Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtfeltskydningsriffel
#1
Hej med jer

Har tænkt meget på at starte med jagtfeltskydning på hobby plan , er der nogen der kunne afse lidt tid til at nævne nogle emner med henblik på riffel , jeg vil gerne købe en ordentlig riffel til formålet men den skulle osse være til at tage med på jagt uden risiko for diskoprolabs ved en tur i højlandet , jeg har en zeiss 6.5-20 på min jagtriffel og den kan sikkert fint bruges , det skal den har ikke råd til en anden...har set en cz 750 sporter og den virker fin men kender ikke prisen ...

mvh...
Brødsgaard
Svar
#2
Tag du bare din Bubber med til feltskydning. Bare den kan tage 5 patroner så dur den[Wink][:o)]

Hvis det er for at prøve om det er noget for dig, så tag den med du har. Kikkerten er nærmest ideel til formålet.

Vi ses i Ulfborg.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Ja jeg kan fint tage min Blaser R93 proffesionel med men den er sgu ikke særlig perfekt til anledningen , den er fin til jagt uha ingen vrøvl der men den mangler meget med hensyn til lidt ekstra krydderi ved præcisions skydning , kolben er lav og den er meget let.
Jeg har set andre bruge de her sauer 200 str eller tikka og sako trg ,,men hvad kan fåes til en overkommelig pris, og tak for responsen M@X

mvh..
Brødsgaard
Svar
#4
Hej Gamekeeper,du behøver ikke fare ud at købe en "specialriffel" for at prøve feltskydning.Et medlem her på VTF har opnået "PÆNE"(!) resultater med en fuldstændig straight Tikka jagtriffel. Din Blaser burde da kunne bringes til at skyde ordentligt,jeg ved godt at Blaser "får på puklen" her på sitet,men de plejer da,trods alt,at have en udemærket præcision.Har du forsøgt med forskellig ammo/kugler?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#5
Jeg mener (lige som M@X) at du skal komme med din jagtriffel.
Det er JAGTfeltskydning. Altså træning til jagt!
Specielt hvis du vil dyrke det som hobby,skal du komme med det grej du bruger på jagt.
Det er kun hvis du vil jagte ligegyldige point at en "svelleriffel" kan give dig en fordel.

Der er da også mindst et af dette forums medlemmer der samler en frygtelig masse point med en almindelig jagtriffel.....faktisk samler han normalt så mange at de andre bliver kede af det[Wink]

Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#6
Tak for svarene det lyder fint , jeg pakker Blaseren ned og drager en tur til ulfborg , jeg har brugt mit 223rem og 6,5x55 løb meget og de skyder begge ok med Nosler balltip , og det er nok noget smartere at træne sig opad med den riffel som jeg bruger på jagt .

Mvh,..
Brødsgaard
Svar
#7
Hvis du endelig vil noget bedre, så kig på en Jagtmatch eller Varmint vekselpibe til din R93. Dette kan nok gøres noget billigere end en ny riffel, og de tests jeg har læst i bl.a. Visier giver TOP karakter til precisionen i Jagtmatch/Varmint piben.
http://www.blaser.de/Kaliber_Jagdmatch.380.0.html

Hvis du også skifter forskæftet, så har du en Jagtmatch
Du kan også overveje Varmint for/bagskæfte, så får du jutserbar kindpude.

Du kan evt lave en kindpude af skumplast og gaffatape.
Det ser ikke kønt ud, men det virker, og kan bruges til du finder ud af om du bliver så glad for jagtfeltskydningen at du skal købe et nyt skaft eller en ny riffel.

Her er link til PDF med deres Modulsystem
http://www.blaser.de/uploads/media/R93_Modulsystem.pdf

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
Hej

Øhhhh ham i taler om som opnår "pæne" resultater og som kun blev toer i 2006 [8D] han skyder da så vidt husker med en modificeret Tikka - Piben så mig bla. noget tyk ud [Wink]

Jeg selv vil i løbet af året tage stilling til om jeg skal skyde med matchriflen eller en semi...jagtmodel[8D]

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hej

Øhhhh ham i taler om som opnår "pæne" resultater og som kun blev toer i 2006 [8D] han skyder da så vidt husker med en modificeret Tikka - Piben så mig bla. noget tyk ud [Wink]



Nej den er ikke modificeret. Det er en varmint der er som den kom fra Finland.

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Godt så M@X...

Men den er jo så heller ikke helt "normal" (22 mm pibe[?])til jauuut [Wink] når vi taler om, at man bør bruge alm. riffel til jagtfeltskydning....[:o)]

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#11
Hmmmm,
i 2005 deltog jeg med en standard jagtriffel (Tikka Continental) med den originale 19mm pibe, som jeg iøvrigt har brugt i flere år som min primære jagtriffel.

I år havde den fået en ny S&L pibe da jeg efter at have skudt noget der ligner 7-8000 skud med den gamle pibe og da den herefter ikke kunne levere den præcision den havde da jeg overtog den (som brugt).

Der hvor kæden for alvor hopper af er da når man stiller med en specifik baneriffel der er konstrueret til baneskydning.

Har selv været der og blev ikke en skid bedre skydende af det!

En standard varmintriffel bruges overalt i verden til jagt hvorfor den stadig er en JAGTRIFFEL uanset hvad folk synes[Big Grin][Big Grin]

Hvad bliver det næste? at vi ikke må bruge kikkerter med stor forstørrelse, come on.....
Så skal vi så til at investere i specielle små kikkerter til feltskydning fordi der er nogle klynkerøve der ikke personligt synes om kikkerter med stor forstørrelse.[Big Grin][Wink]

Min personlige mening er at det skal være sjovt OG lærerigt!
Det har jeg i den grad fundet hos blandt andet NSK og forskellige privat arrangerede skydninger hvor der mange gange er indopereret noget "instinktiv" skydning i tillæg til den ellers så traditionelle skydning. Det at det er noget nyt HVER gang skal vi værne om og ikke falde for fristelsen til at lave DDS skydning[Wink]

Så alt ialt, tag din jagtriffel med som den er og nyd samværet med en masse herlige mennesker samtidig med at du lærer en masse om jagtrelateret skydning[^][8D][Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
Marx...B....[Big Grin]

Hvad sagde jeg den er modificeret
Og har jeg ikke ret i at piben er ca 22mm?

Ja jeg er også hamrende ligeglad med hvad folk skyder med bare det ikke er B***** [Wink]
Såeee føler jeg mig mere tryg ved at skyde 300 meter med en svelleskyder med op til 32x forstørrelse på "glasset" så bliver det sq den [Wink]

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#13
Hejsa

Er der noget af det der jagtfeltskydning her i Københavnsområdet eller er det nødvendigt at køre til Ulfborg?

Jeg kunne godt tænke mig at skyde lidt mere [Smile]

Mvh.
Anders
Svar
#14
Hvis det at udskifte en udslidt pibe er at modificere så ja...[B)]
Ellers er der ikke ændret noget som helst siden den kom fra Finland[^]

i 2005 var den som sagt med den originale 19mm pibe[^]

Den nuværende er iflg møllerens gætteudstyr også 19mm, men har kontur som en Sauer pibe.
Det er ganske enkelt min medfødte dovenskab der har forhindret mig i at dreje den yderligere ned[Big Grin][Big Grin]
Jeg har nøjedes med at korte den lidt mere op end den originale.

Hellere en kortere tyk pibe en en lang tynd lor**pibe der "brænder varm".

Som sagt, så ER livet for kort til tynde møgpiber.......

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ahsv

Hejsa

Er der noget af det der jagtfeltskydning her i Københavnsområdet eller er det nødvendigt at køre til Ulfborg?

Jeg kunne godt tænke mig at skyde lidt mere [Smile]

Mvh.
Anders



Jeg tror du fisker efter at få denne side opdateret - ikke [?] [Wink]
http://www.jagtfeltskydning.dk

JPL
JPL
Svar
#16
tag en mauser, aldrig funk fejl. men ta en sauer 90 som mig det er nok den næste bedste efter en [Image: th_m003.jpg]ellerhttp://i140.photobucket.com/albums/r23/leopard2_photos/th_3232-1.jpg[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#17
NAAAJJJJJJJ blev der sagt......

Ingen raslebøsser til DM[Big Grin][Big Grin]

Derimod en masse DDS banerifler....[xx(]

PS: Igen i år blev DM vundet med en TIKKA Continental[Wink]
/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#18
så må jeg hellere stille op, med mit gude gevær.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
leopard2a5
EAGLE1
Svar
#19
Tilmelding fremgår af bladet "Jæger" i løbet af året...[Wink]
Bare hold øje med "de grå sider"[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft
[brPS: Igen i år blev DM vundet med en TIKKA Continental/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!



Hvordan vurderer du Tikka T3 Varmint Stainless/Super Varmint i forhold til Continental? Jeg har nemlig lige hørt at de kan fås med håndtaget i den rigtige side [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)