Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nyt grej
#1
Så må foråret godt komme i en fart, eller i hvert fald noget stille og tørt vejr.
Den gamle veltjente mausers plads i skabet er nu udfyldt en sako 75 varmint i 6,5x55[Big Grin]
Og min Tikka 595 ss er endelig blevet udstyret med en 62 cm lang Krieger pibe i 6 mm norma BR[Wink] så nu skal der lades testammo til den lille ny og stakkevis af lapua scenar til 6,5éren.
Det er s.. bedre end juleaften.. nu mangler jeg bare lige en kikkert til BRén, så jeg ikke skal rende og skifte hele tiden; men der dukker nok noget brugbart op.
Første dag på skydebanen i år bliver 17.2. på hjortebanen i Måde.
vh
Jan

rigtige "autistfamilier"
holder lørdagshygge ved ladebordet.!
Svar
#2
Hej Jap

Tillykke med de nye skydere dem bliver du glad for. Hvor fandt du en Sako 75 varmint i 6,5 de hænger jo ikke på træerne. Prøv med Lapua Scenar 7 gram i varminten, det er min ihverfald helt vild med.

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#3
Ja de laver den jo ikke længere i 6,5-55
Min bror købte måske den sidste (ny) der var tilbage i Hubertushuset sidste år til 10K inkl. org. montage.

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by .358jap

Så må foråret godt komme i en fart, eller i hvert fald noget stille og tørt vejr.
Den gamle veltjente mausers plads i skabet er nu udfyldt en sako 75 varmint i 6,5x55[Big Grin]
Og min Tikka 595 ss er endelig blevet udstyret med en 62 cm lang Krieger pibe i 6 mm norma BR[Wink] så nu skal der lades testammo til den lille ny og stakkevis af lapua scenar til 6,5éren.
Det er s.. bedre end juleaften.. nu mangler jeg bare lige en kikkert til BRén, så jeg ikke skal rende og skifte hele tiden; men der dukker nok noget brugbart op.
Første dag på skydebanen i år bliver 17.2. på hjortebanen i Måde.
vh
Jan
Jeg tror ikke der er tale om MÅDE-hold, hvis jeg kender dig ret. Giv den alt hvad du har ...
rigtige "autistfamilier"
holder lørdagshygge ved ladebordet.!



Tillykke med de 1½ nye rifler, det er da et luxusproblem[Wink][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][:p][:p]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Hej Jap

Tillykke med de nye skydere dem bliver du glad for. Hvor fandt du en Sako 75 varmint i 6,5 de hænger jo ikke på træerne.
hos østjydsk! så hvis du mangler en mauser i 6,5 AI står den deroppe. Sakoen kommer til at skyde med 8 grams Scenar, vi har 1500 projektiler endnu der skal lades, de går omkring 860 i Ladys Husquarna 1900 match så mon ikke jeg kan bruge dem
mvh
Jan Prøv med Lapua Scenar 7 gram i varminten, det er min ihverfald helt vild med.

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!



rigtige "autistfamilier"
holder lørdagshygge ved ladebordet.!
Svar
#6
Hej 358jap.

Den sako75 varmint som du har købt hos østjysk, er den brugt[?][?]
Jeg spørger fordi at både en kammerat og jeg havde en en sako75 varmint i 6,5er som vi solgte samme tid til østjysk (november 2005)
Så det kunne muligvis være en af dem[Smile]

Men ihvertfald tilykke med den. Du får ikke bedre riffel, jeg skød med LAPUA MEGA 10,1 gram foran 47grs. MRP.med en egenspredning helt ned til 10mm. for 4 skud på 100 meter

MVH 458wm
Svar
#7
Hov - hov, det gælds ikke:
Citat:quote:

egenspredning helt ned til 10mm. for 4 skud på 100 meter


Du må skyde enten 3- skuds grupper eller 5- skuds grupper. Når du skriver 4 skud, så tror man jo at du egentlig skød 5 skud men bare trak den dårligste fra. (Den der irriterende flyer der altid ødelægger det helt fantastiske billede som de andre danner, men som altså hører med til det samlede billede.)

Det gjorde du selvfølgelig ikke [Smile]

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Ha ha ja du har ret i at det skulle have været 3 eller 5 skuds grupper hvis det skal være helt rigtigt. Men da jeg havde skudt de første 3 skud og derefter skød det 4.var jeg sikker på at et 5. skud helt sikkert ville ødelægge det gode resultat. som det så tit sker[:I].Så jeg besluttede mig for at stoppe mens legen var god og tage skiven med hjem og nyde synet af et fantastisk sammenspil mellem ammunition og riffel[Big Grin][Big Grin]

Så kald mig bare en snyder [Wink]

MVH 458wm
Svar
#9
Nej så er det ikke rigtigt snyd.

Det ville være rigtigt snyd hvis der havde været 5 huller, men du bare ikke havde målt det ene med.

...endelig må man selvfølgelig gøre som man vil, jeg var bare i drillehumør i dag [Wink]

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by 458wm

Hej 358jap.

Den sako75 varmint som du har købt hos østjysk, er den brugt[?][?]
Ja det stod der på skiltet, det var dog meget svært at se, der var ingen slidmærker på skæftet eller slitage i bruneringen, ej heller ridser nogen steder eller mærker efter rembøjler. Var skæfterne på jeres laminat eller valnød? hvis jeg har købt en af jeres, hvor brugt en riffel har jeg så købt[?]
Jeg spørger fordi at både en kammerat og jeg havde en en sako75 varmint i 6,5er som vi solgte samme tid til østjysk (november 2005)
Så det kunne muligvis være en af dem[Smile]

Men ihvertfald tilykke med den. Du får ikke bedre riffel, jeg skød med LAPUA MEGA 10,1 gram foran 47grs. MRP.med en egenspredning helt ned til 10mm. for 4 skud på 100 meter

MVH 458wm



rigtige "autistfamilier"
holder lørdagshygge ved ladebordet.!
Svar
#11
Hej 358jap.

Det var med valnød. den er ikke lavet med laminat i kal. 6,5x55. og de var begge som nye uden ridser. jeg kan lige sende dig en pm. med våben nummret på den jeg havde.

MVH 458wm.
Svar
#12
at skifte mauser`en ud. hvilken dødssynd. verdens bedste våben.....

leopard2a5
EAGLE1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)