Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kuglevægt til råvildt?
#1
Jeg skal til at skyde min riffel ind og vil høre om der er nogen
der har erfaringer med kuglevægt til råvildt mht. gennemskud og udgangshul til en 6,5*55'er.
Giver en 10.1 gramskugle
et stort udgangshul og er der garanti for gennemskud?
Med venlige jægerhilsner J.L.P
Svar
#2
Gennemskud er vist en garanti i det kaliber/kuglevægt. Det er ikke kuglevægten der er afgørende for udgangshullet, men kuglekonstruktionen. Jeg ved ikke hvad type det er, men i den vægt burde den holde godt sammen. Oplys hvilken kugle det er. Til slut må jeg jo lige huske at sige velkommen hertil, og jeg håber vi ser meget mere til dig.

Great Dane
Great Dane

Svar
#3
Skyder selv med en 6,5'er og har med stor succes anvendt Lapua Mega 10,1 g. Der er gennemskud og i 95% af tilfældene knald og fald effekt. Kødødelæggelsen er minimal. En rigtig god kugle som klart kan anbefales.

Happy hunting.

GD - hvordan går de med planlægningen at Store-skydedag [?]

JB
Svar
#4
Skal nok...[Wink]
Great Dane

Svar
#5
Det er en Lapua, men om den hedder mega det ved jeg ikke for det står ikke på æsken. der står faktisk ikke noget ud over kalibren og kuglevægten...
Og tak for velkomsten.. i kommer nok til at høre lidt til mig, da jeg er nyjæger og skal til at tage riffelprøven her til foråret så jeg kan komme ud efter bukken [Smile] der dukker nok en masse spørgsmål op mht riffel og riffeljagt.
Tak for de hurtige og seriøse besvarelser!
/JLP
Svar
#6
Du skal bare spørge løs...Dumme spørgsmål eksisterer ikke herinde, udover dem den "tossede italiener" stiller. Men sådan er der jo så meget[Wink]

Mvh Great Dane
Great Dane

Svar
#7
Der findes ingen dumme spørgsmål..............kun dumme svar
Svar
#8
Hej....

Angående "den perfekte råvildt-kugle" så har jeg en kandidat:
I 6,5x55 bruger jeg Barnes-x 100 grains med ca: 870 M/s
100% gennemskud--- 2krone-stort udgangshul, minimal kødødelæggelse, selv ved træf i knogler, 0 - 5 m "flugtstrækning"
Rekyl??? (Her må der grines...)
I .243 bruger jeg Barnes-x 95 grains.... Se ovenfor!!

Desværre må man jo lade dem selv--- eller kende nogen....
Ellers må man som skrevet står købe "mega" men de kildrer lidt mere på skulderen....

Hilsner
Dravis aka. FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)