Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lave 9,3 hylstre
#1
Nu har jeg lige stået og lavet 10 stk 9,3 hylstre af RWS 30.06 hylstre
det var der ikke de store problemer i. MEN skulderen sidder nu noget længere tilbage på de "nye" hylstre. Hvad gør jeg nemmest, fireformer
dem???

Bigfoot
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#2
Det du gør er at expandere halsen op med en 375 expander. Så presser du halsen ned på det stykke der skal ind i kammeret i halsdelen, forstået sådan at du laver en midlertidig skulder der skal virke som modhold når du senere skal fireforme hylstrene. Ellers skubber slagstiften hylstert frem i kammeret og i værste fald klikker patronen.

Den næstbedste løsning er at sætte kuglen så langt ud at den står på riffelgangene. Det kræver en smule reduktion i ladningen og der er en lille fare for at kuglen bliver trykket lidt ned i hylstret inden den tænder, så metode 1 er at foretrække.

Søg evt, på nettet under "fireforming"

PS: fireforming kræver en kraftig ladning, hvis hylstrene skal have brede skuldre. Til en 9,3er kan du nok klare dig med en svagere ladning f.eks 10-20% under

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Har selv 100stk. som er fhv. 30-06 hylstre og de virker fortrinligt.
M@x´s metode virker sæfø´li.
Mvh.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#4
Mange tak, det vil jeg forsøge på.

Bigfoot
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#5
Vær lige opmærksom på at 9.3x62 er en anelse tykkere i bunden af hylstret (ca. som 6,5x55) det betyder at hylstre lavet af 30-06 vil få en ydvidelse lige ved det svageste punkt umiddelbart foran basen af hylstret. (Der hvor det normalt strækker sig ved afskydning og resizing) Hylstre lavet på denne måde VIL være svagere end "rigtige" 9,3x62 hylstre.

Tag jer nu samme og køb en kasse Lapua eller Norma 9,3x62 hylstre også selvom det gør ondt i muldvarpeskindet[Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by dravis
Tag jer nu samme og køb en kasse Lapua eller Norma 9,3x62 hylstre også selvom det gør ondt i muldvarpeskindet



Det er kun halvt så sjovt men dobbelt så godt [^]

JPL
JPL
Svar
#7
Dravis, du har en god hukommelse.

Diameter over kraven og derefter over bunden af selve hylsteret.

6,5 X 55: 12,20mm;12,20mm
30.06: 12,01mm;11,96mm
9,3 X 62: 11,95mm;12,10mm

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
[Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
jeg fatter ik folk gider at bruge tid på at spare 2 kr ..køb dog norma jagtmatch i 9.3 550kr for 50 stk også får du et skud og et nyt hylster..
der holder 10 gange eller mere.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

jeg fatter ik folk gider at bruge tid på at spare 2 kr ..



Det fatter du ikke fordi du ikke er autist og genladningsinteresseret, men da du tilsyneladende har penge nok, så køber du bare det du har lyst til og lader os andre lege med vores hobby og så sparer vi lidt penge så vi kan komme ud og skyde lidt mere.[Wink]

Dette er et forum for nørder.[Big Grin][^]

Fik du den[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

jeg fatter ik folk gider at bruge tid på at spare 2 kr ..køb dog norma jagtmatch i 9.3 550kr for 50 stk også får du et skud og et nyt hylster..
der holder 10 gange eller mere.



Holloway...Dine ytringer er sagen uvedkommende, hold dig til trådens mål ellers vil der komme begrænsninger for din færden på forummet.
Svar
#12
M@x-du har jo ret,ændring af hylstre fra ét kaliber til et andet er jo en del af genladeriet.Det kan også være underholdende,feks har jeg fornyligt underholdt knægten ved at fireforme hylstre(i baghaven),og hvor mange kan fortælle i SFO'en om hvordan man kan forme hylstre vha.pistolkrudt og havregryn (tak til Gammelpot for tippet)[Wink]
Iøvrigt kan det være en fordel at fjerne expanderen fra die'n ved større ændringer i kaliber. Det rå hylster køres gennem die'n uden expander først,derefter monteres expanderen,og hylsteret får en tur igen,man undgår "folder" i skuldrene på hylstret på den måde.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#13
Ja jeg spurgte også kun fordi jeg har en "bunke" 30.06 hylstre, og fordi det kunne være "sjovt" ikke fordi jeg er en nærrigrøv....

"jeg fatter ik folk gider at bruge tid på at spare 2 kr ..køb dog norma jagtmatch i 9.3 550kr for 50 stk også får du et skud og et nyt hylster..
der holder 10 gange eller mere."

Bigfoot
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)