Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nyt medlem
#1
Drenge..

Det er mig en ære at byde medlemmet ReloadersNest velkommen her på siden. Manden bag er grundlæggeren af http://www.reloadersnest.com og efterhånden er han blevet en rigtig god kammerat via ReloadersNest og Messenger

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#2
Velkommen til, ka ha sproget, eller taler ha uenlansk [Big Grin]

Claus the Dane [Big Grin]

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Svar
#3
Hej Claus...Du er jo gammel kending på RN, så mon ikke du kan regne ud hvem han er og at han kan forstå dansk. Altså norsk er jo blot dansk med stavefejl i [Big Grin]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#4
Takk for både innbydelsen og introduskjonen Lars.
Dansk våger jeg meg ikke på før etter atskillelige Tuborg, men Norsk snakker jeg da til daglig [Wink]

Mvh
Morten
Svar
#5
MMM.... jeg tænker, og må så indrømme at jeg efter at have opdaget dette forum, bruger al min fritid og en del af min tid på arbejde, bla. lige nu, ikke kommer på så mange andre fora mere, jeg kommer dog jævnligt på Reloadersnest, for at checke oplysninger om ladninger og kalibre.

Ta Morten med til langeland, det ku da være hygligt [Smile].

Claus the Dane

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Svar
#6
Velkommen til Morten !!

....det er***første gang jeg har set et nyt medlem lige frem blive budt velkommen med rød løber og trompetfanfare, så føl dig beæret [Wink][Big Grin].

...mht det norske sprog intet problem, vi har jo vænnet os til at stave os igennem det jyske sprog, så norsk kan vel ikke være noget problem [Big Grin] (øj..nu fik jeg vist sat røven i smækhøjde[:I])

Mvh.

Steen S
Svar
#7
Hej
Citat:quote:

vi har jo vænnet os til at stave os igennem det jyske sprog, så norsk kan vel ikke være noget problem (øj..nu fik jeg vist sat røven i smækhøjde)



Rolig Steen, vi skawboere,vendelboer,thyboer og ikke mindst himmerlændinge o.s.v [}Smile](som for ikke at forvirre mindre heldige,accepterer fællesbetegnelsen JYDER)ved godt at I bare er misundelige på os fordi vi b.l.a. kan sige hele sætninger med enkelte bogstaver[Big Grin],se bare her: A Æ Å Æ Ø U I Æ Å,(jeg er på øen ude i åen), men jeg kan trøste dig med at en klog mand har udtalt,citat : Vi er alle JYDER for Vorherre.
mvh

Kim

Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by kima
Vi er alle JYDER for Vorherre.



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Når jeg nu skal være helt ærligt må jeg indrømme, at jeg faktisk synes vældigt godt om jyder og Jylland.

En af de få ting ved jyder/Jylland der dog kan gå mig på, er at når jeg har været i Jylland er jeg flere gange blevet kaldt "Københavner" [:0]. Hvordan man kan nå frem til den konklussion med min udprægede sydsjællandske drævende dialekt er mig en total gåde [Wink][Big Grin]

Mvh.

Steen S
Svar
#9
En del Danskere, specielt en del af dem fra "Provinsen" er ikke så godt hjemme i den Danske geografi, så for at kunne finde rundt, benævner de alt Øst for Storebælt, Kjøvenhavn det er ligesom lidt nemmere [Big Grin]

Claus the Dane

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Svar
#10
Jeg troede da at alt øst for storebælt var asien[8D]

jbn
Svar
#11
Citat:quote:

Når jeg nu skal være helt ærligt må jeg indrømme, at jeg faktis synes vældigt godt om jyder og Jylland.

Tak,Vi kan vel egentlig også godt lide kjøwenhavnere,jeg mener, der skal jo være plads til alle[Big Grin]

En af de få ting ved jyder/Jylland der dog kan gå mig på, er at når jeg har været i Jylland er jeg flere gange blevet kaldt "Københavner" . Hvordan man kan nå frem til den konklussion med min udprægede sydsjællandske drævende dialekt er mig en total gåde


Det skyldes måske at den skurrende lyd der kommer når I åbner munden,dybest set lyder ens i jydske ører og da vi er vant til at der kommer alt muligt "grimt" fra Kjøwenhavn såeh[Big Grin], nu er det jo også sådan at I ikke kan høre de tydelige forskelligheder der er i sproget herovre og derfor bruger massebetegnelsen jyder, selvom jeg bor i vestjylland vil jeg helst betegnes himmerlænding[}Smile],nu må jeg så indrømme at det også kniber herovre at høre hvor andre kommer fra, jeg får som regel bare at vide, du er da ikke lokal, vel.
Det er dog mest fra de ældre,som aldrig har været mere end 50 km væk hjemmefra.
mvh
Svar
#12
Hej kima!!

Du skulle vel ikke kende lidt til AARS!

one planet, one gun.
Svar
#13
Hej Rigbymauser
Citat:quote:

Hej kima!!

Du skulle vel ikke kende lidt til AARS!


mener du byen, eller er det en forkortelse af et eller andet spooky?
Hvis det er byen,kender jeg lidt til den,jeg har boet i Vester Hornum for ca. 20 år siden.
mvh

Kim

Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.
Svar
#14
Hej Kima!!.

Jeg er kommet i AARS igennem mange år, specielt da min mormor og morfar boede der!!.Kender næsten byen som min egen bukselomme!!.
Du nævnte at du var himmerlændinge, også tænkte jeg at selvfølgelig
måtte du kende "kimbernes by"!.

one planet, one gun.
Svar
#15
Hej Rigbymauser
Jeg har da tilbragt et par ferier i Aars,hos min tante og onkel i en lejlighed ovenpå daværende urmager Buus´s butik,men da jeg boede i V.Hornum turnerede vi i Gatten og Blære (ja, jeg ved det godt,underlige bynavne,men de er da ikke værre end Lem og Tarm,tænk at bo i Skjern.)
Oprindelig er jeg fra Svenstrup J.
mvh

Kim

Arbejde er godt,for den som ikke har jagt nok.
Svar
#16
rigbymauser, jeg kender også en del til års, min farfar og farmor boede på Nibevej, jeg gik mine barnsben i anlæget, skød en del med luftgevær ved skøjtesøen og fiskede i denne, der var en del ørreder i den, skulle jeg flytte til jylland nogen sinde ville det helt klart være denne by jeg ville flytte til.
MvH Henrik
Svar
#17
Hej Hni!!

Min mormor og morfar boede oppe på møllevang, og jeg har leget meget
oppe på Dahlgården dengang der stadig var marker. Jeg købte altid mit slik og guf hos Hr Christensen der lå for enden af møllevangen, vi siden af møllestien ned til byen. Skulle jeg nogensinde få en hjerneblødning og finde på at flytte til jylland ville Aars helt klart
blive mit andet hjem!.Det er ikke mere end 3 år siden jeg sidst var i Aars og alt ligner næsten sig selv, osse det gamle anlæg.

one planet, one gun.
Svar
#18
Jeg vil foreslå Høgen vi laver et Forum for Jyder med Hjemve [Big Grin][Big Grin]

Claus the Dane

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Svar
#19
Hvorfor søren skulle vi jyder flytte tilbage til hovedlandet, når sjælland er det eneste sted, hvor man kan få folk i alle aldre til at fline nervøst ved højt at udbryde: "Hva' fåregår hær?" [:p]

Torben

Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)