp...Intet var møntet på dig overhovedet, du er kun blevet bemærket for at være saglig og seriøs [Wink] Mht til rangstigning vil du kunne se en rangliste hvis du trykker på Members øverst i højre hjørne. Jeg beklager hvis du og andre har misforstået dette [:I] Det glæder mig hvis folk kan finde nyttige ting de hver især kan bruge, ny eller gammel i faget. Jeg og mange andre debatører har tit og ofte sagt, at dumme spørgsmål eksisterer ikke (kun dumme svar) Og jeg tror nu egentligt ikke vi kan finde et eneste indlæg hvor nogen har fået et grimt svar tilbage- Tak for det. Siden her er primært lavet for jægere og skytter der ønsker at kunne finde svar på dagligdags-problemer, som netop uværgeligt opstår når man er ude på Diana's stier eller skydebanerne. Svaret kommer ofte hurtigt tilbage på stillede spørgsmål, fra andre der har stået med et tilsvarende problem, og kender en løsning på dette. Det kan også blot være et godt råd eller måske skal man lige drille godmodigt om en 'gænghætte' i et indlæg. Fint med mig og Jens Ulrik, sådan skal det være, og det er blandt andet noget du selv giver udtryk for. Vi har aldrig og vil aldrig satse på en målgruppe såsom folk der arbejder med jagt og våben i dagligdagen, alligevel er det lykkedes os at samle nogle ret 'prominente' folk fra branchen..Det er vores force, og det er noget vi alle skal udnytte og prissætte. Men for den almindelige bruger er det måske svært at føle sig med i 'kliken', dertil kan jeg kun svare at alle er lige og deltager efter bedste evne. Mht. censur er vi alle enige om at det er noget vi helst ikke bruger, men kommer der feks. et svar fra en der fortæller at han har en ikke registreret riffel liggende, forbeholder vi (Jens Ulrik og jeg) den ret at ændre indlægget. Den slags er ingen tjent med at fortælle offentligt, og vi ønsker ikke at nogen kan komme i klemme med det de skriver- det kan jo ødelægge noget for os alle. Vi slettede profilen oppfeldt for et stykke tid siden, da den henviste til pædofilsagen mod venstrepolitikeren Flemming Oppfeldt, og i den grad fremstod som meget plat og lavstammet [V] Ellers kan jeg jo igen henvise til kattesagen med flækkede katte og fuglepulver, den slags skriveri er heller ikke gavnligt for nogen, og bør omformuleres til noget lidt mere stuerent. Det er omtalt i en anden tråd.

Hmm...Standarten er for lav...[:I] Undskyld det lidt for hårde udtryk, det var blot ment som udtryk for at der nogen gange går for meget fis i den og tråden bliver helt afsporet.

Jenslp..Tak fordi du tog dine 'skeptiske' briller på [Wink]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#7
Hej igen

Tak for dit svar, saglig og meget fyldestgørende. Jeg syntes I har handlet rigtigt med de anførte sager. Ros til jer.

Mvh

Jenslp
Svar
#8
Jeg mindes sangtimerne i min skoletid. Da var vi inddelt i kategorier
efter hvor godt/dårligt vi sang, nemlig A, der var de gode, derefter B og C og til slut var der brummerne, jeg var desværre en af brummerne. Vi brummere, måtte ikke synge med, kun brumme og ikke så højt at det kunne høres. Ved særlige lejligheder måtte C`erne og brummerne ej heller brumme med, men skulle klappe når A`erne og B`erne havde sunget.[Sad!]
Nu kan man jo være "brummer" i flere sammenhænge og det vil jeg så tænke lidt over.
mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#9
Jeg vil også gerne udtrykke begejstring for dette Forum, for omgangstonen, for sagligheden og for fagligheden.
Jeg har i flere år før dette forum opstod, fulgt med på udenlandske sites. Den visdom der er tilført mig er tusindfoldig, i forholdet til den tid der ligger før Nettet.
Jeg har mødt mange ligesinddede, både her i Danmark og i udlandet, og har regelmæssig kontakt, via e-mail, det hænder endog at nogen ringer fra den anden side af kloden midt om natten.
Jeg ser derfor dette forum som en stor mulighed for at kummunikere med ligesinddede, og at bibringe nye som gamle i faget en masse lærdom.

Så en stor tak til initiativtageren Jens Ulrik.
( Bare det ikke kom til at lyde som en konfirmations tale [Big Grin])

Claus the Dane

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Svar
#10
Jeg læser med stor fornøjelse indlæggene i dette forum. Jeg har gået på jagt i mange år og har et godt "bruger" kendskab til mine våben, men slet slet ikke det nærgående tekniske kendskab, som andre herinde har. Så man kan jo altid lære noget af "autisterne". At andre, med lidt mindre kendskab, så også giver deres besyv med, kan jeg ikke se noget galt i, da de ofte stiller de spørgsmål eller giver de svar, som sådan en som jeg kunne finde på med min begrænsede viden. Jeg synes også, at det er befriende med den hårde, men kærlige, tone herinde. Fri os fra det politisk korrekte. Og jeg har endnu ikke oplevet, at debattørerne tager de lidt mere frimodige svar ilde op.

Torben

Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#11
Jeg læste denne tråd i aftes kort efter den var skabt og inden at der endnu var kommet nogle svar. Min umiddelbare reaktion var også at føle mig lidt indigneret. Jeg valgte ikke at svare før jeg havde sovet på det, og det er jeg glad for, da jeg synes at andre, specielt Jenslp, har givet udtryk for min umiddelbare holdning/opfattelse af posten bedre end jeg sikkert selv havde kunnet gøre.

GD har i sit svar til Jenslp forklaret de punkter som kunne misforståes, og jeg er igen en "happy camper" [Wink]

Med hensyn til trådafsporing, kan der siges både positivt og negativt. Jeg synes dog at i de fleste tilfælde hvor dette forekommer, er det enten en humoristisk drejning/afsporing, eller en drejning hen på et andet interessant emne som er brugbart omend måske ikke helt indenfor det oprindelige emne. Trådafsporing af disse typer synes jeg er ganske ok, sålænge det ikke går fuldstændigt op i hat og briller.

Mvh.

Steen S
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Igennem den seneste tid er der adskillige af jer der har skrevet til mig eller ringet, og uværgeligt er samtalen drejet ind på en tilsydenladende dalende kvalitet af det skrevne på forummet. Jeg selv har da været opmærksom på dette, men ene mand forsøge at hæve niveauet kan være lidt hårdt. Jeg har noteret mig at det ofte er de samme få personer der skriver nogle svar, så det mest af alt ser ud som om at det blot gælder om at stige i rang. Disse personager har udvist en tendens til lige at skulle markere ethvert indlæg, de måske har et mikro-kendskab til. Ofte medfører det lige et par mails i min postkasse, da en del af jer naturligvis ikke ønsker den slags. Noget kan jeg så rette op på, og andet..Nå ja [xx(] Derfor vil jeg bede alle om lige at tænke over hvad der skrives og hvorfor, og starter man noget nyt, så vær venlig og svar tilbage- ikke bare trække sig lydløst. Trækker man sig på grund af uvidenhed er det jo ærligt at melde rent ud, og alle vil forstå og respektere dette. [Wink] Denne side er kun blevet til, af brugerne af siden, så det er også jeres opgave at hæve og holde standarden. Jeg er meget glad for dem der lige sender en mail, for at gøre opmærksom på tingenes gang eller andet vedrørende vores forum...Fortsæt med det. Så kan jeg fortælle om en enkeltstående sag af lidt mere uheldig karakter, vedrørende en dobbeltprofil- altså en person og to profiler. Jeg var egentligt tilfreds med begge 'medlemmer' til jeg opdagede det var en og samme mand der gemte sig bag. Den ene profil virkede til tider lidt for strid. men det er ok med lidt kritik en gang i mellem. Jeg har da valgt at lukke for den 'stride' profil, og så må han klare sig med den profil vi syntes bedst om ( Læs: Jens Ulrik og undertegnede) Den anden profil får lov at stå i låst tilstand, da der ellers ville ryge et par tråde og poster. Hvem vedkommende er, er sagen underordnet og ikke mere snak om det.

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com



Jeg vil da også lige smide en bemærkning.

Jeg har nu deltaget i dette Forum i ca. et 1/2 år. Det er med stor interesse jeg læser de fleste tråde og jeg deltager gerne hvis jeg mener at vide noget om emnet.

At der på VTF deltager en blandet skare af folk med interesse for våben/jagt, mener jeg er et plus.

Hvis alle tråde kun skulle indholde indlæg fra fagfolk der byggede deres viden på mange år i brancen, ville der blive meget stille på VTF. Om en erfaring stammer fra måneders test's med telefonbøger ell. blot en nybegynderes beskedne opdagelser, så er indlægne med til at gøre en tråd "bred".

Jeg takker for de mange svar (faglige eller ej)der er kommet på mine fortvivlede spørgsmål, det meste har jeg kunne bruge.

Til sidst; Jeg har da også bemærket en drejning der er kommet på VTF.
Især efter "Langelandsturen" er der kommet mange mærkelige indlæg.
Det er vel egentlig naturligt med små "stikpiller" og andre "sjove indlæg" efterhånden som man lærer hinanden at kende. Om det er for at stige i "rang" ell. blot for at hælde vand ud af ørerne, skal jeg ikke blande mig i. Hvis disse kunne holdes i "Members only", et chatroom ell. lign. ville det øvrige forum måske virke mere seriøst.

Endnu engang tak til drivkrafterne og brugerne på VTF, jeg har haft mange gode timer på dette Forum.

Mvh.

mphansen
[Image: 113.gif]
Mvh.

mp
Svar
#13
Først vil jeg lige sige tak til G.D. og Høgen fordi de giver os ret frie tøjler til at drille og komentere andre. Jeg synes osse at tonen er utrolig hyggelig og jeg hygger mig meget med al den humor der er blandt Autisterne. En god ting er brugen af "smilies". De kan tage brodden af et udsagn der ellers ville kunne virke lidt groft.
At der opstår en slags "klike" efter "Long Island festivalen" er vel kun naturligt. Nu får man sat ansigter på "gænghætterne" og nu er det ligesom jeg kender nogle af jer. jeg ringer osse til en del, når det er alvorligere ting der skal drøftes. (Claus T.D. jeg har nogle ideer til DRALF skydningen) Jeg vil sørge for skilte med brugernavne i forbindelse med studieturen til Schultz & Larsen.
Med hensyn til afsporing af tråde, så har jeg vel nok selv været med til det, ligesom nogle af mine indlæg er blevet afsporet af andre. Så er der ikke andet at gøre end at få dræsinen op på sporet igen og giv den/de skyldige et hak i tuden. Var det en mulighed at moderatoren flytter de afsporede indlæg over i "Off topic" og så kan man starte en ny tråd?
Husk på at det hele skal være lidt sjovt og ikke alt for alvorligt. Det er der nok af derude et sted. For mig er det dagens højdepunkt når jeg kommer hjem og åbner VTF for at se hvad Dravis nu har testet og hvad Dr. Lieberkind har pulveriseret.

Bliv ved drenge og lad DRALF vokse. Vi er allerede flere end Enhedslisten.[Wink]

--
mvh M@X
When guns are outlawed,
only outlaws will have guns!!!!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Indlæggene fra MPHansen og Steen S er lige mine ord. Jeg synes det
er herligt at man på VTF har mulighed for at trække på smilebåndet
over en løbsk tråd i ny og næ, uden at det går ud over sagligheden
som helhed.

Mvh.
O.Smith
Svar
#15
Ku' problemet med halvslatne baller ikke løses med en Niedner Buttplate? - der er af stål [Big Grin]

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Jens Ulrik Høgh

Ku' problemet med halvslatne baller ikke løses med en Niedner Buttplate? - der er af stål [Big Grin]

Assumption is the mother of all ****ups...


Hva' for et problem [^]
Med venlig hilsen (Id, også kaldet "den spændstige satan")


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#17
Hej Alle.

Dejligt forum, jeg nyder det, det har da inspireret meget til køb af riffel af anderledes kaliber, en ordentlig kikkert osv... og jeg nyder er der plads til lidt tant og fjas.

Det vi kan nå idag, er vi fri for at gøre imorgen
Svar
#18
Hej
Enig med MPHansen og Steen S

ID: Prins Michael,The missing link,den spændstige satan, øøh undskyld Michael, er du ikke bange for at ryge ud i en IDentitetskrise[Big Grin]eller er det bare,kært barn har mange navne.
mvh

Kim

Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.
Svar
#19
Hej alle,

Ja jeg er jo også ny, og jeg ved godt at nogle af mine spørgsmål (dem alle [:I]) er sådan nogle hvor "profferne" tænker "det burde han da vide", men jeg har altid fået sobre svar i den korte tid jeg har været med, tusind tak for det. Jeg føler mig velkommen i dette forum og jeg synes at der er en rigtig hyggelig omgangstone herinde, og jeg glæder mig til at møde dem af jer som møder op til skydningen på langeland.

Tak for et godt og sobert debatforum [Smile]

Mvh Jonas
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by kima

ID: Prins Michael,The missing link,den spændstige satan, øøh undskyld Michael, er du ikke bange for at ryge ud i en IDentitetskrise[Big Grin]



Øhh, hvem af mig? Os alle sammen?
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)