Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
keramik
#1
når nu en 911turbo. kan fås med keramik bremser..der jo næsten er uopslidligt. hvorfor er der ikke lavet piber i det her materiale. eller er der???

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#2
fordi det helt sikkert ik egner sig som riffel piper...og det knækker sikkert os pænt nemt.og pænt dyrt også.
Pågældene bremser koster lige over 300.000kr.
Svar
#3
Jeg kender kun til kunstof bremser, men det ville jeg bestemt ikke være tryg ved at have et løb der var lavet af det. Det kan holde til et utroligt højt tryk og oceaner af varme !!! Men KUN i helt bestemte retninger !!!
Jeg har personligt ødelagt flere dyre bremseskiver, ved at slå fælgen imod dem, når det skulle gå stærk.
Hvis man tager sådan en skive, slår på den med en lille hammer, på højkant, så kan man være sikker på den får skader.
Jeg mener at have set riffelløb af metal, der var omviklet med kevlartråde, men er ikke helt sikker på om det var for at styrke dem, eller af en anden grund.
Det er der helt sikkert andre på dette forum, der har meget bedre styr på !!!!

Hilsen Steen
Svar
#4
jeg har nu også hørt at lothar walther. har lavet piber af keramik. men jeg kan ikke bekrafte det..

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#5
Winchester eller Remington producerede en haglbøsse med en tynd stålpibe omviklet med et kunststof (Jeg tror ikke, navnet Kelvar var registreret endnu på det tidspunkt). Så vidt jeg husker, var det i 1959. Formålet var at nedbringe vægten til et minimum. Bøssen blev ikke nogen succes i produktionsperioden, som derfor blev meget kort. Nu leder alle samlere efter et eksemplar og nogle jægere er begyndt at bringe idéen frem igen, men mig bekendt har ingen af de store våbenfabrikker haft lyst til at gentage (produktions)fiaskoen.

Jeg kan ved lejlighed finde facts frem, såfremt nogen er historisk interesserede.
Svar
#6
keramikken kunne jo omvikles med kulfiber. så har man vel også et løb der kan holde til nogle tæsk

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#7
http://www.christensenarms.com/

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by PHN

Winchester eller Remington producerede en haglbøsse med en tynd stålpibe omviklet med et kunststof (Jeg tror ikke, navnet Kelvar var registreret endnu på det tidspunkt). Så vidt jeg husker, var det i 1959. Formålet var at nedbringe vægten til et minimum. Bøssen blev ikke nogen succes i produktionsperioden, som derfor blev meget kort. Nu leder alle samlere efter et eksemplar og nogle jægere er begyndt at bringe idéen frem igen, men mig bekendt har ingen af de store våbenfabrikker haft lyst til at gentage (produktions)fiaskoen.

Jeg kan ved lejlighed finde facts frem, såfremt nogen er historisk interesserede.



Remington laver da stadig rifler med en sådan pibe.

JPL
JPL
Svar
#9
Hej
Remington lavede en varmint riffel med meget tyk pibe.

Det var en kunststof pibe med en kerne af stål. Den var meget let,
med hvad det var galt med den ved jeg ikke, den er ikke på programmet længere, men det er deres elektrik antænding af fænghætter heller ikke.

VH Søren

livet er for kort til tynde piber
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#10
jeg tænkte nu på at selve riffelgang i keramik. også derefter omviklet i f.eks kulfiber. det må jo kunne holde til en helv.... masse skud. uden at vide det naturligvis..

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by mauser98k

jeg tænkte nu på at selve riffelgang i keramik. også derefter omviklet i f.eks kulfiber. det må jo kunne holde til en helv.... masse skud. uden at vide det naturligvis..

leopard2a5



Spørgsmålet er, om ikke riffelgangen ville springe?
Keramik kan jo ikke give sig i skuddet på samme måde som stål kan...eller er der noget jeg har misforstået?

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by M@X

http://www.christensenarms.com



Byggede for sjov en .50 BMG med alm. sports-løb og titanium dele m.m. ... vægt under 6 pund....Pris 4345 USD
... gad vide om det kunne lade sig gøre - og om det overhovedet ville være forsvarligt at fyre den kanon af - og hvem turde lægge skulder til [?][Big Grin]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
jeg skal nok skyde den af[Big Grin][Big Grin]

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#14
Keramik egner sig ikke som riffelløb af flere grunde!

Da keramik skal støbes og derefter ikke lader sig bearbejde med andet end diamant-værktøjer, bliver det meget svært at skære en riffelgang!!
Det kunne muligvis løses med en polygon-rifling hvor den dorn der bliver støbt omkring så kan trækkes ud, under rotation, men keramik skal også brændes eller sintres ved høj temperatur for at få de rette egenskaber, og det medfører i reglen ret betydelige dimensionsændringer.

Keramik er hårdt, men har næsten i alle former en høj friktionscoefficient. (man hører ikke meget til "keramiske lejer")

Keramikken vil revne og sprække, da det ikke har nogen elastisk modulus ligesom stål.

Uanset hvor tykt et lag Carbon og kevlar man lægger udenpå, vil det kunne give sig nok til at keramikken revner.

Christensen Arms laver deres piber med basis i en helt normalt rustfri pibe, som drejes ultra-tynd og bevikles med carbon-fiber der er bundet med Epoxy. Det tykke men meget lette og MEGET stive Carbon-lag udenpå stålpiben, fungerer som en meget tyk pibe, men med mindre vægt.

De der kan, kan jo kigge i "members only" under tråden "Den stiveste"
Hvor et lille autistisk projekt er beskrevet!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
det kan godt være du har ret. men jeg vil forske videre i emnet.

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by mauser98k

det kan godt være du har ret.


Uden at det skal stige Dravis til hovedet, så HAR han i reglen ret.... (i disse spørgsmål)....også denne gang!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#17
Jeps, og desuden har han en .376 Steyr, så alene af den grund må man slet ikke modsige ham, sådan er det bare !!

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#18
Jeg har nu mere respekt for "Tykke Lotte"[B)]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
Man må heller ikke modsige nogen der har en "tykke Lotte".

Der er bare nogen kalibre som bærer al argumentation i sig, og stillet overfor disse må vi andre klappe i og stirre beskæmmet ned i gruset foran vore støvler.

Sjovt nok må man gerne modsige alle dem der er hoppet med på .50BMG bølgen, det er jo en standard militærpatron ligesom 6,5x55 .308, .223 Rem og .30-06. [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)