Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige: EU: Alle må jage i de svenske fjelde
#1
Det forlyder her til morgen, at EU har underkendt de nye svenske regler, der udelukkede udlændinge fra småvildtjagten i fjeldet i de første uger af jagten. Alle EU borgere og nordmænd skal kunne jage på lige fod med svenskere og de svenske myndigheder tvinges nu til at ændre reglerne.

Lad os håbe at EU ikke får øje på den danske havjagt....

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Giver det ikke sig selv?
De skal jo have dansk jagttegn for at jage på dansk territorium - og for at få det skal man jo være bosat i Danmark - eller har jeg fået noget galt i halsen??

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Alle kan få et dansk jagttegn - det er ikke betinget af bopæl i DK. Men du skal have bopæl i DK for at jage på søterritoriet. Men hvis svenskerne ikke kan særbehandle deres borgere m.h.t. jagten i de svenske fjelde, så kan danskerne vel heller ikke gøre det til havs????

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Nye regler

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#5
Jægerne utilfredse

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#6
Fri Rypejagt i Norrbotten

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#7
Svensk/Norsk harmonisering

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Alle kan få et dansk jagttegn - det er ikke betinget af bopæl i DK. Men du skal have bopæl i DK for at jage på søterritoriet. Men hvis svenskerne ikke kan særbehandle deres borgere m.h.t. jagten i de svenske fjelde, så kan danskerne vel heller ikke gøre det til havs????

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Da jeg i sin tid "læste til" jagttegnslærer, fik vi at vide af Henrik Simonsen fra DJ, Kalø at kodeordet var "ikke-erhvervsmæssig".
I Danmark må man således kun drive ikke-erhvervsmæssig jagt på fiskeriterritoriet. Ifølge Henrik Simonsen skulle det være tilstrækkeligt til at dække sig ind mod udenlanske jægere.
mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#9
Det lyder lidt langt ude - hvordan skulle det kunne opfattes som "erhvervsmæssigt", at f.eks. en svensker tog en jagtdag med en kammerat på Limfjorden???

I øvrigt har jeg lige læst i et af de svenske jagtblade, at svenske jægere har klaget til EU-kommisionen over forholdende i bl.a. Norge og Danmark, hvor lokale jægere favoriseres i forhold til jagten på statsejede arealer. I DK's tilfælde blev jagten på søterritoriet fremhævet.... så nu har EU fået øje på den danske havjagt [xx(]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Høgh skrev:
Citat:quote:

Alle EU borgere og nordmænd skal kunne jage på lige fod med svenskere og de svenske myndigheder tvinges nu til at ændre reglerne.


Rygterne vil vide, at det også kommer til at gælde på mindre ejendomme i Skåneområdet.[Big Grin]

Mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#11
Norge vil ikke samarbejde

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#12
Svensk regel annuleret

[Image: Unavngivet2b.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)