Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blaser R93 Proffesionel
#1
Har en Blaser Proffesionel til normal løb , men jeg har en 6,5x55 match pibe som normalt er på en LRS model , den kan jo ikke komme på uden at den konflikter med skæftet foran på skæftehalsen , men skulle det ikke være muligt at fræse eller slibe det lidt så diameteren på det tykke løb vil kunne passe med lidt luft under , for der kan vel ikke blive for meget luft når jeg igen skifter tilbage på den tynde pibe igen ,,,,,hjælp hvad gør en tosset.

Mvh..
Brødsgaard.
Svar
#2
Jeg har ikke selv en .....r men skulle det ikke være muligt ar købe et forskæfte som passer til den tykkere pibe og så kan du jo altid købe en pibe i et andet kaliber og skifte med.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Hejsa

Skæftet er ud i et på R93 Proffesionel , den er som offroad modellen så det er ikke muligt at skifte forskæfte.

mvh..
Brødsgaard
Svar
#4
hvis ikke man kan købe noget der passer laver n&K det eller np nilsen og de bliver supert godt.!!!
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Holloway

hvis ikke man kan købe noget der passer laver n&K det eller np nilsen og de bliver supert godt.!!!



I plastic[?][?][?] [:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by gamekeeper

Har en Blaser Proffesionel til normal løb , men jeg har en 6,5x55 match pibe som normalt er på en LRS model , den kan jo ikke komme på uden at den konflikter med skæftet foran på skæftehalsen , men skulle det ikke være muligt at fræse eller slibe det lidt så diameteren på det tykke løb vil kunne passe med lidt luft under , for der kan vel ikke blive for meget luft når jeg igen skifter tilbage på den tynde pibe igen ,,,,,hjælp hvad gør en tosset.

Mvh..
Brødsgaard.



Fræs/slib du bare ud af forskæftet så meget du vil. Det er kun det æstetiske der tager skade af rigeligt med luft under piben. Og æstetikken forsvandt med træet[B)]

Bare du ikke finder på at slibe af piben.[Wink][Sad]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Hej gamekeeper
Bare igang med at måle op og så slib det overflødige væk [Wink]
Det er bare en brugs genstand [Big Grin]

[Image: mm018.jpg]

Har selv de samme cal.223-6,5x55 Mvh. Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#8
Citat:quote:

Bare igang med at måle op og så slib det overflødige væk



Hørt!!

Har også lige været henne og slibe lidt i et af mine "rigtige" skæfter efter jeg har sat en ny pibe på[Wink]
Når der så efterfølgende skiftes til en slank pibe er der godt med luft men som Fisker siger, "en riffel er en brugsgenstand"[Wink]

PS: vil man have trækunst, så køb en amagerhylde[Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
PS: vil man have trækunst, så køb en amagerhylde

/Gammeltoft

[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Wink]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#10
Det er vel bare at gå igang med din Dremmel.

Her er hvad Blaser skriver

Citat:quote:

. All stocks can be adapted to the new barrel profile.


Sakset fra: http://www.blaser.de/R_93_Modular_System....html?&L=1

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#11
Du skal lige have det hele med.

Interchangeable synthetic gunstocks are also available for Semi Weight, Safari and Match barrels. All stocks can be adapted to the new barrel profile.

Jeg læser det som at man skal have et extra skæfte til de 3 lidt tykkere piber. Medmindre man selv graver lidt ud og lever (kort tid) med luft under piben.

Jebs, nu har jeg læst pdf dokumentet. Der er forskellige plastskæfter alt efter hvilken pibetykkelse man har.

Derfor passer std.offroad og std.professionel ikke sammen med tykke piber.Som Gamekeeper korrekt skriver i trådstarten.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Ifølge Guntex, som er den danske importør af Blaser, findes to typer af skæfter til Offroad og Professional: Den alm. som passer til kalibrer fra mini til magnum med alm. pibe. Derudover findes et ”Safari-skæfte”, som passer til Semi Weight, Match og Safari piber –deraf navnet. Det er ikke muligt, kun at skifte forskæftet, på disse modeller.

Selv har jeg lige anskaffet mig en Blaser R93 Professionel i 9,3x62, primært til svin. Jeg var ude og skyde den ind, her i weekenden og jeg må erkende at jeg var positivt overrasket: Den er er utrolig let og det har ikke stor indvirkning på rekylen. Dens modul-system gør det enkelt at skifte imellem kalibrer (uanset om det er mini/mag). Kikkertmontering direkte på piben er genialt. Dén, kombineret med bl.a. S&L 7mm RemMag med 18 mm pibe, udgår for mig, det perfekte våbenskab (indtil videre)[8D]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)