Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
langtids opbevaring af ammo
#1
Hej

Er der nogen som har kendskab til hvad man anvender til at gøre ens ammo luft/vandtæt omkring primer og kugle

og hvor man kan evt købe det

selvfølgelig kan man opbevare det i plastik poser
men jeg ved at us sniper gør et eller andet ved deres ammo for at gøre det tæt

Hatting er min våbenguru

snart ejer af 375RUM
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#2
Hej Lynge
Forsvaret bruger lak til fænghætterne, og kuglerne får tjære. På den del der sidder i hylsteret. lakken kan man måske selv klare. Men jeg tror ikke at det bliver nemt med tjæren.

Mvh

577 Ne
Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Svar
#3
tak kan man ikke bruge lak også til kuglerne jeg har set gl dansk ammo 8mm årgang 1928 ca hvor kuglerne havde en slags "lak"
Det skallede godtnok af men aligevel??

Hatting er min våbenguru

snart ejer af 375RUM
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#4
Jeg ved at der er flere der tætner deres hjemmerullede haglpatroner med neglelak,måske det også kan bruges i dette tilfælde

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
I midways "telefonbogs"-katalog så jeg at de solgte en lak netop til det formål du beskriver. Desværre har jeg ikke lige kataloget hos mig nu, så du må selv lige gå ind på midways hjemmeside og finde produktet.

Jeg er ikke selv hjemmelader så jeg hæftede mig kun ved det, fordi det kunne være interessant for en ikke hjemmelader...

Mvh Thomas
Mvh Thomas
Svar
#6
neglelak er fremragende til formålet...

Det er lidt "tykt" så det ikke trænger for meget ind ved fænghætte og projektil, og tørrer hurtigt, og så kan det fås i mange flotte farver[Big Grin]

Og man får penslen med!!!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Hvad med at tage hele skidtet med ned til den lokale slagter, og få det vacuumpakket?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
sådan gør jeg det nu med mine haglpatroner for at sikre ensartig temp og en precis ens relativ fugtighed derved opnåes en meget ens hastighed så det der med patronbælte er yt! jeg pakker den i pakker af 3 stk[8D]

men husk at tage plastikposerne med hjem! efter brug

Det jeg ønsker er at lave en riffelpatron som ikke påvirkes af tidens tand på grund af fugt og ikke påvirker patronens kvalitet (presision) og ikke giver aflagninger at alt muligt i løbet

hvis der er nogen som skal have vacuumpakket deres ammo så send et pm

Hatting er min våbenguru

snart ejer af 375RUM
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)